• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Lietuvoje atsiranda vis daugiau velotrasų, geriau žinomų anglišku pavadinimu „pump track”. Šios trasos – unikali infrastruktūra, tinkanti ne tik dviračiams, paspirtukams, riedlentėms, riedučiams...viskam, kas turi ratukus, bet ir naujas sportas, besivaržantis artimiausiu metu pakliūti į olimpinių sportų sąrašus. Tarptautinius šio sporto standartus atitinkančios trasos jau yra Šiauliuose, Alytuje, Anykščiuose, Kėdainiuose, Šakiuose, Elektrėnuose ir Miklusėnuose.

Lietuvoje atsiranda vis daugiau velotrasų, geriau žinomų anglišku pavadinimu „pump track”. Šios trasos – unikali infrastruktūra, tinkanti ne tik dviračiams, paspirtukams, riedlentėms, riedučiams...viskam, kas turi ratukus, bet ir naujas sportas, besivaržantis artimiausiu metu pakliūti į olimpinių sportų sąrašus. Tarptautinius šio sporto standartus atitinkančios trasos jau yra Šiauliuose, Alytuje, Anykščiuose, Kėdainiuose, Šakiuose, Elektrėnuose ir Miklusėnuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po to kai 2019 m. Tarptautinė dviračių sporto sąjunga (UCI) įrašė velotrasų sportą į oficialių varžybų sąrašus, pasaulyje oficialios šio sporto varžybos jau vyksta penkerius metus.

REKLAMA

Lietuvoje „BTA Pump track“ čempionatas yra rengiamas jau antrus metus iš eilės. Pernai vykęs Alytuje „White rose” ekstremalių sportų festivalio metu, šiemet čempionatas persikelia į Šiaulius. Birželio 11 d. geriausi Lietuvos dviratininkai, paspirtukininkai, riedlentininkai ir riedutininkai varžysis dėl greičiausio rato ir Lietuvos čempiono vardo.

REKLAMA
REKLAMA

Apie „BTA Pump track“ čempionatą

Visi čempionate užsiregistravę dalyviai galės pravažiuoti mažiausiai du ratus. Greičiausiai pravažiuotas ratas laimės. Rato greitis yra matuojamas gyvai ir rezultatas matomas visiems dalyviams bei žiūrovams. Lietuvoje čempionate gali dalyvauti visos priemonės, kurios turi ratukus: paspirtukai, riedlentės, riedučiai ir dviračiai. Mėgėjų klasėse dalyvauti gali visi – vaikai nuo 10 metų iki pagyvenusių ir vyresnių žmonių. Svarbu – nepamiršti šalmo. Tai turbūt vienintelis oficialus reikalavimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

PRO grupėje dalyvaujantys dviratininkai privalo turėti UCI licenziją, taigi tikimasi, kad šiose grupėje susitiks visi Lietuvos greičiausi ir labiausiai patyrę MTB, BMX, DIRT JUMP ir kitais dviračiais važiuojantys dviratininkai. Lietuvos dviračių federaciją šį čempionatą įtraukė į oficialių varžybų sąrašus, todėl visi dėl taškų besivaržantys dviratininkai, turi galimybę pakovoti dėl reitingo taškų.

REKLAMA

„Sveikiname organizatorius sėkmingai populiarinant naują sporto šaką ir bendrai dviračių kultūrą. Matome, kad kasmet keliuose daugėja dviračių ir džiaugiamės, kad vis daugiau žmonių renkasi ekologišką judėjimo būdą. Iš savo pusės mums rūpi užtikrinti šias transporto priemones vairuojančių žmonių saugumą. Tuo tikslu BTA jau kelerius metus visose Baltijos šalyse įgyvendina Velomaster projektą. BTA Velomaster - tai mūsų diegiamos mokomosios dviračių trasos, kuriose pradedantieji dviratininkai gali išmokti, o pažengusieji patobulinti savo važiavimo miesto sąlygomis įgūdžius. Kasmet atidaromos kelios naujos trasos, tai reiškia, kad vis daugiau žmonių gali įvertinti jų teikiamą naudą“, - sako Boris Kuzmas draudimo bendrovės BTA marketingo ir viešųjų ryšių vadovas.

REKLAMA

Daugiau informacijos apie čempionatą galima rasti renginio Facebook puslapyje https://fb.me/e/4i2ANVvEh.

Kuo „pump track“ išsiskiria iš kitų disciplinų?

Velotrasa (pump track) yra speciali asfaltuota trasa su kalniukais ir posūkiais. Kalniukai ir posūkiai yra apskaičiuoti ir išdėlioti taip, kad važiuojant velotrasa (nesvarbu, kokia priemone), nereikėtų nei minti, nei spirtis. Čia greitis generuojamas kūno pagalba. Pirmosios taip tiksliai apskaičiuotos trasos buvo pastatytos 1990-2000 m. USA ir Naujojoje Zelandijoje. Šį sportą sugalvojo kalnų (MTB) ir mažųjų dviračių kroso (BMX) dviratininkai, ieškodami būdo kaip treniruoti ištvermę ir balansą. Žinodami, ko tiksliai nori iš trasos, sportininkai patys šias trasas statė ir bandė tol, kol jos tapdavo idealios.

Tiksliai nepataikius kalniukų pakilimų ir posūkių kampų trasa galėjo tapti pavojinga mažiau patyrusiems ir vaikams, kurie turi mažiau kontrolės. Tačiau profesionaliai apskaičiuotoje trasoje treniruotis yra saugiau nei praktikuoti triukus riedlenčių parkuose – kad pradėtum nereikalingas didelis greitis, o ratukai tarsi sulimpa su danga. Dėl tokio universalumo paskutinius dešimt metų sportas sparčiai augo ir ligi tol tiesiog iš žemės sukastos trasos buvo pradėtos asfaltuoti. „Velosolutions Lietuva” komanda, kuri irgi yra sudaryta iš dviratininkų bei kitų „ratukų” sportų profesionalų, Lietuvoje jau yra įrengę 7 trasas ir šiais metais planuoja dar papildyti šį skaičių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų