„Lietuvos geležinkeliai“ žada skųsti teismui „Rail Baltica“ projektą teisme stabdančius techninio projektavimo konkurso dalyvius.
Dėl vieno iš jų pretenzijų ketvirtadienį nepasirašyta maždaug 10 mln. litų vertės sutartis su konkursą laimėjusiais ruožo nuo Marijampolės iki Kauno techninio projekto rengėjais, praneša LTV „Šiandien“.
Prieš pusmetį pakloti simboliniai „Rail Baltica“ bėgiai, atrodo, nedaug tepaspartino nuo Europos Komisijos grafikų atsiliekantį projektą.
Nors ketvirtadienį tikėtasi užbaigti ruožo nuo Marijampolės iki Kauno techninio projektavimo darbų konkursą, sutartis su laimėtojais liko nepasirašyta.
Konkurso kvalifikacinių reikalavimų neatitikęs dalyvis – Didžiosios Britanijos inžinerinių ir dizaino paslaugų bendrovės „Scott Wilson LTD“ Lietuvos filialas, radęs formalių kabliukų – esą negalėjo susipažinti su visa kito dalyvio komercine informacija – kreipėsi į teismą.
„Mano požiūriu, tai yra siekimas sutrukdyti vykdyti projektą, remiantis visokiais procesiniais veiksmais“, – sako „Rail Baltica“ projekto direkcijos direktorius Antanas Zenonas Kaminskas.
„Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimu, sutrukdžius projektavimo darbus, stoja ir kiti „Rail Baltica“ darbai. Teisminiai ginčai gali trukti kelis mėnesius ar net metus, tuomet ore pakibtų visas nuo ES finansavimo priklausantis projektas, o galima žala būtų skaičiuojama milijonais.
„Galima žala apimtų apie 850 mln., o turint omeny EK sprendimą, kad ir antrieji keliai nuo Kauno iki Latvijos sienos vėlgi priklauso nuo šitų darbų, turime sakyti, kad galima žala yra apie 1 mlrd. 400 mln.“, – teigia A. Z. Kaminskas.
Dėl galimos žalos visam „Rail Baltica“ projektui „Lietuvos geležinkeliai“ žada teismų karuselę užsukusią bendrovę „Scott Wilson“ irgi skųsti teismui. Na, o šios vadovai ketvirtadienį į kalbas su žurnalistais nesileido.
„Scott Wilson LTD“ Lietuvos filialo atstovė sakė, kad vadovas yra visą dieną užsiėmęs ir kalbėti negali.
„Lietuvos geležinkelių“ nuomone, jau reikėtų taisyti Viešųjų pirkimų įstatymą ir jame numatyti atsakomybę už nepagrįstų ieškinių kėlimą, nes vis gausėja atvejų, kai ieškoma bet kokių priemonių nelaimėtiems konkursams stabdyti.
„Dėl įstatymo netobulumo net tas dalyvis, kurio pasiūlymas buvo atmestas ir kuris net neginčija savo atmetimo iš konkurso, vis dėlto gali sau leisti toliau trukdyti proceso eigą ir reikšti ieškinius“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ Teisės ir personalo departamento direktoriaus pavaduotojas Vaidotas Balynas.
„Rinka susitraukusi, rangovui reikia užsakymų ir kautynės arba kova už tuos užsakymus yra pasiekusi savo apogėjų. Metamos visos jėgos – ir teisinės, ir neteisinės, ir sąžiningos, ir nesąžiningos – siekiant gauti užsakymų“, – tvirtina A. Z. Kaminskas.
Abejonių kelia ir faktas, kad bendrovė „Scott Willson“ su techninio projektavimo konkursą nuo Marijampolės iki Kauno laimėjusiu „Kelprojektu“ jau dirba kitame „Rail Baltica“ trasos ruože. Kai kurie specialistai neatmeta, kad teismai dėl nelaimėto konkurso gali būti savotiškas reketas būsimiems užsakymams užsitikrinti.
Aurelija Malakauskaitė