Seimas antradienį po svarstymo pritarė Viešųjų pirkimų įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patobulinti šio įstatymo reglamentavimą, atsižvelgiant į viešųjų pirkimų praktiką. Šių pataisų priėmimas Seimo plenariniame posėdyje numatytas gruodžio 23-iąją.
Įstatymo pakeitimais siūloma tikslinti mažos vertės viešųjų pirkimų sąvokos apibrėžimą, kad jis būtų aiškesnis ir jo netinkamas taikymas nesudarytų prielaidų numatomos pirkimo vertės skaičiavimo taisyklių pažeidimams. Numatoma, kad visais atvejais taikoma maksimali riba, kai galima vykdyti mažos vertės viešąjį pirkimą, prekių ir paslaugų supaprastintų pirkimų atvejais siektų 100 tūkst. Lt (be PVM), o darbų supaprastintų pirkimų atvejais – 500 tūkst. Lt (be PVM).
Mažos vertės viešą supaprastintą pirkimą taip pat būtų galima vykdyti, jei perkamos panašios prekės, paslaugos ar perkami darbai dėl to paties objekto yra suskirstyti į atskiras dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį (sutartis), jeigu bendra šių sutarčių vertė yra ne didesnė kaip 10 procentų prekių ar paslaugų supaprastintų pirkimų to paties tipo sutarčių vertės ir mažesnė kaip 100 tūkst. Lt (be PVM), o perkant darbus – ne didesnė kaip 1,5 procento to paties objekto supaprastinto pirkimo vertės ir mažesnė kaip 500 tūkst. Lt (be PVM). Kaip tvirtinama aiškinamajame rašte, taip siekiama, kad mažos vertės viešojo pirkimo riba būtų vienoda nepriklausomai nuo to, kokios aplinkybės lėmė mažos vertės viešojo pirkimo pasirinkimą.
Svarstymo metu Seimas nepritarė parlamentarų Agnės Bilotaitės ir Arvydo Anušausko pataisoms, kuriomis buvo siūloma panaikinti įstatymo taikymo išimtį vidaus sandoriams, t. y. tiems pirkimams, kai perkančioji organizacija sudaro sutartį su atskirą juridinio asmens statusą turinčiu subjektu, kurį ji kontroliuoja kaip savo pačios tarnybą ar struktūrinį padalinį ir kuriame ji yra vienintelė dalyvė ir kai kontroliuojamas subjektas ne mažiau kaip 90 procentų pardavimo pajamų gauna iš veiklos, skirtos perkančiosios organizacijos poreikiams tenkinti ar perkančiosios organizacijos funkcijoms atlikti. Siekiant užtikrinti tokių pirkimų kontrolę perkančiajai organizacijai įstatymo projekte numatyta prievolė viešai skelbti apie vidaus sandorius, pateikti jų ataskaitas Viešųjų pirkimų tarnybai.
Įstatymo pataisomis taip pat siekiama išplėsti Viešųjų pirkimų tarnybos kontrolės sritį ir sudaryti teisinius pagrindus sukurti efektyvią, visą viešųjų pirkimų ciklą apimančią kontrolės sistemą. Pagal siūlomus pakeitimus Viešųjų pirkimų tarnybai yra numatomos papildomos funkcijos kontroliuoti, kaip perkančiosios organizacijos užtikrina tinkamą viešųjų pirkimų planavimą ir pirkimo sutarčių vykdymą bei su šių funkcijų vykdymu susijusias teises: gauti su pirkimo sutarties vykdymu susijusią informaciją ir dokumentus, reikiamus Viešųjų pirkimų tarnybos funkcijoms atlikti, taip pat laikinai, ne ilgiau kaip 30 dienų, paimti iš perkančiosios organizacijos šių dokumentų originalus, įforminus tai dokumentų poėmio aktu. Jeigu yra pagrindas manyti, kad su pirkimais ar pirkimo sutarties vykdymu susiję dokumentai yra suklastoti, Viešųjų pirkimų tarnybai siūloma suteikti teisę šių dokumentų originalus perduoti teisėsaugos institucijoms.