Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Iki šiol besitęsiantis konfliktas tarp „Mustang" ir „Camaro jau trunka daugiau nei 40 metų. Vieni geriausių kada nors sukurtųautomobilių modeliai aiškinasi kuris geresnis visose srityse. Nesvarbu, ar tai automobilių parodos ekspozicija, ar lenktynių trasa. Vieno automobilio prieš kitą konkurencija prasidėjusi gamintojų kabinetuose išsiplėtė iki automobilių savininkų akistatos prie raudono šviesaforo signalo. Tačiau nenorime teigti, kad ši konkurencija yra kuo nors bloga. Ji turi pakankamai stiprius pliusus, gamintojai stengiasi sukurti kuo geresnius automobilius, užkirsdami kelią bet kokiai monopolijai.
„Mustang" debiutas įvyko 1964 metais, o po dviejų su puse metų gimė „Camaro". „Chevrolet" niekada nesitaikė gaminti nebrangius sportinius automobilius, tačiau labai nenorėjo leisti „Ford" įsigalėti šiame, tuo metu dar naujame, sportinių automobilių segmente. „GM" žinojo,kad įklimpo į labai gilią duobę, iš kurios galėjo ištraukti tik tikrai geras automobilis. Reikalus pasunkino stulbinantys „Mustang" pardavimai praėjus vos keliems mėnesiams po debiuto. Tačiau „Chevrolet" stengėsi išlikti ramūs ir neskubant kūrė savo atsaką „Mustang'ui".
„Camaro" oficialiai buvo pristatytas 1967 metais. Pristatymo metu vienas žurnalistas paklausė ką reiškia automobilio pavadinimas „Camaro"? „Chevrolet" atsakė, kad „Camaro" - mažas ir žiaurus padaras, kuris minta mustangais. JAV sportinių automobilių klubas 1969 metais suteikė galimybę priešininkams tiesiogiai pasivaržyti lenktynių trasoje. Gamintojai šiam iššūkiui maksimaliai „pripumpavo" raumenis automobiliams ir jų galingiesiems V formos 8 cilindrų varikliams. „Chevrolet" ir „Ford" padarė panašius patobulinimus automobiliams, po kurių mašinų techniniai parametrai buvo beveik identiški.
Tais metais šis „kuris geresnis" žaidimas pasiekė piką, net šių automobilių entuziastai priėmė šį iššūkį asmeniškai. Tačiau gamintojai kiek aprimo ir susirūpino savo sportinių modelių ateitimi, kuomet 7-ojo dešimtmečio pradžioje automobilių gamintojams smogė energetinė krizė, kuri kartu su savimi nusinešė daug sportinių automobilių. Didžiausias iššūkis šiems automobiliams tapo išlaikyti automobilių identitetą ir atitikti saugumo, bei emisijų reikalavimus. 7-ąjame dešimtmetyje tokie reikalavimai buvo tikras Achilo kulnas sportiniams automobiliams.
Automobilių pavadinimai išliko, tačiau gamintojai persiorientavo. „Mustang" iš naujo perkūrė automobilį, siekiant varžytis su importiniais automobiliais iš Europos ir Japonijos. O „Camaro" tapo sunkesnis ir ne toks galingas. Rodos karas pasibaigė, tačiau konkurencija vėl atgijo atsiradus naujam „Mustang" modeliui 1979 metais ir naujajam „Camaro" 1982 metais. Šie automobiliai buvo lengvi ir pagaliau atitinkantys visus emisijų reikalavimus, neprarasdami galios. Tai „5.0 Mustang" ir „IROC-Z Camaro" era, kuri tęsėsi iki naujų modelių pristatymo 1993 („Camaro") ir 1994 („Mustang") metais.
Keičiantis automobilių kartoms, variklių galia didėjo, bet tuo pačiu didėjo ir automobilių svoris. Pastarasis veiksnys nulėmė prastą prekybą šiais automobiliais. Galiausiai, 2002 metais „Camaro" vardas pasitraukė iš naujų automobilių rinkos ir, rodos, atidavė šio ilgo ginčo pergalę „Mustang". Tačiau istorija kartojasi ir stulbinančios atnaujinto, 2005 metų „Mustang", pardavimų prognozės privertė 2009 metais vėl į aikštelę išbėgti „Camaro".
Naujasis „Camaro SS" kurį laiką buvo galingesnis už „Mustang GT", tačiau „Ford" ilgai nesnaudę pristatė modelius su nauju, galingesniu 5.0 litro darbinio tūrio V formos 8 cilindrų varikliu. Nepaisant nežymaus galios skirtumo, abu automobiliai jau išvystė daugiau nei 400 arklio galių.
Pastarieji keli metai yra auksinis šių amerikietiškųjų V8 amžius. Ir nors šie aprašyti du modeliai nėra vieninteliai savo segmento atstovai, garbės kova dėl geriausiojo titulo visada liečia tik „Camaro" ir „Mustang" vardus .
Iki šiol besitęsiantis konfliktas tarp „Mustang" ir „Camaro jau trunka daugiau nei 40 metų. Vieni geriausių kada nors sukurtųautomobilių modeliai aiškinasi kuris geresnis visose srityse. Nesvarbu, ar tai automobilių parodos ekspozicija, ar lenktynių trasa. Vieno automobilio prieš kitą konkurencija prasidėjusi gamintojų kabinetuose išsiplėtė iki automobilių savininkų akistatos prie raudono šviesaforo signalo. Tačiau nenorime teigti, kad ši konkurencija yra kuo nors bloga. Ji turi pakankamai stiprius pliusus, gamintojai stengiasi sukurti kuo geresnius automobilius, užkirsdami kelią bet kokiai monopolijai.
„Mustang" debiutas įvyko 1964 metais, o po dviejų su puse metų gimė „Camaro". „Chevrolet" niekada nesitaikė gaminti nebrangius sportinius automobilius, tačiau labai nenorėjo leisti „Ford" įsigalėti šiame, tuo metu dar naujame, sportinių automobilių segmente. „GM" žinojo,kad įklimpo į labai gilią duobę, iš kurios galėjo ištraukti tik tikrai geras automobilis. Reikalus pasunkino stulbinantys „Mustang" pardavimai praėjus vos keliems mėnesiams po debiuto. Tačiau „Chevrolet" stengėsi išlikti ramūs ir neskubant kūrė savo atsaką „Mustang'ui".
„Camaro" oficialiai buvo pristatytas 1967 metais. Pristatymo metu vienas žurnalistas paklausė ką reiškia automobilio pavadinimas „Camaro"? „Chevrolet" atsakė, kad „Camaro" - mažas ir žiaurus padaras, kuris minta mustangais. JAV sportinių automobilių klubas 1969 metais suteikė galimybę priešininkams tiesiogiai pasivaržyti lenktynių trasoje. Gamintojai šiam iššūkiui maksimaliai „pripumpavo" raumenis automobiliams ir jų galingiesiems V formos 8 cilindrų varikliams. „Chevrolet" ir „Ford" padarė panašius patobulinimus automobiliams, po kurių mašinų techniniai parametrai buvo beveik identiški.
Tais metais šis „kuris geresnis" žaidimas pasiekė piką, net šių automobilių entuziastai priėmė šį iššūkį asmeniškai. Tačiau gamintojai kiek aprimo ir susirūpino savo sportinių modelių ateitimi, kuomet 7-ojo dešimtmečio pradžioje automobilių gamintojams smogė energetinė krizė, kuri kartu su savimi nusinešė daug sportinių automobilių. Didžiausias iššūkis šiems automobiliams tapo išlaikyti automobilių identitetą ir atitikti saugumo, bei emisijų reikalavimus. 7-ąjame dešimtmetyje tokie reikalavimai buvo tikras Achilo kulnas sportiniams automobiliams.
Automobilių pavadinimai išliko, tačiau gamintojai persiorientavo. „Mustang" iš naujo perkūrė automobilį, siekiant varžytis su importiniais automobiliais iš Europos ir Japonijos. O „Camaro" tapo sunkesnis ir ne toks galingas. Rodos karas pasibaigė, tačiau konkurencija vėl atgijo atsiradus naujam „Mustang" modeliui 1979 metais ir naujajam „Camaro" 1982 metais. Šie automobiliai buvo lengvi ir pagaliau atitinkantys visus emisijų reikalavimus, neprarasdami galios. Tai „5.0 Mustang" ir „IROC-Z Camaro" era, kuri tęsėsi iki naujų modelių pristatymo 1993 („Camaro") ir 1994 („Mustang") metais.
Keičiantis automobilių kartoms, variklių galia didėjo, bet tuo pačiu didėjo ir automobilių svoris. Pastarasis veiksnys nulėmė prastą prekybą šiais automobiliais. Galiausiai, 2002 metais „Camaro" vardas pasitraukė iš naujų automobilių rinkos ir, rodos, atidavė šio ilgo ginčo pergalę „Mustang". Tačiau istorija kartojasi ir stulbinančios atnaujinto, 2005 metų „Mustang", pardavimų prognozės privertė 2009 metais vėl į aikštelę išbėgti „Camaro".
Naujasis „Camaro SS" kurį laiką buvo galingesnis už „Mustang GT", tačiau „Ford" ilgai nesnaudę pristatė modelius su nauju, galingesniu 5.0 litro darbinio tūrio V formos 8 cilindrų varikliu. Nepaisant nežymaus galios skirtumo, abu automobiliai jau išvystė daugiau nei 400 arklio galių.
Pastarieji keli metai yra auksinis šių amerikietiškųjų V8 amžius. Ir nors šie aprašyti du modeliai nėra vieninteliai savo segmento atstovai, garbės kova dėl geriausiojo titulo visada liečia tik „Camaro" ir „Mustang" vardus .