Per 20 Užupyje susirinkusių kurjerių kelioms minutėms blokavo eismą prie „Wolt“ biuro, švilpė švilpukais, skandavo šūkius „gėda“, kitas skanduotes, teigdami, kad „kurjeris nėra malūnsparnis“.
Taip jie išreiškė nepasitenkinimą nauja nuvažiuoto atstumo skaičiavimo tvarka – pagal ją atstumas matuojamas tiesia linija.
Su kurjeriais apie 15 minučių diskutavęs „Wolt“ atstovas Julius Kalvaitis teigė, kad naujas modelis kurjeriams bus naudingas. Pastarieji tvirtino turintys duomenų, kad modelis, pagal kurį jau dirba kai kurie kurjeriai, pajamas sumažina.
„Iš to, ką matėme kitose šalyse, kur darėme panašius pokyčius, kurjeriai suprato, kad tai yra sąžiningesnė ir naudingesnė sistema jiems. Todėl šiuo metu mes tvirtai tikime, kad pokyčiai yra naudingi visiems partneriams kurjeriams Lietuvoje“, – per akciją sakė J. Kalvaitis.
Jo pasisakymą lydėjo Lietuvos kurjerių asociacijos vadovo Vuko Vukotičiaus klausimas protestuotojams apie tai, ar jie nori derybų – į klausimą pritardami jie atsakė švilpimu.
„Manau, kad didžioji dalis žmonių nori derybų. Taip ar ne, ar norite derėtis ir kažką keisti?“, – klausė V. Vukotičius.
J. Kalvaitis pakartojo, kad „Wolt“ tiki, jog pokyčiai yra naudingi visiems bendrovės kurjeriams Lietuvoje.
Patys kurjeriai tvirtino, kad šiuo metu Lietuvoje jau veikia paralelinė apmokėjimo sistema – vieni kurjeriai dirba pagal seną, o kiti – jau pagal naują apmokėjimo sistemą.
Pasak V. Vukotičiaus, kai kurie pagal naują sistemą dirbantieji skaičiuoja, jog optimistišiausiu atveju praras apie 5 proc. pajamų, jei dirbs mažiau – apie 2 proc.
J. Kalvaitis kvietė kurjerius diskusiją pratęsti biure, tačiau jie nesutiko – jie siūlė „Wolt“ vadovams kalbėtis parkelyje Užupyje. Išeinančius vadovus kurjeriai palydėjo švilpimu.
Planuoja naują protestą
V. Vukotičius vėliau sakė, kad „Wolt“ atstovai „atvirai pasityčiojo iš kurjerių“.
„Čia nebuvo derybos, čia mes matome, kad nieko realiai nevyko. Iš tikrųjų „Wolt“ vadovybė nenori kalbėtis. Jie nori tiesiog ateiti ir atvirai pasityčioti iš savo kurjerių, kurie supranta, kas vyksta“, – žurnalistams pirmadienį sakė V. Vukotičius.
Anot jo, šalyse, kuriose „Wolt“ jau įvedė naują apmokestinimo modelį, taip pat kilo kurjerių nepasitenkinimas. Senąjį kurjerių apmokėjimo modelį jis vadino „pakenčiamu“
„Pabrėžiame, kad savo pokalbiuose tikrai nesame prieš pokyčius, pokyčiai yra teigiamas dalykas ir visada jų reikia. Senasis modelis turėjo trūkumų, bet, kaip matote, buvo pakenčiamas“, – sakė kurjerių atstovas.
„Naujas modelis turi privalumą, kad daugiau mokama už atstumą, bet apie ką galime kalbėti, jeigu tokiuose miestuose kaip Vilniuje ar Kaune tas atstumas matuojamas oro linija, kur yra daug gatvelių, Senamiestis ir taip toliau“, – tvirtino jis.
Anot V. Vukotičiaus, „Wolt“ kurjeriai protestuos toliau – artimiausia akcija numatoma jau penktadienį.
„Kita idėja, kitas protestas, kuris bus penktadienį, kai yra daugiausiai užsakymų. Mes norime ne tik pakenkti brendui, mes norime daryti įtaką jų pajamoms. Labai svarbu, kad penktadienį visi atsijungtume ir vieningai parodytume, kad tokios sąlygos nėra geros“, – tvirtino jis.
Ginčijami pakeitimai
Prieš kurjerių protestą „Wolt“ pirmadienį išplatintame pranešime spaudai bendrovė tvirtino, kad pakeitimais siekiama geriau subalansuoti visų platformos kurjerių-partnerių veiklos apmokėjimą.
„Wolt“ operacijų vadovas Baltijos šalyse Simonas Runzheimeris tvirtino, kad dabar Lietuvoje kurjeriai per valandą uždirba apie 9 eurus.
„Pakeitus sistemą dauguma užsakymų bus kompensuojami geriau arba taip pat, kaip dabar“, – pranešime sakė S. Runzheimeris.
„Skaičiuojame, daugiau nei 45 proc. visų pristatymų turėtų būti apmokami geriau nei šiuo metu, apie 35 proc. pristatymų – panašiai kaip dabar, o apie penktadalis pristatymų – šiek tiek mažiau“, – teigė jis.
„Wolt“ teigia, kad bendrame apmokėjimo krepšelyje didėja kai kurių elementų svoris – pavyzdžiui, bazinis mokestis piko valandomis ir savaitgaliais.
Protestuojantys kurjeriai reikalauja, kad būtų paliktas bazinis trijų eurų tarifas, matuojami realiai nuvažiuojami atstumai ir nepanaikinti priedai už darbą savaitgaliais.