Vienoje didžiausių mobiliųjų technologijų parodų „Mobile World Congress“ (MWC) gali pasijausti kaip namuose. Tam net nereikia turėti fetišo elektroninėms tendencijoms ar jų naujienoms. Šiais metais renginys buvo orientuotas į daiktų internetą, išmaniuosius namus ir automobilius. Apie tai kalbamės su kompanijos „Samsung“ Mobiliųjų technologijų strategijos vadovu Rory‘u O‘Neillu.
Pristatydami „Galaxy S5” ir „Note 4” išmaniuosius telefonus, kartu su jais „Samsung“ vartotojams pateikė ir išmaniuosius laikrodžius. Ar tai, kad per „Galaxy S6” ir „Galaxy S6 Edge” pristatymus nebuvo dėvimųjų technologijų reiškia, jog kompanija pristabdė savo plėtrą šioje srityje?
Nei kiek. Prieš dvejus metus įžengėme į išmaniųjų laikrodžių rinką ir dabar turime platų dėvimų technologijų spektrą. Taip, su šiais įrenginiais nepristatėme išmaniojo laikrodžio, bet šioje srityje toliau kuriame ir kursime naujus produktus.
Neseniai pasigirdo gandai, kad viena didžiausių jūsų kompanijos konkurentų „Apple“ planuoja kurti savo automobilius. „Samsung“ jau dabar turi partnerių transporto srityje, ar galima tikėtis didesnių projektų?
„Samsung“ kompanija gaminana produktus nuo laivų iki kondicionierių, tai yra didžiulė patirtis, todėl niekada negali žinoti, ar bus sukurta kažkas naujo. Tuo tarpu „Samsung Electronics“ daugiau kalba apie daiktų internetą. Tokiu atveju labai svarbi skirtingų šalių partnerystė, kaip „Gear S“ išmanusis laikrodis ir BMW i serijos automobiliai ar „Gear VR“ virtualios realybės akiniai naudojami „Audi“ pardavimų salonuose. Visos šios naujovės tiesiogiai išplaukė iš išmaniojo telefono ir jis tikrai bus pagrindas, kuriant šias sistemas.
Ar kiti automobilių gamintojai kreipiasi į „Samsung“ su pasiūlymais tapti partneriais?
„Audi“ jau dabar džiaugiasi šia partneryste ir, kad klientai gali pasivažinėti TT modeliu tik užsidėję akinius. Praėjusią savaitę Didžiojios Britanijos armija Vaterlo stotyje pristatė, kaip virtualios realybės akiniai gali simuliuoti tankų mūšį. Oro linijos šią technologiją pradėjo naudoti pilotų mokymams ir turistų supažindinimui su kitomis šalimis. Taigi „Audi“ negali būti vienintėlis scenarijus, nes šios technologijos plėtra priklauso nuo partnerių pasirinkimo.
„Sony“ pasaulyje pradėjo nešiojamų muzikos grotuvų erą, „Apple“ pasauliui davė išmanųjį telefoną. Ar klysčiau sakydamas, kad „Samsung“ žmones pastūmės virtualios realybės link?
Tai yra vienas iš dalykų, į kuriuos investuojama. Vienas iš keturių „Samsung“ darbuotojų yra susijęs su tyrimais ir vystymu (angl. Research and developement) ir tam yra išleidžiama po 14 mln. dolerių kiekvieną dieną. Mes skirstome tyrimus į trumpojo, vidutinio ir ilgojo laikotarpio, bet, deja, negaliu to atskleisti. Ne viską žinau net pats.
Ar galima tikėtis, kad didieji technologijų gamintojai perkelia savo mūšio lauką į žmonių svetainę?
Pirmieji skystųjų kristalų televizoriai buvo statiški ir tokie liko, bet išmaniojo telefono ekraną galime nešiotis bet kur. Tuo pačiu jis yra interaktyvus. Šiandien svetainėje gali būti trys ekranai: išmanusis, planšetinis kompiuteris ir televizorius. Žiūrėdami futbolą, žaidimą stebime ekrane, planšetiniu kompiuteriu analizuojame taškų statiską, o išmaniojo pagalba rungtynes aptarinėjame su draugais. Per laiką visi šie ekranai susilies, tačiau mūsų nuomone daiktų internetas pirmiausiai kils iš išmaniojo telefono, nes jis yra mobilesnis nei kiti įrenginiai.