• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Šeštadienį Maskvoje finišavo "Rally Masters Show 2013". Po labai atkaklios dvikovos ant asfalto vykusių greičio ruožų, šių metų varžybas laimėjo Jevgenijaus Novikovo ir Ilka Minor ekipažas iš Rusijos, pilotavęs "Ford Focus RS WRC".

REKLAMA
REKLAMA

Ralį laimėjęs ekipažas po 6-ių greičio ruožų vos 1,1 sekundės aplenkė nuo kito garsaus eks-WRC piloto, esto Markko Martino, pilotavusio legendinį "Ford Focus WRC 03" ekipažą.

REKLAMA

"Ši pergalė buvo labai "skani". Laimėti ralį kai rezultatas varžybų viduryje atrodė palaidotas yra labai geras jausmas", - spaudos konferencijoje po finišo sakė J. Novikovas.

Nenuostabu, prie ketvirtojo greičio ruožo starto, priekinis kairys jaunojo WRC piloto iš Rusijos automobilio ratas atrodė labai prastai: jo buvo likę apie 70 procentų, tikrąja to žodžio prasme. Iš ratlankio po trumpučio 1,5 km greičio ruožo buvo išlaužti keli stipinai, tačiau padanga kažkaip dar laikėsi. Po 11-os ketvirtojo greičio ruožo kilometrų J. Novikovas atvažiavo tik 13 pozicijoje ir užleido lyderio poziciją M. Martinui, kuris nuo jo atitrūko net 9-iomis sekundėmis bendroje ralio įskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA

Likus vos dviem greičio ruožams iki finišo J. Novikovas taip užspaudė akseleratoriaus pedalą, kad po trečią kartą įveikto trumpučio ruožo "Grebnoyj kanal" jis atsilikimą sumažino dvejomis, o po ilgojo "Velodoroga" greičio ruožo jis pirmavo prieš M. Martiną jau net 8.9 sekundės!

Estas, kuriam antros vietos taurę įteikė WRC legenda suomis Aris Vatanenas, neatrodė labai linksmas. Iššvaistyti 9 sek. laiko pranašumą per 12,5 kilometro - tai, ko gero, blogiausias scenarijus kokio galima tikėtis. Trečias bendroje "Rally Masters Show 2013" įskaitoje finišavo "Ford Fiesta S 2000" pilotavęs Vasilijaus Griazino ir Dmitrijaus Čumako ekipažas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iki 4-to GR trapia laiko persvara tarp 2-3 pozicijų balansavusiam ekipažui į tolimesnę WRC titanų kovą įsivelti nepavyko. Po 5 GR jis nuo antros pozicijos jau atsiliko 5,5 sekundės (nuo lyderio 13,3), o po paskutinio - deficitas išaugo net iki 25 sekundžių.

Akivaizdu, jog varžytis su WRC automobiliais, vienintelis iš Lietuvos į "Rally Masters Show 2013" atvykęs Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas, pilotavęs "Mitsubishi Lancer Evo 9" automobilį, šansų neturėjo. Tačiau pakovoti dėl pozicijų klasėje "4000N" (taip ji čia vadinasi) tikrai buvo įmanoma. Po paskutinio GR finišo paaiškėjo, jog mūsiškiai užėmė 3 vietą klasėje ir 7 bendroje įskaitoje.

REKLAMA

10,6 sek. per lenktynes lietuviai nusileido antroje vietoje likusiam Aleksejaus Lukjaniuko ekipažui su "EVO X" ir kiek daugiau nei 15 sek. Ramūnas su Tomu nusileido klasės nugalėtojams - Latvijos ralio meistrų Neikšansų dinastijos atstovui Mariui Neikšansui su Ringoldu Beržinsu, kurie pilotavo "Mitsubishi Lancer EVO X".

REKLAMA

"Nors atrodo sunkiai tikėtina, tačiau nemažą dalį sekundžių "išbarstėme" trumpajame ruože žiūrovams. Sunku net suprasti: jei ypač greitame ir rizikingame ruože "Velodoroga" laiko rezultatai su varžovais klasėje buvo labai panašūs, tai pusantro kilometro ruoželyje jie skyrėsi ganėtinai stipriai. Ir tai lietė ne tik mus bet ir nemažą dalį kitų ralyje startavusių ekipažų. Šį kartą sekundžių kovą sąlyginai pralošėme dėl padangų pasirinkimo. "Minkštas", žemesnėms temperatūroms skirtas padangas užsisakėme kur kas anksčiau prieš varžybas kai buvo šalta, nes manėme, jog Maskvoje bus dar šalčiau. Tačiau mūsų pasirinkimas nebuvo idealus. Pirmame rate priekiniai ratai per daug perkaito, aštriuose posūkiuose automobilį valdyti buvo sunku, taip ir barstėme šimtąsias sekundžių dalis. Įveikę du "dopus" servise iškart uždėjome kietesnės gumos ratus ir rezultatas gerokai pasitaisė. Deja tokių padangų komplektą turėjome tik vieną ir trečios sekcijos metu jos jau nedirbo taip kaip turėtų - teko saugoti gumą, nes nesinorėjo, kad jos pavirstų į "barankas" ir varžybas užbaigtume kur nors griovyje", - po finišo pasakojo Ramūnas Čapkauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Patikėkite - nors ralyje nesu naujokas, tačiau retsykiais buvo tikrai nejauku, - serviso zonoje sakė ekipažo šturmanas Tomas Šipkauskas. - Ramūnas atsidūrė savo stichijoje ir važiavo labai greitai. Pirmą kartą gyvenime, važiuodamas "dopu" pajutau keistą jausmą: kai leidžiantis nuo kalno lėkėme į ilgą posūkį maždaug 180 km/h ir man reikėjo versti stenogramos lapą. Ramiai kėliau ranką link sąsiuvinio, tačiau išcentrinė jėga buvo tokia didelė, jog vos atlupau ją ir pasiekiau stenogramos žurnalą. Tai buvo labai įdomi patirtis, o savo rezultatu esame labai patenkinti".

REKLAMA

"Rally Masters Show 2013" statistika:

- Varžybose startavo 46 ekipažai, finišą pasiekė 34. Įvyko keletas skaudžių avarijų, o dėl vienos iš jų varžybos buvo laikinai sustabdytos: vienas "nulinukų" duetas su "Subaru Impreza" ypač greitame L3+ posūkyje ore atliko keturgubą suktuką ir įstrigo tarp parko medžių. Automobilis neremontuojamas, ekipažo nariai liko sveiki;

REKLAMA

- Ralio metu sportininkai įveikė 6 greičio ruožus, kurių bendras ilgis sudarė 37,5 km;

- Varžybas stebėjusių žiūrovų, pagal Maskvos gyventojų skaičių buvo kritiškai mažai. "Nežinia kas čia atsitiko. Pernai prie "dopų" kojos nebuvo kur pastatyt, o šiemet nyku", - pasakojo mums tiesioginio TV eterio operatorius;

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Apdovanojimų metu, visiems "Rally Masters Show 2013" nugalėtojams bendroje įskaitoje ir klasėse buvo įteiktos itališkos, gryno sidabro taurės. Pirmojo dešimtuko rezultatai po "Rally Masters Show 2013" finišo:

1. Jevgenij Novikov 21 min. 48,7 sek.

2. Markko Martin atsiliko 1,1 sek.

3. Vasilij Griazin 24,9

4. Maris Neikšans 45,8

5. Genadij Broslavskij 47,1

6. Aleksej Lukjaniuk 50,9

7. Ramūnas Čapkauskas 1:01,5

8. Maciej Reznik 1:05,7

9. Patrik Flodin 1:10,0

10.Siim Plangi 1:29,3

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų