„Dosje“ tyrime rašoma, kad „prezidentinį“ sąstatą rusai sukūrė 2014-2015 m., tačiau nuolat juo naudotis V. Putinas pradėjo tuomet, kai Rusijos pajėgos pradėtos kaupti prie sienos su Ukraina, kuomet buvo ruošiamasi puolimui (2021-ųjų antroji pusė, – red. past.).
Tyrimo autorių teigimu, V. Putinas nusprendė pasirinkti tokią transporto priemonę dėl saugumo. Netrukus po Rusijos puolimo pradžios kaimyninėje valstybėje, 2022-ųjų vasario-kovo mėnesiais, V. Putinas pradėjo aktyviai naudotis šarvuotu traukiniu savo kelionių Rusijoje metu, įskaitant ir į rezidencijas Sočyje bei Valdajuje.
Tikėtina, kad būtent dėl baimės, kad lėktuvas su Rusijos prezidentu gali būti numuštas netoli karinių veiksmų epicentro Ukrainoje ir tapo priežastimi, kodėl V. Putinas keliauja antžeminiu transportu. Be to, traukiniai, skirtingai negu lėktuvai, yra sunkiau susekami.
V. Putino traukinys, anot tyrimo autorių, išoriškai nesiskiria nuo kitų rusiškų keleivinių traukinių – ant jo tos pačios rausvos juostos, kaip ir eilinio traukinio. Tiesa, prezidentinis traukinys išsiskiria keturiais lokomotyvais ir 11 vagonų, keli iš jų yra šarvuoti bei turintys palydovinio ryšio įrangą.
Tokio sąstato vertė gali siekti apie 1 mlrd. rublių (apie 13 mlrd. eurų). Bendrovė, kuriai priklauso šis traukinys, anksčiau priklausė Jurijaus Kovalčuko – vieno iš banko „Rossija“ akcininkų ir artimo V. Putino draugo – giminaičiui.