Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Konkurenija tarp „Mitsubishi Lancer Evolution“ ir „Subaru Impreza WRX STI“ visada buvo laikoma viena iš aršiausių. Abu automobiliai turi panašias valdymo savybes, komplekacijas ir net kainas, o autosportui skirtos versijos taip pat kovoja viena prieš kitą. Ši dvikova suformavo net atskiras entuziastų stovyklas, kurie deda vieni kitus į šuns dienas, nors iš esmės, abu automobiliai yra velniškai geri.
Šios konkurencijos ištakų reikėtų ieškoti ralyje. Nei viena kita daugeliui prieinamų automobilių dvikova nėra taip stipriai surišta su Pasaulio ralio čempionatu. „WRC“ varžybos pradėjo keistis praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje, kuomet buvo uždrausta „Group B“ klasė, o gamintojai pradėjo mažiau dėmesio skirti ugnimi besispjaudantiems ralio superautomobiliams bei persiorientavo ties „Group A“ klase, kurioje važiavo ne tokie galingi bolidai.
Iš pradžių, keletą metų ralio areną valdė legendinis „Lancia Delta“ automobilis, tačiau 1990 metais „WRC“ vairuotojų įskaitoje laurus nuskynė Karlosas Sainzas su „Toyota Celica GT-Four“. Tai buvo pirmasis kartas, kai toks pasiekimas pasiektas važiuojant su japonišku automobiliu. Žinoma, tai neprasprūdo pro „Mitsubishi“ ir „Subaru“ akis ir abi markės 1992 metais pristatė sabo ralio bolidus. Abu modeliai buvo keturių durų sedanai, turėjo dviejų litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų turbininius variklius ir visų varančiųjų ratų pavarą. Abi mašinos po truputėli tobulėjo, buvo palaipsniui pristatomi atnaujinimo paketai, kol galiausiai išaušo šių modelių dominavimo laikas.
Nors Pasaulio ralio čempionate abiems konkurentams sekėsi neblogai, tačiau gamintojai neskubėjo dideliais kiekiais gaminti gatvei skirtų ralio bolidų versijų. Šis reiškinys priminė „Group B“ klasės laikus, kuomet būdavo išleidžiamos labai ribotos bendro naudojimo keliams skirtų ralio monstrų serijos. Japonai „Lancer Evo“ ir „Impreza WRX“ versijas pagrinde gamino vietinei rinkai, bei kartais numesdavo saujelę modelių Europai. Šiuo metu didžiausia „Mitsubishi“ ir „Subaru“ rinka esanti JAV, pirmajį „Subaru Impreza WRX“ automobilį gavo tik 2000 metais, o „Lancer Evo“ ir „Impreza WRX STI“ už Atlanto atkeliavo atitinkamai 2003 ir 2004 metais.
Turbūt daugelelis sutiks, kad šių konkurentų populiarumas išaugo per pastaruosius dešimt metų. Kokybiški, nebrangūs ir ypač greiti sedanai yra daugelio svajonė. Tačiau dar prieš pardavimams pagaunant pagreitį, tikrieji entuzistai jau aiškinosi, kuris automobilis yra geresnis. Šis reiškinys ypač išryškėjo už Atlanto, kur tarp „Mitsubishi“ ir „Subaru“ gerbėjų virė karšti debatai dar net modeliams nepasiekus pardavimo salonų. Taip pat įdomu tai, jog dar prieš įsibėgint greitųjų sedanų prekybai, pasikeitė „WRC“ taisyklės, o tai nulemė, jog mažesni, lengvesni bolidai už savęs paliko „Lancer Evo“ ir „Impreza STI“ automobilius.
O štai čia ir prasideda visos keistenybės. Kadangi augant pardavimams ralio arenoje abu automobiliai nebuvo labai rimti konkurentai, entuziastai susiremė ne gatvėse, o prie klaviatūrų. Taip, kartu su „Lancer“ ir „Impreza“ užaugo pirmoji internautų karta, kurie pamėgo santykius aiškintis įvairiuose interneto portaluose. Iš to išlošė tik patys gamintojai. Jiems nebereikėjo šniukštinėti ir klausinėtis ko klientai nori iš perkamų automobilių, „Mitsubishi“ ir „Subaru“ užteko išnardyti abiejų markių entuziastų forumus.
Galbūt tai atrodo kiek nesąžiningai atrodo klientų akimis, tačiau bet kokia konkurencija yra gera. Drąsūs laido riterių išsireiškimai leidžia japonams patobulėti tiksliai ten, kur to nori jų klientas. Tai tik mažina gamybos kaštus bei leidžia automobiliams būti prieinamiems platesniam žmonių ratui. Nors tiek „Mitsubishi“ tiek „Subaru“ kalbėjo apie ralio kraujo turinčių sedanų gamybos nutraukimą, tačiau vargu, ar gamintojai norės atsisakyti markių simboliais tapusių automobilių.
Konkurenija tarp „Mitsubishi Lancer Evolution“ ir „Subaru Impreza WRX STI“ visada buvo laikoma viena iš aršiausių. Abu automobiliai turi panašias valdymo savybes, komplekacijas ir net kainas, o autosportui skirtos versijos taip pat kovoja viena prieš kitą. Ši dvikova suformavo net atskiras entuziastų stovyklas, kurie deda vieni kitus į šuns dienas, nors iš esmės, abu automobiliai yra velniškai geri.
Šios konkurencijos ištakų reikėtų ieškoti ralyje. Nei viena kita daugeliui prieinamų automobilių dvikova nėra taip stipriai surišta su Pasaulio ralio čempionatu. „WRC“ varžybos pradėjo keistis praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje, kuomet buvo uždrausta „Group B“ klasė, o gamintojai pradėjo mažiau dėmesio skirti ugnimi besispjaudantiems ralio superautomobiliams bei persiorientavo ties „Group A“ klase, kurioje važiavo ne tokie galingi bolidai.
Iš pradžių, keletą metų ralio areną valdė legendinis „Lancia Delta“ automobilis, tačiau 1990 metais „WRC“ vairuotojų įskaitoje laurus nuskynė Karlosas Sainzas su „Toyota Celica GT-Four“. Tai buvo pirmasis kartas, kai toks pasiekimas pasiektas važiuojant su japonišku automobiliu. Žinoma, tai neprasprūdo pro „Mitsubishi“ ir „Subaru“ akis ir abi markės 1992 metais pristatė sabo ralio bolidus. Abu modeliai buvo keturių durų sedanai, turėjo dviejų litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų turbininius variklius ir visų varančiųjų ratų pavarą. Abi mašinos po truputėli tobulėjo, buvo palaipsniui pristatomi atnaujinimo paketai, kol galiausiai išaušo šių modelių dominavimo laikas.
Nors Pasaulio ralio čempionate abiems konkurentams sekėsi neblogai, tačiau gamintojai neskubėjo dideliais kiekiais gaminti gatvei skirtų ralio bolidų versijų. Šis reiškinys priminė „Group B“ klasės laikus, kuomet būdavo išleidžiamos labai ribotos bendro naudojimo keliams skirtų ralio monstrų serijos. Japonai „Lancer Evo“ ir „Impreza WRX“ versijas pagrinde gamino vietinei rinkai, bei kartais numesdavo saujelę modelių Europai. Šiuo metu didžiausia „Mitsubishi“ ir „Subaru“ rinka esanti JAV, pirmajį „Subaru Impreza WRX“ automobilį gavo tik 2000 metais, o „Lancer Evo“ ir „Impreza WRX STI“ už Atlanto atkeliavo atitinkamai 2003 ir 2004 metais.
Turbūt daugelelis sutiks, kad šių konkurentų populiarumas išaugo per pastaruosius dešimt metų. Kokybiški, nebrangūs ir ypač greiti sedanai yra daugelio svajonė. Tačiau dar prieš pardavimams pagaunant pagreitį, tikrieji entuzistai jau aiškinosi, kuris automobilis yra geresnis. Šis reiškinys ypač išryškėjo už Atlanto, kur tarp „Mitsubishi“ ir „Subaru“ gerbėjų virė karšti debatai dar net modeliams nepasiekus pardavimo salonų. Taip pat įdomu tai, jog dar prieš įsibėgint greitųjų sedanų prekybai, pasikeitė „WRC“ taisyklės, o tai nulemė, jog mažesni, lengvesni bolidai už savęs paliko „Lancer Evo“ ir „Impreza STI“ automobilius.
O štai čia ir prasideda visos keistenybės. Kadangi augant pardavimams ralio arenoje abu automobiliai nebuvo labai rimti konkurentai, entuziastai susiremė ne gatvėse, o prie klaviatūrų. Taip, kartu su „Lancer“ ir „Impreza“ užaugo pirmoji internautų karta, kurie pamėgo santykius aiškintis įvairiuose interneto portaluose. Iš to išlošė tik patys gamintojai. Jiems nebereikėjo šniukštinėti ir klausinėtis ko klientai nori iš perkamų automobilių, „Mitsubishi“ ir „Subaru“ užteko išnardyti abiejų markių entuziastų forumus.
Galbūt tai atrodo kiek nesąžiningai atrodo klientų akimis, tačiau bet kokia konkurencija yra gera. Drąsūs laido riterių išsireiškimai leidžia japonams patobulėti tiksliai ten, kur to nori jų klientas. Tai tik mažina gamybos kaštus bei leidžia automobiliams būti prieinamiems platesniam žmonių ratui. Nors tiek „Mitsubishi“ tiek „Subaru“ kalbėjo apie ralio kraujo turinčių sedanų gamybos nutraukimą, tačiau vargu, ar gamintojai norės atsisakyti markių simboliais tapusių automobilių.