Siūlome jums pasigrožėti savotiškomis riedančiomis skulptūromis. Šie automobiliai beveik neišrieda į bendro naudojimo kelius, tačiau aukcionuose tampa tikromis žvaigždėmis ir muša kainų rekordus.
„Bugatti Type 57SC Atlantic“ 1936 metų gamybos, 38 mln. dolerių
Legendinę prancūzų kompaniją „Bugatti“, praeito amžiaus trečiajame-ketvirtajame dešimtmečiuose buvusią prabangos etalonu automobilių rinkoje, sukūrė italas Etorre Bugatti – todėl dėl teisės pasisavinti šį prekės ženklą nesutaria dvi šalys, rašo Forbes.ru.
„Bugatti Type 57SC“ tipo automobiliai, su solidžiu maksimaliu 200 km/val. greičiu, ir avangardiniu Etorre sūnaus Žano Bugatti dizainu buvo pagaminti Bugatti dirbtuvėse ketvirtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje.
Pasaulį išvydo tik trys „Type 57SC Atlantic“ tipo automobiliai, iki šių dienų išliko du iš jų. Foto galerijoje esantis žydras „Bugatti“ buvo pagamintas 1936 m., barono Wiktoro Rothschildo užsakymu. Priešpaskutinis šio automobilio savininkas Peteris Williamsonas įsigijo mašiną 1971 metais už 59 tūkst. dolerių. 2010 m. gegužę „Gooding and Company“ akcione ji buvo parduota už 38 mln. dolerių – tai didžiausia visais laikais už automobilį sumokėta suma.
Tokių pinigų nepagailėjo amerikiečių verslininkas, prancūziškų automobilių kolekcionierius Peteris Mallinas. Antrasis išlikęs šios markės automobilis – tik juodos spalvos – puošia amerikiečių dizainerio Ralpho Loreno kolekciją.
Aukcionas: „Gooding and Company“, 2010 m.
„Ferrari 250 GTO“ 1963 m., 17,7 mln. dolerių
Tai vienas iš 36 sportinių „Ferrari 250 GTO“ automobilių, pagamintų 1962-1963 mm. Jame stovi V12 tipo motoras, automobilis sugeba išvystyti 280 km/val. greitį. Automobilį 2010 m. gegužę Kanados „RM Auctions“ aukcione įsigijo britų radijo ir televizijos laidų vedėjas Crisas Evansas, savo kolekcijoje jau turintis šešis baltus ir du juodus „Ferrari“.
Manoma, kad tai nėra pats brangiausias „Ferrari 250 GTO“. 2008 m. kitas šios serijos automobilis buvo parduotas nežinomam pirkėjui už 28 mln. dolerių. Tačiau, kadangi tai buvo privatus sandoris, jo vertė oficialiai nepatvirtinta.
Aukcionas: „RM Auctions“, 2010 m.
„Ferrari 250 Testa Rossa“ 1957 m., 12 mln.
Tai vienas iš legendinių lenktyninių „Ferrari 250 Testa Rossa automobilių. 1957-1958 m. buvo surinkti tik 22 tokie automobiliai, galėję išvystyti 270 km/val. greitį. Šis automobilis 2009 m. susilaukė didelio susidomėjimo „RM Auctions“ aukcione mažame Italijos mieste Maranello, kuriame įsikūrusi pagrindinė „Ferrari“ būstinė.
Varžytinių rezultatas viršijo akciono rengėjų lūkesčius: „Testa Rosa“ parduoda už 12,2 mln. dolerių. Tuo metu tai buvo didžiausia už automobilį sumokėta suma „RM Auctions“. Pardavėjo ir pirkėjo pavardės nebuvo atskleistos. Žinoma tik tai, kad parduotas egzempliorius ne kartą dalyvavo įvairiose varžybose ir daug kartų finišuodavo pirmas.
Aukcionas: „RM Auctions“, 2009 m.
„Ferrari 250 GT SWB California Spyder“ 1961 m., 10,89 mln. dolerių
Tas pats „RM Auctions“ aukcionas, ta pati vieta – Maranello. „Ferrari“, tačiau šįkart kitas modelis – „250 GT California Spyder“. Iš viso buvo pagaminta apie 100 tokių automobilių.
2008 m. „Ferrari 250 GT SWB California Spyder“ priklausė amerikiečių aktoriui Jamesui Coburnui. Beveik 11 mln. dolerių už automobilį nepagailėjo jau minėtas Chrisas Evansas.
Aukcionas: „RM Auctions", 2008 m.
„Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe“ 1931 m., 9,7 mln. dolerių
Vienas iš šešių prabangiausių „Bugatti“ automobilių „Royalle“ serijoje, surinktų 1930 m. 6,4 m. ilgio, 3,1 tonų svorio automobilyje įrengtas gigantiškas aviacinis 12,7 l. D. Tūrio aštuonių cilindrų variklis. Šis milžinas savo laikais galėjo išvystyti gana nemažą 160 km/val. greitį.
Kadangi pirkėjo taip ir neatsirado, Antrojo pasaulinio karo metu Bugatti šeima užmūrijo automobilį į privataus namo sieną, kad jo nesurastų ir nekonfiskuotų naciai. 1950 m. jį išsipirko amerikiečių lenktynininkas Briggsas Cunninghamas – už 3000 dolerių atitinkančią sumą. Iki 1986 m. automobilis stovėjo jo paties automobilių muziejuje. Po jo uždarymo (dėl finansinių priežasčių) B.Cunninghamas pardavė jį už 9,8 mln. „Chriestie's“ aukcione. Pirkėjas - švedų NT karalius Hansas Tulinas bankrutavo praėjus trejiems metams nuo šio pirkinio. 1990 m. jis pardavė automobilį už 15,7 mln. japonų konglomeratui „Meitec Corporation", kuriam jis priklausė dešimt metų.
Žinoma, kad 2001 m.už 10 mln. svarų jis buvo pardavinėjamas privačiame „Bohnhams and Brooks“ aukcione, tačiau kam šiuo metu priklauso „Kellner Coupe“, neaišku.
Aukcionas: „Christie's“, 1987 m.
„Mercedes-Benz 540K Special Roadster" 1937 m., 8,252 mln. dolerių
Prieškarinės vokiečių automobilių gamybos pasididžiavimas „Mercedes-Benz“ modelis, sukurtas inžinieriaus Hanso Gustavo Roro buvo gaminamas tik pagal specialius užsakymus. Iš viso pasaulį išvydo 26 automobiliai. Vienais iš pirkėjų buvo Hitlerio ministrai Geringas ir Gebelsas bei Hollywoodo kino magnatas Jackas Warneris.
„Mercedes-Benz 540K Special Roadster“ įrengtas 5,4 l. aštuonių cilindrų variklis su kompresoriumi. Savo laikais mašina tapo greičiausiu serijiniu automobiliu – ji galėdavo išvystyti iki 180 km/val. greitį. Iki 2007 m. automobilis priklausė „Formulė-1“ vadovui Bernie Ecclestone, kurį jis pardavė aukcione. Naujojo savininko vardas neviešinamas.
Aukcionas: „RM Auctions“, 2007 m.