• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rudenį mažiesiems išėjus į darželius, o vyresniems – į mokyklas, nemaža dalis tėvų ir patys pradeda mokslo metus – kartu su vaikais piešia piešinius, ruošia namų darbus, tikrina kuprinės turinį.

Rudenį mažiesiems išėjus į darželius, o vyresniems – į mokyklas, nemaža dalis tėvų ir patys pradeda mokslo metus – kartu su vaikais piešia piešinius, ruošia namų darbus, tikrina kuprinės turinį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Edukacinė platforma vaikams ir tėvams mazujuekspertumokykla.lt pasiteiravo savo ambasadorių psichologės Jūratės Bortkevičienės ir „Šiaurės licėjaus“ pradinio ugdymo mokytojos Rasos Jurgelevičienės, kiek tėvai turi įsitraukti į vaikų darželio ar mokyklos gyvenimą.

REKLAMA

Psichologė Jūratė Bortkevičienė pastebi, kad tėvai, išleidę mažylį į darželį arba mokyklą, dažnai linksta į kraštutinumus – arba visai nesikiša į ugdymo reikalus ir nebendrauja su pedagogais, arba stengiasi viską pernelyg kontroliuoti.

„Tėvai turi dalyvauti vaiko gyvenime ir išmintingai įsilieti į kiekvieną periodą. Pradžia darželyje, pirmoji klasė mokykloje nebūna lengva, tačiau su auklėtojų, mokytojų pagalba ir patarimais tėvai gali ir privalo būti pavyzdžiu vaikui ir mokyti susidoroti su sunkiomis situacijomis, optimistiškai priimti pokyčius, teigiamai atsiliepti apie ugdymo įstaigą ir ten dirbančius specialistus”, – sako psichologė.

REKLAMA
REKLAMA

J. Bortkevičienės teigimu, didžiausia tėvų klaida – visiškai atsiriboti nuo ugdymo įstaigos reikalų ir problemas palikti spręsti auklėtojoms. „Jei darželyje vaikas elgiasi netinkamai, tai yra ne auklėtojų, o tėvų problema. Tėvų pareiga – auklėti vaiką, o auklėtojų – jį ugdyti. Jei auklėtojai turi kamšyti tėvų auklėjimo spragas, nebelieka laiko pagrindinei darželio užduočiai – mokyti vaikus bendravimo, empatijos, pažinimo, žaidimų”, – teigia ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dvigubų standartų pinklės

„Šiaurės licėjaus“ pradinio ugdymo mokytoja R. Jurgelevičienė pastebi, kad ugdymo įstaigos ir tėvų bendradarbiavimas yra visapusiškai naudingas ir įstaigai, ir tėvams, o labiausiai - pačiam vaikui.

REKLAMA

„Svarbu pedagogams ir tėvams suprasti, jog ir vieni, ir kiti dirba dėl to paties vaiko, taigi juos sieja bendras tikslas. Tam, kad vaikas negyventų dvigubais standartais – vienaip namie, o kitaip – darželyje ar mokykloje, svarbus suaugusiųjų susikalbėjimas ir sutarimas dėl esminių vaiko ugdymo ir auklėjimo momentų. Tuomet pačiam vaikui tampa lengviau susivokti emocijose, jas reikšti priimtinais būdais, suprasti savo pareigas bei atsakomybes“, – sako mokytoja.

REKLAMA

Kai tėvai, žinodami, kuo vaikas gyvena ugdymo įstaigoje, padeda įgytas žinias namuose išbandyti praktiškai, pagerėja vaiko mokymosi rezultatai, du skirtingi pasauliai vaiko sąmonėje susilieja į vientisą, viskas įgauna prasmę ir didina motyvaciją mokytis.

Psichologė J. Bortkevičienė pastebi, kad vis dar nemaža dalis tėvų supranta įsitraukimą į vaiko ugdomąją veiklą klaidingai – pavyzdžiui, paruošia namų darbus už pradinuką, nupiešia piešinį už darželinuką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vaikas nuo mažų dienų turi suprasti, kad mokslas yra skirtas jam pačiam, o ne tėvams ar mokytojams. Jei vaikas kažką darys dėl pažymio, dėl įvertinimo, jam greitai pristigs motyvacijos, nes ji bus ne vidinė, o išorinė. Todėl labai svarbu girti vaiką ne už rezultatą, o už pastangas. Jau geriau tegu jis padaro namų darbus netobulai, bet pats, savo jėgomis, negu mato, kaip juos ruošia mama ir tėtis, kad mokytoja parašytų gerą pažymį“, – sako J. Bortkevičienė.

REKLAMA

Mokytojos J. Jurgelevičienės nuomone, tėvai dažniausiai turi puikių idėjų, nori įsitraukti į veiklą, pasiūlyti pagalbą, tačiau nedrįsta arba nežino, nuo ko pradėti. „Noras įsitraukti ir prisidėti prie ugdymo įstaigos gyvenimo visada yra sveikintinas ir laukiamas. Pradėti galima nuo paprasčiausių dalykų – pokalbio su pedagogu. Įsitraukimo į ugdymo įstaigos gyvenimą būdų ir formų yra begalė ir įstaigos darbuotojai mielai patars, jei tik išreikšite savo norą“, – pataria R. Jurgelevičienė.

REKLAMA

Patarimai, kaip įsitraukti į ugdymo įstaigos veiklą:

• Kalbėkitės apie tai, kaip sekasi jūsų vaikui, pasinaudokite pedagogų patarimais;

• Kilus problemoms, sprendimo ieškokite kartu su auklėtojais ir mokytojais;

• Pasisiūlykite palydėti vaikus į išvyką;

• Padėkite suorganizuoti kalėdinę ar kitą šventę;

• Galbūt dirbate įdomų darbą ir galite vaikus supažindinti su savo profesija? Nepamirškite, kad net ir suaugusiems įprastos ar net nuobodžios profesijos vaikams daro įspūdį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

• Galbūt turite hobį, kuriuos užkrėstumėte vaikus? Pavyzdžiui, mezgate, siuvate, piešiate, dainuojate, lipdote...

• Net jei atrodo, kad niekuo nustebinti negalite, galite tiesiog paskaityti darželio grupei knygą arba pasivaikščioti po greta esantį parką.

Tėvų – vaikų ugdymo įstaigos santykių tema bus aptariama ir „Šiaurės licėjaus“ kartu su leidykla „Šviesa“ bei ISM Vadybos ir ekonomikos universitetu rengiamoje nemokamoje konferencijoje tėvams „Vaikai auga. Ar mes augame kartu?“. Konferencija vyks šių metų spalio 18 d., 18:00-20:00 val., ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto (Arklių g. 18, Vilnius) III-uosiuose rūmuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų