Žinoma, visi tokie dalykai toli gražu negarantuoja turtingųjų komandų pilotams vietos finaluose. Įpusėjus kvalifikaciniams važiavimams, Lenkijos ralio kroso čempionatą globojančios kompanijos „Oponeo“ facebooko paskyroje pasirodė susirūpinusio Tomasz Kuchar nuotrauka su prierašu, kad „Peugeot 208 RX“ vairuojantis lyderis buvo lėtesnis už Paulių Pleskovą su „Ford Focus MK3“. Deja, „Open / Super Cars“ klasės finale šių sportininkų akistata taip ir neįvyko, nes paskutiniame kvalifikaciniame važiavime sulūžo Pauliaus automobilio priekinis reduktorius, priversdamas trauktis iš tolesnės kovos. Guostis galima tik tuo, kad Lietuvos ralio kroso mokyklos garbę puikiai gynė Šarūnas Glikas. Vairuodamas gerokai kuklesnį „Mistubishi Lancer Evo IX“, šakietis finišavo antras, įveikęs itin nuožmiai vienas kito šonus lamdžiusius lenkus Marcin Gagacki ir Mikaloj Otto. Pastarieji po finalo atrodė, tarsi būtų dalyvavę „bulių kautynėse“, o ne ralio kroso varžybose – nuplėšytais bamperiais, sulankstytais sparnais ir durelėmis.
Vilkyčių autosporto komplekso šeimininkas Kazimieras Gudžiūnas, pats turintis milžinišką patirtį panašaus pobūdžio važybose, patikino, kad dėl tokios intensyvios kontaktinės kovos šįkart neturėtų būti skiriamos kokios nors sankcijos.
„Paprastais ralio kroso varžybose stumdymasis vertinamas labai griežtai, tačiau šįkart tokių dalykų nebuvo įmanoma išvengti dėl tropinės liūties – trasoje buvo nepaprastai slidu, o dėl iš po ratų tykštančio purvo fontanų, matomumas vietomis minimalus. T. y. didesni ar mažesni susidūrimai buvo neišvengiami“, – teigė K. Gudžiūnas.
Iš tiesų, finaliniuose važiavimuose radikaliai pasikeitusios sąlygos atskleidė lenktynininkų universalumą ir gebėjimą išlaikyti šaltą protą. Tiek „per sunki“ dešinė koja spaudžiant akceleratorių, tiek nepamatuota drąsa neriant į kai kuriose trasos vietose akimirksniu susiformavusius baseinus, tiek per didelis atsargumas, atėmė galimybę finale užimti prizines vietas.
Tokiomis sąlygomis aukščiausią meistriškumo lygį pademonstravo ir „Super 1600“ klasėje nugalėjo Rokas Jakubauskas („Opel Corsa“), įveikęs lenką Rafal Berdys („Citroen Saxo VTS“) ir latvį Jurį Spikis („Škoda Fabia“). Beje, pastarąjį sportininką visą šį sezoną globoti ėmėsi Kasparas Navickas (tauragiškis šio sezono lenktynes praleidžia norėdamas visą dėmesį skirti studijų universitete finišui) ir „EAMW Motorsport“ komandos inžinieriai.
„Touring 2000“ klasės nugalėtojas taip pat nebuvo aiškus iki paskutinio posūkio. Ir kai jau atrodė, kad pirmasis čia pasirodys puikiai vairavęs Kajus Samsonas, savo patirties kozirius išsitraukė Deividas Vareika, aplenkęs šešiolikmetį varžovą. Trečias šioje grupėje liko latvis Kaspars Friscsons.
Bene mažiausia intriga šįkart buvo „Junior 1000“ klasės finale. Viename kvalifikacinių važiavimų sugedus Normanto Lepšio „Toyota Yaris“ varikliui, likusių dviejų varžovų laukė tik formalumas – lenktynių išvakarėse dvyliktąjį gimtadienį atšventęs Valdas Mikužis visu ratu aplenkė vienuolikmetę Ramintą Jankauskaitę.