Prieš šventes interneto portalai nuo mirksinčių, šviečiančių ar tiesiog vieninteliame likusiame laisvame kampe įspraustų reklaminių skelbimų atrodo tarsi Kalėdų eglutės.
Kitoks požiūris
Interneto svetainės maps.lt ir skaitmeninių žemėlapių kūrėjai siūlo į reklamą pažvelgti kitaip – suteikiant jai geografinio prieskonio.
Viena vertus, daugelyje populiariųjų svetainių jau sudėtinga rasti esminį turinį, pasiklydusį tarp įvairiausių rūšių reklamų. Kita vertus, vartotojai išmoko ignoruoti reklaminius paveikslėlius. Todėl dažnai pinigai, skirti joms kurti, įdėti į svetaines, tiesiog išmetami į balą.
Maps.lt kūrėjai šią vasarą pasiūlė alternatyvų ir kol kas dar Lietuvoje nenaudotą reklamos būdą – paversti reklamą naudingu ir funkcionaliu interneto žemėlapiu.
Tokia reklama gali būti taikoma prekybos vietoms ar kitiems objektams, tam tikrą teritoriją apimančioms paslaugų zonoms pateikti skaitmeniniame žemėlapyje, pažymint jas įmonės logotipu, išskiriant pasirinkta spalva ar forma.
Prie žemėlapyje vaizduojamų objektų galima prisegti ir papildomos informacijos apie darbo laiką, vykdomas akcijas, pridėti nuotraukų ar aprašymų. Atsižvelgiant į įmonės poreikius reklama gali būti rodoma tik tam tikro mastelio, visiems svetainės lankytojams ar tik tiems, kurie pasirinks ją matyti (pavyzdžiui, rodyti tik tam tikro tinklo degalines).
Įvairiausi variantai
Reklamos žemėlapio funkcionalumas – ypač platus. Gali būti vykdoma paieška tam tikru atstumu aplink išskirtus objektus pagal nurodytus požymius, rezultatai pateikiami ne tik žemėlapyje, bet ir šalia jo esančioje specializuotų reklaminių sprendimų srityje.
Pavyzdžiui, nekilnojamojo turto objektai gali būti randami pagal tam tikrus identifikacinius numerius, šalia žemėlapio esančiame informacijos lauke pateikiami rūšiavimo variantai ir aprašymai. Specializuotų reklamos sprendimų sritis gali būti skirta paskelbti ir visuomenei naudingą informaciją (pavyzdžiui, „Pranešk apie skriaudžiamą gamtą“, dviračių takų, artėjančio krepšinio čempionato naujienų ir pan.), o įmonė užsakovė gali tapti šios rubrikos rėmėja.
Pasak portalo maps.lt kūrėjų, tai tik keletas pavyzdžių, kaip skaitmeninis žemėlapis gali būti naudojamas reklamai. Kadangi besinaudojančiųjų maps.lt skaičius nuolat auga ir tokiu būdu pateikiama reklama suvokiama kaip naudinga papildoma informacija, ji pasiekia didesnį potencialių vartotojų skaičių.