Moksliškai įrodyta, kad pirmajam įspūdžiui susiformuoti pakanka vos penkių sekundžių, o prabėgus beveik minutei, jūsų vaizdinys stebinčiojo sąmonėje tampa toks tvirtas, kad jį pakeisti tampa labai sunku. “TMD partners„ vyr. konsultantė Renata Misevičienė pataria, kaip efektyviai išnaudoti penkių “stebuklingų“ sekundžių limitą.
Atlikti tyrimai rodo, jog tam, kad rastumėte gerą darbą, pasiektumėte karjeros aukštumų ar pergalių verslo pasaulyje, daug lemia ne tik kvalifikacija bei patirtis, bet ir jūsų įvaizdis. Pasak Renatos Misevičienės, nesėkmingas įvaizdis griauna mūsų ketinimus, neleisdamas pareikšti tikrųjų savybių ir bruožų. Galbūt daugelis norėtų, kad vertinimai būtų atliekami pagal pasiektus rezultatus, o ne pagal išorinius kriterijus, pavyzdžiui, tokius kaip išorė. Tačiau šiandienos pasaulyje pirmiausia jūs patys tampate svarbiausių savo minčių išraiškos vaizdiniu. “Jūsų išorinis „aš“, būdas, kaip pristatote save, daug pasako žmonėms apie tai, kaip save vertinate, kaip gerbiate kitus, atskleidžia jūsų požiūrį į kūrybingumą ir profesionalumą„, - teigia “TMD partners“ konsultantė.
Asmeninis įvaizdis yra formuojamas išorinių ir vidinių veiksnių pagalba. Išoriniai - tie, kuriuos galime kurti aprangos, šukuosenos, makiažo ar aksesuarų padedami, vidiniai - tai akių kontaktas, veido išraiška, kalbėjimo manieros, kūno laikysena ir eisena, atstumo pasirinkimas bendraujant. R. Misevičienė pataria, jog siekiant sukurti sėkmingą pirmo įspūdžio efektą, būtina atkreipti dėmesį į penkias pagrindines taisykles:
Punktualumas. Tai savo ir kitų laiko branginimas. Pirmas teigiamas įspūdis turi būti laiku.
Tvarkinga išvaizda. Makiažas - saikingas, šukuosena - tvarkinga, drabužiai - neiššaukiantys.
Mandagumas. Tai išsiauklėjimo požymis. Būkite pagarbus ir dėmesingas. Pasisveikinkite, klausykite ir įsiklausykite, ką kalba Jūsų pašnekovas.
Natūralus bendravimas. Nesistenkite pasirodyti geresnis, nei iš tikrųjų esate. Nenatūralumas greitai pastebimas, o nuoširdumas, priešingai, užburia. Kalbėkite taip, kad jus gerai girdėtų, formuokite suprantamus ir aiškius sakinius. Keiskite kalbėjimo intonaciją, kad išvengtumėte monotoniškumo.
Tinkamas neverbalinės komunikacijos priemonių naudojimas. Santūri šypsena, tvirta, savimi pasitikinčio asmens tarsena, akių kontaktas, tiesi laikysena ir dėmesys pašnekovui.
Keletas papildomų faktų:
Pastebėta, kad ekstravertai dažniau renkasi šviesias ir ryškesnias spalvas, o intravertai – tamsias ir prislopintas.
Akies vyzdžio išsiplėtimas byloja, kad pašnekovas su jumis sutinka ir jums pritaria. Priešingu atveju, kai vyzdys traukiasi - informacija nėra priimtina, su ja nesutinkama arba pašnekovu nėra pasitikima.
Jeigu pokalbio metu jūsų žvilgsnis nukreiptas į dešinės pusės viršų - kalbėdami jūs improvizuojate, kuriate. Dešinės pusės apačia arba tiesus žvilgsnis žemyn - pokalbio tema jums yra jautri, nepatogi, galbūt skaudi. Kairės pusės viršus - tai faktų kampas, ten slypi visas informacijos archyvas.
Tuo tarpu kairės pusės apačia byloja, kad jumis pasitikėti negalima, t.y. jūs meluojate.
Svarbiausia - neleiskite sau pamiršti, kad sėkmingas įvaizdis - tai kelias į jūsų gerą savijautą, pasitikėjimą savimi bei savigarbą. Kaip rašė garsus JAV Stanfordo universiteto psichiatrijos profesorius Irvin D. Yalom: “Savigarba, kuri remiasi savo vertės pajautimu, suteikia žmogui nepriklausomybę, kurios niekas iš jo negali atimti".