• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau nebeegzistuojanti automobilių markė „Reliant“, visame pasaulyje yra žinoma dėl triračių „Robin“. Juk iš šio automobilio ne kartą šaipėsi populiariausia laida apie automobilius „Top Gear“. Vis dėlto „Reliant“ savo gimtojoje šalyje yra žinoma ir dėl sportiškų automobilių. Vienas įdomesnių egzempliorių - „Scimitar GTE“.
„Scimitar“ pirmą kartą buvo pademonstruotas 1964 metais. Sportiškų formų automobilis iš pradžių buvo komplektuojamas su 2.6 litro benzininiu agregatu, kurį sukūrė „Ford“ specialistai. Po maždaug dviejų metų į šį automobilį buvo pradėtas montuoti 3 litrų, V formos, šešių cilindrų agregatas, kurį taip pat sukūrė „Ford“ inžinieriai. Apskritai - automobilis buvo tobulinimas ir atnaujinamas kasmet, tačiau „Reliant“ ruošėsi vienai modifikacijai, kuri turėjo būti truputėlį kitokia.

Jau nebeegzistuojanti automobilių markė „Reliant“, visame pasaulyje yra žinoma dėl triračių „Robin“. Juk iš šio automobilio ne kartą šaipėsi populiariausia laida apie automobilius „Top Gear“. Vis dėlto „Reliant“ savo gimtojoje šalyje yra žinoma ir dėl sportiškų automobilių. Vienas įdomesnių egzempliorių - „Scimitar GTE“.
„Scimitar“ pirmą kartą buvo pademonstruotas 1964 metais. Sportiškų formų automobilis iš pradžių buvo komplektuojamas su 2.6 litro benzininiu agregatu, kurį sukūrė „Ford“ specialistai. Po maždaug dviejų metų į šį automobilį buvo pradėtas montuoti 3 litrų, V formos, šešių cilindrų agregatas, kurį taip pat sukūrė „Ford“ inžinieriai. Apskritai - automobilis buvo tobulinimas ir atnaujinamas kasmet, tačiau „Reliant“ ruošėsi vienai modifikacijai, kuri turėjo būti truputėlį kitokia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reliant (2)


Kompanija norėdama sukurti ultimatyvią „Scimitar“ modifikaciją, 1967 metais pristatė dviejų durų universalą. Projektą įgyvendinti prireikė tik vienerių metų. Palyginus su moderniais automobiliais, modelių kūrimo laikas buvo trumpesnis net penkis kartus.
„GTE“ raidėmis pažymėtas praktiškas universalas turėjo keletą išskirtinių ypatybių. Automobilis turėjo kitokią važiuoklę, didesnį kuro baką, patobulintą aušinimo sistemą. Automobilio ratus suko galingas ir patikimas šešių cilindrų „Ford“ motoras. Jis leido dviejų durų universalui pasiekti 210 km/val. greitį.

REKLAMA

Reliant (3)


Laikui bėgant, sportiškų automobilių kompanija džiaugėsi „Scimitar GTE“ pardavimų rodikliais. Tačiau prasidėjus devintam dešimtmečiui, „Ford“ nutraukė šešių cilindrų motoro gamybą. „Reliant“ norėdama laiku pristatyti automobilius pirkėjams, nedvejodama pasirinko kitą „Ford“ šešių cilindrų variklį, kurio kodinis pavadinimas yra „Cologne“.
Vis dėlto kaip ir daugelis tokio tipo automobilių, taip ir „Scimitar GTE“ priėjo liepto galą. „Reliant“ susidūrė su finansinėmis problemomis, kurios trukdė gaminti automobilius ir laiku atsiskaityti su komponentų tiekėjais. „Reliant“ šio modelio gamybą nutraukė 1986 metais dėl finansinių sunkumų.
„Reliant“ daugiau kaip dešimtmetį bandė gelbėti situaciją, tačiau 2002 metais galutinai uždarė gamyklos duris.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų