„Keliaujančiam oro transportu šis IATA sprendimas iš esmės yra nereikšmingas, nes kiekvieną kartą keliautojas bet kuriuo atveju turi žiūrėti į oro bendrovės nustatytą maksimalų bagažo dydį. Tad nemanau, kad artimiausiu metu sulauksime kokių nors realių pokyčių, – sakė kelionių agentūros „Makalius.lt“ vadovas Rimvydas Širvinskas. – Į Lietuvą skraidančios pigių bilietų aviakompanijos jau iki šiol turėjo nustačiusios visiškai kitus standartus, nei siūlė IATA: „Wizzair“ nemokamai leidžia su savimi į saloną pasiimti tik gerokai mažesnių išmatavimų bagažą, o „Ryanair“ kaip tik įvedė daugiau laisvės ir pradėjo leisti įsinešti du krepšius.“
R. Širvinskas taip pat atkreipia dėmesį, kad daugiausia skrydžių iš Lietuvos rengiančios „Ryanair“ ir „Wizzair“ kompanijos nėra IATA asociacijos narės, tačiau netgi IATA priklausančios SAS ar „Lufthansa“ bendrovės iki šiol turėjo nustačiusios didesnį leidžiamą rankinio bagažo dydį, nei rekomenduoja IATA.
„Vargu ar tos oro bendrovės, kurios iki šiol taikė pakankamai lanksčią bagažo politiką, pradės įvedinėti griežtus apribojimus. Todėl kol kas nematau jokio tikslo vartotojui rinktis mažesnius lagaminus. Apskritai, jeigu šiuo metu renkatės naują rankinį bagažą, siūlyčiau žiūrėti konkrečių Jums aktualių oro bendrovių dabartinius reikalavimus. Daugelis jų leidžia įsinešti 55 cm aukščio ir 40 cm pločio lagaminus, o labiau varijuoja maksimalus gylis – tarp 20-25 cm. Pavyzdžiui, Lietuvoje populiariausia „Ryanair“ aviakompanija leidžia į saloną įsinešti 20 cm gylio lagaminą“, – pridūrė „Makalius.lt“ vadovas.
IATA savo rekomendacijose pasiūlė 5 cm sumažinti rankinio bagažo dabartinį standartinį plotį. Asociacijos teigimu, jeigu visi keleiviai, lipdami į 120 ir daugiau sėdimų vietų turinčius lainerius turėtų siauresnius lagaminus, šie visi tilptų į orlaivyje esančias daiktų dėtuves. Tai, pasak asociacijos atstovų būtų patogu keliaujantiems ir taip pat padėtų paspartinti keleivių įlaipinimą bei išlaipinimą.
„Vis tik, keliaujantiems nereikėtų nerimauti – jeigu keliaujate su lagaminu, kuris tiko anksčiau, jis bus tinkamas ir toliau, tik išliks ta pati rizika, kad esant pilnam lėktuvui, lagaminui gali pritrūkti vietos viršutinėje dėtuvėje“, - aiškino IATA vyresnysis viceprezidentas Thomas Windmuller.
IATA teigimu, 9 aviakompanijos – Brazilijos „Azul“, Vokietijos „Lufthansa“, „Emirates“, „Avianca“, „Qatar Airways“, „Cathay Pacific Airways“, „China Eastern“, „China Southern“ ir „Caribbean Airlines“ – svarsto galimybes suteikti tam tikrą prioritetą keliaujantiems su siauresniais lagaminais, nors jokių konkrečių sprendimų dar nėra. „Lufthansa“ atstovė spaudai Christina Semmel užsienio žiniasklaidai tepasakė, kad bendrovė „šiuo metu vertina“ IATA pasiūlymą.
Taip pat kol kas nė viena aviakompanija nenumato įvesti pasiūlyto standarto kaip apribojimo rankiniam bagažui, o kai kurios jų netgi pareiškė, kad joms standarto mažinimas nereikalingas, nes naujuose lėktuvuose, pavyzdžiui, „Boeing 737-900“, dėtuvės daiktams yra 48 proc. erdvesnės ir pakankamai gilios, kad laisvai tilptų keliautojams įprastas rankinis bagažas.