Ne firmos ženklas ir prekės brangumas lemia, kiek važinėsite su ta pačia automobilio baterija.
Net ir menkai nutuokiantieji apie automobilio mechaniką iškart įtaria, kas kaltas, kad ryte nepavyko užvesti dar vakar puikiai važiavusio automobilio. Tačiau išsikrovus akumuliatoriui nebūtina tuoj pat galvoti apie dideles išlaidas – neretai užtenka jį įkrauti. Tai patartina daryti ir profi laktiškai. Taip pat būtina išsiaiškinti, ar akumuliatorius „išsikvėpė“ dėl senatvės, ar dėl kitų priežasčių.
Galios nebus per daug
Renkantis akumuliatorių, būtina atsižvelgti į automobilio variklio galią. Mažiems automobiliams, kurių variklis nedidelis (pvz.,1,1 litro), gali užtekti ir 35 A/val. talpos akumuliatoriaus. Didžiausi, skirti lengviesiems automobiliams, yra 110 A/val.
„Net jei važinėjate visai mažu automobiliu, patarčiau rinktis kiek galingesnį akumuliatorių, kad nebūtų problemų žiemą“, – pataria įmonės „Akumuliatorių centras“ produkto vadybininkas Aivaras Krasuckas.
Jo teigimu, neteisingas kai kurių vairuotojų įsitikinimas, kad per daug galingas akumuliatorius vargina starterį. „Starteris pasiima energijos tik tiek, kiek jam reikia, tad galios negali būti per daug“, – tvirtino jis. Dyzeliniam varikliui užvesti sunaudojama dvigubai daugiau elektros energijos nei benzininiam. Naudojamas per mažos talpos (Ah) ir starterinės srovės (A) akumuliatorius dėvisi greičiau.
Renkantis akumuliatorių, geriausia pasikonsultuoti su pardavėju, kuris pagal katalogus parinks geriausią variantą.
„Todėl akumuliatorių geriau rinktis specializuotose parduotuvėse, – kalbėjo A.Krasuckas. – Net ir nauji akumuliatoriai gali būti netinkami naudoti, tarkim, išsikrovę nuo ilgo stovėjimo. Prekybos centruose neįmanoma patikrinti akumuliatoriaus.“
Sveika periodiškai įkrauti
„Išsikrovus akumuliatoriui, neverta iškart pirkti naujo. Jis gali dar labai ilgai tarnauti, jei bus visiškai įkrautas“, – pasakojo A.Krasuckas. Akumuliatorius vidutiniškai kraunamas apie parą. „Įkrauti akumuliatorių vertėtų ir profi laktiškai – du kartus per metus, keičiantis sezonams, kartu su padangų keitimu, – aiškino specialistas. – Tai naudinga daryti ir tuo atveju, jei automobilis lengvai užsiveda. Juk akumuliatorius nuolat praranda dalį energijos, ypač jei automobilyje daug elektronikos.“
Generatorius visiškai akumuliatoriaus įkrauti negali. Todėl, norint išvengti nemalonių staigmenų netikėtai išsikrovus akumuliatoriui, geriau jį dažniau patikrinti.
Ne visada kalta baterija
„Dažnai akumuliatoriaus energiją vagia netvarkinga elektros instaliacija, – pastebi A.Krasuckas. – Net neveikiantis salono lemputės laidas gali sekinti energiją, jei jame atidarant dureles vyks trumpieji jungimai. Neretai akumuliatorius išsikrauna dėl neišsijungiančios bagažinės lempos. Yra ir daugiau įvairių akumuliatorių sekinančių priežasčių, todėl būtina įsitikinti, ar jūsų automobilis – sutvarkytas. Kitu atveju ir su nauju akumuliatoriumi bus rūpesčių. Didelė kaina ar firmos vardas dar negarantuoja akumuliatoriaus ilgaamžiškumo“.
Nebūtina pulti keisti akumuliatoriaus ir įsigijus naudotą automobilį. „Geriau apsimoka kreiptis į bet kurį automobilių servisą arba į specializuotas akumuliatorių parduotuves ir patikrinti, ar jis turi pakankamai energijos. Jei automobilis tvarkingas – pakaks senąjį akumuliatorių įkrauti“, – mano specialistas.
Paprastai rūpestingai prižiūrimas akumuliatorius tvarkingame automobilyje turėtų veikti iki pusės milijono variklio užvedimų (apie 3–4 metus). „Vienas tvarkingas vairuotojas mums atnešė krauti 8 metų senumo akumuliatorių. Pakrautas jis dar tikrai tarnaus apie metus“, – šypsojosi A.Krasuckas. Jei automobiliu važinėjate retai, akumuliatorių būtina periodiškai įkrauti krovikliu, nes generatorius nepajėgia įkrauti baterijos.
Akumuliatorių įvairovė
Iš viso yra apie 150 tipų akumuliatorių. Jie gali skirtis įvairiomis technologinėmis charakteristikomis, kitomis savybėmis. Akumuliatoriaus vieta automobilyje iš dalies parodo, kokius techninius reikalavimus jis turi atitikti. „Pavyzdžiui, jei akumuliatorius montuojamas po sėdyne bei salono bagažinėje – patartina rinktis uždaro ciklo akumuliatorių, – aiškino A.Krasuckas. – Tokiu atveju nekils pavojaus į aplinką išsiveržti sprogiosioms dujoms. Jos susidaro kiekvieno akumuliatoriaus viduje, kai jis yra įkraunamas arba iškraunamas.
Yra universalių akumuliatorių, skirtų įvairioms didelėms mašinoms. Jie tinkami ir sunkvežimiui, ir kombainui, ir traktoriui. „Taupesni ūkininkai perka vieną akumuliatorių kelioms mašinoms, tada nenaudojamos technikos akumuliatorius permontuojamas į kitą mašiną“, – kalbėjo A.Krasuckas.
Saulius Tvirbutas/em>