Valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė, pristatydama 2011 m. Susisiekimo ministerijos finansinį (teisėtumo) auditą, pažymi, kad konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys parodo iš esmės tikrą ir teisingą finansinę būklę, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus, ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų lėšos ir turtas visais reikšmingais atvejais valdytas, naudotas teisėtai, tačiau dėl kai kurių pažeidimų pareikštos sąlyginės nuomonės.
„Taip pat pastebėjome, kad vidaus kontrolės procedūros planuojant ir naudojant kai kurias valstybės biudžeto lėšas yra neveiksmingos", - sako G. Švedienė.
Audito metu nustatyta, kad Susisiekimo ministerija ir jai pavaldžios įstaigos netinkamai suplanavo ir apskaitė dalį biudžeto asignavimų, todėl 216 998 tūkst. Lt išlaidų neparodė tikros jų ekonominės paskirties.
Ministerija akcinei bendrovei „Geležinkelio apsaugos želdiniai„ už programos „Susisiekimo geležinkeliais užtikrinimas bei infrastruktūros plėtra“ priemonės vykdymą skyrė 2 246 tūkst. Lt, nors bendrovės veiklą reglamentuojantys teisės aktai jai galimybės gauti biudžeto lėšas nenumato, o Biudžeto sandaros įstatymas nenumato tokio finansavimo būdo.
Auditoriai nustatė, kad ministerija ilgalaikiam turtui įsigyti iš Civilinės aviacijos veiklos priežiūros bei skrydžių saugos ir saugumo užtikrinimo programos VĮ Tarptautiniam Vilniaus oro uostui ir VĮ „Kauno aerouostui" skyrė 2 102,3 tūkst. Lt, nenurodydama šia suma padidinti minėtų įmonių savininko kapitalo.
Auditoriai nustatė pažeidimų ir Susisiekimo ministerijai pavaldžiose įstaigose.
Pasienio kontrolės punktų direkcija 2010-2011 m. neteisingai skaičiavo nematerialiojo ir ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimą, o Lietuvos automobilių kelių direkcija į nebaigtos statybos vertę neteisingai įtraukė privačios žemės savininkams ir kitiems jos naudotojams atlygintus nuostolius už žemės sklypų paėmimą visuomenės poreikiams (keliams tiesti).
Audito ataskaitoje taip pat nurodoma, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija savivaldybėms, miškų urėdijoms ir kitoms įstaigoms suplanavo ir skyrė 129 733,9 tūkst. Lt, nors vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimui ir rekonstrukcijai nebuvo parengti investiciniai projektai. Valstybės kontrolė nustatė, kad direkcija padarė ir viešųjų pirkimų pažeidimų, nes kelius prižiūrinčioms valstybės įmonėms už keliams, jų statiniams ir užimamai žemei inventorizuoti bei istorinėms kelių vertybėms išsaugoti už paslaugas sumokėjo 3 770,5 tūkst. Lt neatlikusi viešųjų pirkimų procedūrų.
Pasienio kontrolės punktų direkcija Vilniaus teritorinei muitinei ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos Vilniaus rinktinei ilgalaikį ir trumpalaikį turtą perdavė neįforminusi atitinkamų dokumentų. Be to, audito ataskaitoje pažymima, kad Pasienio kontrolės punktų direkcija turto panaudos sutartyse su teritorinėmis muitinėmis, Valstybės sienos apsaugos tarnybos rinktinėmis, valstybinėmis maisto ir veterinarijos tarnybomis ir kitomis įstaigomis nenustatė panaudos gavėjo pareigos apdrausti gaunamą turtą. Jį sugadinus arba praradus, patirti nuostoliai direkcijai gali būti neatlyginti.
Audito metu nustatyta ydinga praktika civilinės aviacijos veiklos priežiūros bei skrydžių saugos ir saugumo užtikrinimo programai skirtas lėšas 2010 ir 2011 m. pabaigoje perskirstyti kitų programų priemonėms vykdyti. Tai sudaro prielaidas neracionaliai naudoti valstybės biudžeto lėšas.