Vienintelio kelio iš Smiltynės į Nidą rekonstrukcija juda iš mirties taško. Kompromisas su aplinkosaugininkais pasiektas po bene 4 m. derybų.Kelio atkarpa nuo Nidos iki Kaliningrado srities pasienio – vos 5 kilometrai – šiuolaikiškai sutvarkyta prieš maždaug 10-metį. Kita kelio dalis, pritrūkus lėšų, liko nerekonstruota.
Vienintelis Kuršių nerijos kelias – siauras, itin vingiuotas, asfalto duobės tiek kartų lopytos, kad kai kur atrodo lyg važiuotum žvyrkeliu. Specialistai pripažįsta, kad šis krašto kelias yra bene prasčiausias visoje šalyje.
Jo rekonstrukcijai vis priešinosi aplinkosaugininkai – kelią, anot jų, norėta per daug išplatinti, o tam būtų prireikę iškirsti labai daug medžių. Kompromisas pasiektas tik po maždaug 4 metų.
„Iš karto buvo sakyta, kad negalima platinti kelio, sakysime, dar po metrą į šalis ir panašiai. Buvo visą laiką siūloma gerinti dangą esamos vadinamosios sankasos dalyje. Akivaizdu, kad lėkti čia mes niekur nenulėksim ir autostrados neturėsim“, – sako Saugomų teritorijų tarnybos vadovė Rūta Baškytė.
Sutarus, kad kelias beveik nebus platinamas, darbai turėtų prasidėti kitų metų viduryje. Tačiau kol kas sutvarkyti planuojama tik apie 10 kilometrų prasčiausią atkarpą tarp Nidos ir Pervalkos.
„Pirmiausia tai, aišku, atsiremia į finansines lėšas. Kadangi kelio rekonstrukcija prisilaikant visų aplinkosauginių reikalavimų ir įvertinant Neringos specifiką kainuoja brangiau negu kitoj Lietuvos vietoj“, – sako susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Techniką ir medžiagas į Neringą tenka plukdyti keltais, todėl 10 kilometrų remontui, teigiama, prireiks apie 30 mln. litų.
Dar 3,5 mln. Lt Susisiekimo ministerija yra numačiusi skirti apie 6 kilometrų dviračių tako atkarpai Pervalka–Nida sutvarkyti.