Penktadienį Akcinė bandrovė „Lietuvos geležinkeliai" pasirašė sutartį su antrojo „Rail Baltica" geležinkelio projekto viešųjų pirkimų konkurso nugalėtoja - tarptautine transporto inžinerijos įmonių grupe „Systra". Ji parengs galimybių studiją atkarpoje nuo Marijampolės iki Kauno. Sutarties vertė - beveik milijonas litų.
Sutartį pasirašė Albertas Šimėnas, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus pavaduotojas, šiuo metu laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas, ir Alainas Gaudry, „Systra S.A." komercijos direktorius Europai.
Šia sutartimi „Systra S.A." įsipareigojo nustatyti tinkamiausią esamos geležinkelio linijos rekonstrukcijos ir vėžių sujungimo ar tiesimo atkarpoje nuo Marijampolės iki Kauno variantą ir palyginti jį su „nieko neveikimo" variantu, t.y. jei būtų palikta taip, kaip yra dabar.
„Pono A.Gaudry vadovaujamos specialistų komandos parengtos galimybių studijos išvados bus labai svarbios ne tik mums, „Lietuvos geležinkelių" darbuotojams", kurie tiesiogiai dirbsime prie šio projekto , bet ir Kauno, Marijampolės, Kazlų Rūdos gyventojams, - sakė A. Šimėnas. - Tik atlikus šią studiją galėsime sudėlioti visus taškus ant „i", t.y. spręsti, kiek ir kur reikės paimti žemės visuomenės poreikiams, kur bus pagrindiniai logistikos centrai, stotys, kur bus kuriamos darbo vietos ir kur pagerinsime susisiekimą geležinkeliu."
A.Šimėno teigimu, dar 1999 metais buvo parengtas specialusis planas šiai atkarpai, tačiau pasikeitus ekonominei situacijai bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginiam komitetui priėmus naujus sprendimus dėl Kauno viešojo logistikos centro statybos, iškilo poreikis vėl įvertinti dešimties metų senumo dokumentus ir išanalizuoti naujas geležinkelio linijos tiesimo galimybes maksimaliai išnaudojant turimą žemę bei kitus išteklius.
„Systra S.A." atstovas Alain Gaudry pabrėžė, kad, nors šiuo metu kompanija turi nemažai užsakymų transporto inžineriniams projektams atlikti, dalyvauti „Rail Baltica" konkurse jiems buvo labai svarbu.