Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Senajame žemyne sparčiai augant elektra varomų sunkvežimių paklausai, gamintojai nusprendė imtis iniciatyvos plėsti reikiamą infrastruktūrą. Trys pirmaujantys Europos komercinių transporto priemonių gamintojai – „Traton Group“, apimantis „Scania“ ir MAN prekių ženklus, taip pat „Daimler Truck“ ir „Volvo Group“ – pasirašė įpareigojantį susitarimą įrengti ir eksploatuoti didelio našumo viešąjį įkrovimo tinklą, skirtą akumuliatoriniams elektriniams sunkiasvoriams tolimųjų reisų sunkvežimiams ir autobusams visame kontinente.
Bendra įmonė, kurią vienodomis dalimis valdys trys minėti koncernai, savo veiklą pradės jau 2022-aisiais. Kartu numatoma investuoti 500 mln. eurų – tai bus didžiausia Europoje sunkiojo transporto pramonės investicija, skirta elektros energijos įkrovimo taškų infrastruktūrai vystyti.
Iš viso planuojama įrengti ir eksploatuoti bent 1 700 didelio našumo viešojo įkrovimo stotelių, kuriose bus naudojama žalioji elektros energija. Įkrovimo taškų per penkerius metus atsiras šalia greitkelių ir logistikos bei prekių pristatymo centrų – sunkiajam transportui aktualiausiose vietose.
Šiais veiksmais siekiama gerokai padidinti įkrovimo taškų skaičių ir kartu į projektą įtraukti naujų partnerių bei gauti viešųjų fondų finansavimą. Naujoji įmonė veiks savarankiškai, pasitelkdama didžiulę savo steigėjų patirtį ir žinias apie sunkųjį transportą. Jos būstinė – Nyderlandų sostinė Amsterdamas.
Būtina infrastruktūra
Naujoji bendrovė taps geru Europos Sąjungos žaliojo kurso įgyvendinimo pavyzdžiu. Ji sieks, kad iki 2050-ųjų Senojo žemyno transporto sektoriuje pervežimų poveikis klimatui būtų neutralus. Tiek reikalingos infrastruktūros kūrimas, tiek užtikrinimas, kad joje būtų tiekiama žalioji elektros energija, yra svarbūs pirmieji žingsniai šiame kelyje.
Sunkiajam transportui jau dabar reikalingas didelės galios įkrovimo stotelių tinklas, nes rinkoje sparčiai didėja elektrifikuotų komercinių automobilių pasiūla. Vien „Scania“ jau dabar siūlo plačią hibridinių (HEV) ir iš tinklo įkraunamų hibridinių (PHEV) sunkvežimių gamą, taip pat ir vien elektros energija varomus (BEV) vilkikus.
Ne mažiau svarbus ir smarkiai išaugęs klientų poreikis užtikrinti jų prekių judėjimą neišmetant papildomo CO2. Vežėjams pereinant nuo iškastiniu kuru varomų vilkikų, ypač važiuojančių ilgus atstumus, prie anglies dioksido neišmetančio transporto itin svarbu ir tai, kad efektyvi įkrovimo infrastruktūra yra ekonomiškai pagrįstas būdas siekiant sumažinti išmetamų teršalų kiekį.
Daugelio netolimos ateities pervežimų, ypač tolimųjų reisų, atveju grynai elektrinis transportas bus naudingesnis tiek ekonomiškumo, tiek ir ekologijos požiūriu. O kuo daugiau naudojama elektrinių sunkvežimių, tuo mažesnės santykinės energijos sąnaudos, palyginti su alternatyvomis.
Jau iki 2025 m. tipiško Europos sunkiasvorio degalų sąnaudos bus tokios pat, kaip įprastinio dyzelinu varomo sunkvežimio. Iki 2030 m. sunkiųjų elektromobilių energijos sutaupymai, palyginti su dyzeliniais, pasieks dviženklį procentą, todėl pastarieji taps vis sunkiau pateisinami ir ekonomiškai.
Vis dėlto tai įvyks tik tuo atveju, jei bus sukurtas visavertis greitojo įkrovimo stotelių tinklas, leisiantis efektyviai išnaudoti reglamentuojamą 45 minučių vairuotojų poilsio laiką po keturių su puse valandos vairavimo. Per šią atokvėpio valandėlę turėtų būti įkraunami akumuliatoriai.
Proveržis visam pramonės sektoriui
„Traton Group“ ir „Scania“ vykdomasis direktorius Christianas Levinas pažymėjo, jog, žvelgiant iš šalies, konkurentų susivienijimas gali atrodyti netikėtas, tačiau šis bendrovės ir jos partnerių žingsnis bus reikšminga proveržio, siekiant CO2 požiūriu neutralaus transporto, dalis. Pirmaujančių gamintojų bendradarbiavimas kovojant su klimato kaita yra labai svarbus, norint greičiau ir sėkmingiau įgyvendinti viso sektoriaus pertvarką.
„Mūsų bendra įmonė taip pat bus stiprus postūmis sparčiai tobulinti akumuliatorinius elektrinius sunkvežimius ir tarpmiestinius autobusus – ekonomiškiausias ir tvariausias transporto priemones“, – pabrėžė Ch. Levinas.
Kartu šis proveržis suteiks papildomos naudos ir kitoms pramonės šakoms. 2021-ųjų gegužę publikuotoje Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitoje raginama ne vėliau kaip iki 2025 m. sukurti iki 15 000 didelio našumo viešųjų ir numatytos paskirties įkrovimo taškų, o ne vėliau nei iki 2030 m. – iki 50 000 tokių stotelių.
Todėl šis projektas yra ženklas visiems kitiems pramonės dalyviams, taip pat vyriausybėms ir politikos formuotojams dirbant drauge greitai išplėsti įkrovimo tinklą ir taip prisidėti prie klimato tikslų įgyvendinimo. Naujasis įkrovimo tinklas bus atviras ir prieinamas visoms komercinėms transporto priemonėms Europoje, nepaisant prekių ženklo, – tai dar vienas aiškus signalas suinteresuotosioms šalims.
Kurdama stotelių infrastruktūrą, naujoji bendrovė atsižvelgs ne tik į vežėjų, bet ir į specifinius rinkos poreikius. Elektrinių transporto priemonių operatoriai galės naudotis greituoju įkrovimu ir prisitaikyti prie 45 minučių privalomojo vairuotojų poilsio laikotarpio Europoje bei naktinio įkrovimo. Todėl svarbiausias būsimos bendros įmonės prioritetas bus tolimųjų krovinių pervežimas.
Senajame žemyne sparčiai augant elektra varomų sunkvežimių paklausai, gamintojai nusprendė imtis iniciatyvos plėsti reikiamą infrastruktūrą. Trys pirmaujantys Europos komercinių transporto priemonių gamintojai – „Traton Group“, apimantis „Scania“ ir MAN prekių ženklus, taip pat „Daimler Truck“ ir „Volvo Group“ – pasirašė įpareigojantį susitarimą įrengti ir eksploatuoti didelio našumo viešąjį įkrovimo tinklą, skirtą akumuliatoriniams elektriniams sunkiasvoriams tolimųjų reisų sunkvežimiams ir autobusams visame kontinente.
Bendra įmonė, kurią vienodomis dalimis valdys trys minėti koncernai, savo veiklą pradės jau 2022-aisiais. Kartu numatoma investuoti 500 mln. eurų – tai bus didžiausia Europoje sunkiojo transporto pramonės investicija, skirta elektros energijos įkrovimo taškų infrastruktūrai vystyti.
Iš viso planuojama įrengti ir eksploatuoti bent 1 700 didelio našumo viešojo įkrovimo stotelių, kuriose bus naudojama žalioji elektros energija. Įkrovimo taškų per penkerius metus atsiras šalia greitkelių ir logistikos bei prekių pristatymo centrų – sunkiajam transportui aktualiausiose vietose.
Šiais veiksmais siekiama gerokai padidinti įkrovimo taškų skaičių ir kartu į projektą įtraukti naujų partnerių bei gauti viešųjų fondų finansavimą. Naujoji įmonė veiks savarankiškai, pasitelkdama didžiulę savo steigėjų patirtį ir žinias apie sunkųjį transportą. Jos būstinė – Nyderlandų sostinė Amsterdamas.
Būtina infrastruktūra
Naujoji bendrovė taps geru Europos Sąjungos žaliojo kurso įgyvendinimo pavyzdžiu. Ji sieks, kad iki 2050-ųjų Senojo žemyno transporto sektoriuje pervežimų poveikis klimatui būtų neutralus. Tiek reikalingos infrastruktūros kūrimas, tiek užtikrinimas, kad joje būtų tiekiama žalioji elektros energija, yra svarbūs pirmieji žingsniai šiame kelyje.
Sunkiajam transportui jau dabar reikalingas didelės galios įkrovimo stotelių tinklas, nes rinkoje sparčiai didėja elektrifikuotų komercinių automobilių pasiūla. Vien „Scania“ jau dabar siūlo plačią hibridinių (HEV) ir iš tinklo įkraunamų hibridinių (PHEV) sunkvežimių gamą, taip pat ir vien elektros energija varomus (BEV) vilkikus.
Ne mažiau svarbus ir smarkiai išaugęs klientų poreikis užtikrinti jų prekių judėjimą neišmetant papildomo CO2. Vežėjams pereinant nuo iškastiniu kuru varomų vilkikų, ypač važiuojančių ilgus atstumus, prie anglies dioksido neišmetančio transporto itin svarbu ir tai, kad efektyvi įkrovimo infrastruktūra yra ekonomiškai pagrįstas būdas siekiant sumažinti išmetamų teršalų kiekį.
Daugelio netolimos ateities pervežimų, ypač tolimųjų reisų, atveju grynai elektrinis transportas bus naudingesnis tiek ekonomiškumo, tiek ir ekologijos požiūriu. O kuo daugiau naudojama elektrinių sunkvežimių, tuo mažesnės santykinės energijos sąnaudos, palyginti su alternatyvomis.
Jau iki 2025 m. tipiško Europos sunkiasvorio degalų sąnaudos bus tokios pat, kaip įprastinio dyzelinu varomo sunkvežimio. Iki 2030 m. sunkiųjų elektromobilių energijos sutaupymai, palyginti su dyzeliniais, pasieks dviženklį procentą, todėl pastarieji taps vis sunkiau pateisinami ir ekonomiškai.
Vis dėlto tai įvyks tik tuo atveju, jei bus sukurtas visavertis greitojo įkrovimo stotelių tinklas, leisiantis efektyviai išnaudoti reglamentuojamą 45 minučių vairuotojų poilsio laiką po keturių su puse valandos vairavimo. Per šią atokvėpio valandėlę turėtų būti įkraunami akumuliatoriai.
Proveržis visam pramonės sektoriui
„Traton Group“ ir „Scania“ vykdomasis direktorius Christianas Levinas pažymėjo, jog, žvelgiant iš šalies, konkurentų susivienijimas gali atrodyti netikėtas, tačiau šis bendrovės ir jos partnerių žingsnis bus reikšminga proveržio, siekiant CO2 požiūriu neutralaus transporto, dalis. Pirmaujančių gamintojų bendradarbiavimas kovojant su klimato kaita yra labai svarbus, norint greičiau ir sėkmingiau įgyvendinti viso sektoriaus pertvarką.
„Mūsų bendra įmonė taip pat bus stiprus postūmis sparčiai tobulinti akumuliatorinius elektrinius sunkvežimius ir tarpmiestinius autobusus – ekonomiškiausias ir tvariausias transporto priemones“, – pabrėžė Ch. Levinas.
Kartu šis proveržis suteiks papildomos naudos ir kitoms pramonės šakoms. 2021-ųjų gegužę publikuotoje Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitoje raginama ne vėliau kaip iki 2025 m. sukurti iki 15 000 didelio našumo viešųjų ir numatytos paskirties įkrovimo taškų, o ne vėliau nei iki 2030 m. – iki 50 000 tokių stotelių.
Todėl šis projektas yra ženklas visiems kitiems pramonės dalyviams, taip pat vyriausybėms ir politikos formuotojams dirbant drauge greitai išplėsti įkrovimo tinklą ir taip prisidėti prie klimato tikslų įgyvendinimo. Naujasis įkrovimo tinklas bus atviras ir prieinamas visoms komercinėms transporto priemonėms Europoje, nepaisant prekių ženklo, – tai dar vienas aiškus signalas suinteresuotosioms šalims.
Kurdama stotelių infrastruktūrą, naujoji bendrovė atsižvelgs ne tik į vežėjų, bet ir į specifinius rinkos poreikius. Elektrinių transporto priemonių operatoriai galės naudotis greituoju įkrovimu ir prisitaikyti prie 45 minučių privalomojo vairuotojų poilsio laikotarpio Europoje bei naktinio įkrovimo. Todėl svarbiausias būsimos bendros įmonės prioritetas bus tolimųjų krovinių pervežimas.