Praėjusį mėnesį startavęs bendrojo lavinimo mokyklose vykdomas projektas „Regbis.Viči.Jėga“ įgauna pagreitį. Savaitgalį Vilniuje, Gabijos gimnazijoje, vyko ketvirtasis Vilniaus mokyklų pradinių klasių mokinių nekontaktinio regbio varžybų etapas, kuriame dalyvavo šešios komandos.
Nugalėtojai paaiškėjo po pratęsimo
Pirmieji trys etapai Vilniuje vyko salėse, o ketvirtajame vaikai jau varžėsi lauke. Visuose etapuose išryškėjo dvi lyderės – Aušros mokykla ir Fabijoniškių pirmoji komanda. Šios ekipos grupės etape iškovojo po dvi nelengvas pergales ir žengė į finalą. Jame per pagrindinį laiką nugalėtojas nepaaiškėjo – 20:20. Pratęsime pergalingą prispaudimą atliko Aušros mokyklos žaidėjas, atnešęs savo komandai pergalę 25:20.
Trečią vietą užėmė šeimininkė Gabijos gimnazija, kuri mažajame finale 25:15 nugalėjo Fabijoniškių antrąją komandą. Penktoji pozicija atiteko Antakalnio pagrindinei mokyklai, kuri rungtynėse dėl 5-6 vietų 25:5 įveikė jaunuosius Šeškinės vid. mokyklos regbininkus.
„Aušros ir Fabijoniškių mokyklų komandos žaidėjai buvo šiek tiek judresni, mažiau klydo. Daug ką tokiuose renginiuose lemia azartas, sėkmė“, - pasakojo regbio treneris ir šių varžybų teisėjas Augustas Taralis.
A.Taralis kiekvieną savaitę veda regbio užsiėmimus skirtingose mokyklose ir džiaugiasi, kad sportuojančių gretose didėja. „Kadangi varžybas vykdydavome šeštadieniais, nebūdavo didelio masiškumo. Kiekvieną savaitę mes vedame šio sporto užsiėmimus visai klasei, o į turnyrus susirinkdavo gerokai mažesnė dalis mokinių. Nemažai vaikų su tėveliais savaitgaliais turi išvažiuoti ir negali dalyvauti. Todėl finalinį Vilniaus miesto varžybų etapą mes rengsime trečiadienį (gegužės 7 d.)“, - sakė A.Taralis.
Šventė vaikams
„Regbis.Viči.Jėga“ turnyro metu jaunieji sportininkai ne tik žaidžia regbį, bet ir turi galimybę išmėginti jėgas įvairiuose žaidimuose ir atrakcionuose.
„Vaikams buvo daug papildomų žaidimų. Vyko įvairios estafetės, reikėjo nuversti stulpus, įveikti barjerus. Žinoma, Lietuvoje be krepšinio neapsieisi, todėl pastatėme krepšius, tik reikėjo pataikyti į jį ne krepšinio, o regbio kamuolį. Taip pat reikėjo laipioti kopetėlėmis, bėgti su parašiutais. Vaikams buvo tikrai daug smagių akimirkų“, - kalbėjo A.Taralis.
Nekontaktinis regbis pasižymi savo universalumu. Pasak A.Taralio, jį gali žaisti kiekvienas: „Regbis ypatingas tuo, kad jam nereikia išskirtinių duomenų, kaip, pavyzdžiui, krepšiniui. Regbį gali žaisti bet kuris vaikas, nesvarbu, koks jo ūgis. Regbis gali padėti vaiko vystymuisi, augimui. Ir mergaitės, ir berniukai nekontaktinį regbį žaidžia kartu, šis žaidimas skirtas visiems“. Treneris taip pat bendravo su vaikų tėveliais, atėjusiais palaikyti savo atžalų. Visi jie yra patenkinti šiuo žaidimu ir nei vienas neišreiškė jokio neigiamo požiūrio dėl regbio.
Geriausiais turnyro Vilniuje žaidėjais pripažinti Andžėjus Milėvičius (Šeškinės vid.), Martynas Šetkus (Antakalnio pagr.), Erikas Blažaitis (Fabijoniškių II), Gabrielius Ndukvė (Gabijos g.), Modestas Povilavičius (Fabijoniškių I) ir Laurynas Šimonis (Aušros mok/darž.).
Finaliniame etape – dar daugiau azarto ir prizų
Gegužės 7 dieną Gabijos gimnazijoje vyksiančiose finalinėse Vilniaus mokyklų pradinių klasių mokinių nekontaktinio regbio varžybose tikimasi surinkti mažiausiai aštuonias komandas.
„Finale visų laukia dar daugiau žaidimų, visi galės susipažinti su regbiu, pažaisti su šeimomis . Nlauks taurės, medaliai su regbio atributika, asmeniniai prizai. Norime, kad vaikai ne tik pažaistų, bet ir turėtų, ką prisiminti“, - pabrėžė A.Taralis.
Treneris siūlo vaikams išbandyti šį žaidimą: „Nekontaktinis regbis yra užvedantis. Vieną kartą pabandęs vaikas nori žaisti vėl. Juostelę priešininkui nuplėšti gali kiekvienas. Svarbu, kad vaikai juda – kol juostelę prisiklijuoji, gali pailsėti, bet tuomet vėl grįžti žaisti. Dėl to vaikai gali judėti visą pamokėlę. Visus moksleivius kviečiu pabandyti šį žaidimą“.
„Regbis.Viči.Jėga“ projektas iš viso bus vykdomas dešimtyje Lietuvos miestų. Projekto iniciatoriai Lietuvos regbio federacija ir „Vičiūnų grupė“ siekia atkreipti dėmesį į vaikų ir jaunimo užimtumo problemą šalies darželiuose bei mokyklose.