Vyriausybė posėdyje trečiadienį pritarė siūlymui, kad užsienio valstybių piliečiai galėtų gauti elektroninį parašą ir naudotis elektroninėmis paslaugomis Lietuvoje.
Anot Teisingumo ministerijos, šiuo metu užsieniečių, turinčių verslo ir kitų interesų Lietuvoje, naudojimasis elektroninėmis paslaugomis yra apsunkinamas, ypač tais atvejais, kai užsienietis siekia gauti paslaugas neatvykdamas į Lietuvą - nuotoliniu būdu.
Pavyzdžiui, užsieniečiai neturi galimybės elektroniniu būdu steigti juridinį asmenį, atidaryti sąskaitas banke, dalyvauti juridinio asmens valdyme, e.varžytynėse, nes norint atlikti šiuos veiksmus elektroniniu būdu būtina tinkamai identifikuoti asmenį, o tam nėra sukurtos teisinės ir techninės priemonės. Interesų turintys užsieniečiai registruojami skirtingose informacinėse sistemose ir registruose, skirtingais tikslais ir formomis, todėl asmenys ir jų duomenys yra dubliuojami ir netikslūs, pažymi ministerija.
Todėl siūloma sukurti Interesų Lietuvos Respublikoje turinčių užsieniečių registrą.
„Registravimo faktas reikš, kad interesų turintis užsienietis yra tinkamai identifikuotas, o asmeniui pageidaujant, registro duomenų pagrindu galės būti išduodamas registro tvarkytojo ar kito kvalifikuoto sertifikatus sudarančio (...) teikėjo sudarytas kvalifikuotas sertifikatas. Naudodamasis šiuo sertifikatu interesų turintis užsienietis turės galimybę naudotis elektroniniu būdu teikiamomis administracinėmis, viešosiomis ir kitomis komercinėmis paslaugomis“, - aiškina ministerija.
Užsieniečių identifikavimas vyks remiantis asmens biometriniais duomenimis.
„Sudarius galimybes elektroninėmis paslaugomis naudotis Lietuvoje interesų turintiems užsieniečiams, bus kuriamas palankus mūsų valstybės įvaizdis, stiprės mūsų šalies konkurencingumas investicijoms“, - sako teisingumo ministras Juozas Bernatonis.
Ministerija nurodo, kad kurdama šiuos teisės aktų projektus rėmėsi ir Estijos patirtimi.
Pataisoms dar turi pritarti Seimas.