Kiekvienas uždelstas skrydis - tai dešimtys žmonių, pavėlavusių į lėktuvus, traukinius ar autobusus bei praradusių pinigus dėl užsakytų viešbučių; tai - sužlugusios verslo derybos, atostogos ar net vestuvės. Tiesa, ne visada dėl to galima kaltinti tik oro linijas. Neretai skrydžius atidėti tenka dėl oro sąlygų ar neramumų, tačiau keliautojams tikrai praverstų žinoti, kokiomis oro linijomis labiausiai verta pasitikėti.
Jau daugelį metų kompanija „Flightstats“ ne tik stebi oro linijų veiklą ir pateikia informaciją apie 150 skrydžių per dieną, bet ir vertina kompanijų punktualumą. Vėlavimai skirstomi į tris kategorijas: ilgi ( 15 – 29 minutės), labai ilgi ( 30 – 44 minutės) ir perdėti ( daugiau nei 44 minutės). Vėlavimas mažiau nei 15 minučių nėra vertinamas. Neseniai kompanija pateikė 2009-ųjų statistikos apibendrinimą.
Tikriausiai nieko nenustebins, bet punktualiausiomis paskelbtos tekančios saulės šalies oro linijos. „Japan airline“ bei „ANA“ skrydžių tikslumas – 99,95 procentai. Ilgų atidėjimų pasitaikė tik 1,41 proc. skrydžių.
Europoje labiausiai vertinamos ( tai irgi nestebina) Skandinavijos oro linijos, bendrame dešimtuke užėmusios 3-ąją vietą. Nepaisant to, kad jų operuojamiems skrydžiams neretai tenka kovoti su nepalankiomis oro sąlygomis, jų tikslumas – net 89,11 procentų.
Didžiausia į dešimtuką patenkanti kompanija - „Lufthansa“ atsidūrė tik 9-oje vietoje. Pernai iš 400 tūkst. vykdytų skrydžių 3,59 proc. vėlavo.
Tuo tarpų Rusijos avialinijos „Aeroflot“ įvertintas už savo „pasiekimus“: iš visų Europos avialinijų ją išskiria vėlavimų skaičius – daugiau nei 44 minutėmis vėlavo net 13,57 proc. skrydžių.
Keista, tačiau tarp geriausiųjų nėra nei vienos kompanijos iš Artimųjų Rytų, paprastai taip vertinamų dėl savo paslaugų kokybės. Kita vertus, kaip pavyzdį visoms kompanijoms galima paminėti tokias kompanijas kaip „Quantas“ - įsteigtos dar trečiajame dvidešimto amžiaus dešimtmetyje visą šį laiką patenka į įvarius geriausių oro linijų sąrašus, o pastarajame užima 8 vietą.
Visas sąrašas: