„Nors šiemet lapkričio 1-oji yra penktadienį ir Vėlinių minėjimas bei artimųjų kapų lankymas išsitęs per kelias dienas, intensyvaus eismo prie kapinių neišvengsime. Norime vairuotojus paraginti būti ne tik atsargiems, bet ir dėmesingiems – važiuoti paisant kitų eismo dalyvių, ramiai, nesusierzinti dėl susidariusių spūsčių, nes nepriklausomai ar nervinsimės, ar ne, eismas greičiau nepajudės. Tiesiog reikia nusiteikti būti kantriems ir kultūringiems, kad nuotaikos neapkartintų pykčio emocijos, kurių proveržis gali grėsti ir avarijomis. Pastebime, kad prie kapinių avarijos patiriamos praktiškai tik per Vėlines ir nors jos dažniausiai būna pakankamai smulkios, bet sukelia papildomų rūpesčių vairuotojams ir dar labiau apsunkina eismą“, – sakė „Nulis pykčio“ kampanijos ambasadorius „Lietuvos draudimo“ valdybos narys Raimondas Geleževičius.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, įprastai per Vėlines, jei jos sutampa su savaitgaliu, avarijų, ypač smulkesnių, skaičius ūgteli mažiausiai 50 procentų, palyginus su įprastu savaitgaliu. Apskritai būtent Vėlinių savaitgaliai pastaraisiais metais yra tie, per kuriuos gyventojai dažniausiai patenka į avarijas. Štai tiek pernai, tiek 2011 metais, Vėlinių minėjimo metu autoįvykių, draudikų duomenimis, užfiksuota daugiau nei visais kitais metų ilgaisiais savaitgaliais (Velykų, Kalėdų, Joninių ir kitais).
Kaip išvengti pykčio spūstyse?
Psichologė, „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantė Eglė Masalskienė teigia, kad svarbiausia yra nusiteikti, kad eismo sąlygos ilgąjį savaitgalį bus sudėtingesnės. Psichologė pateikia 5 patarimus, kaip išvengti pykčio vairuojant per Vėlines.
1. Nusiteikite, kad kelyje šį savaitgalį tikrai sutiksite daugiau nepatyrusių vairuotojų. Iš anksto susitaikę su ta mintimi, supratingiau reaguosite į tokių vairuotojų klaidas ar nepatyrusius veiksmus kelyje. Atminkite, kad transporto eismas – tai komandinis, o ne individualus „žaidimas“. Vienoje vietoje automobilį užleisite Jūs, kitoje – Jus. Venkite manevrų, kurie gali sukelti pyktį kitiems vairuotojams. O juos suerzinti gali agresyviai užkišamas automobilis, persirikiavimas be posūkio signalo, eismo užblokavimas ir kiti neapgalvoti ar piktybiški veiksmai.
2. Atminkite, kad kartais spūstys – neišvengiamos. Planuodami kelionę numatykite, kad ji užtruks ilgiau – pasąmonėje būsite nusiteikę susidurti su spūstimis ir jos nekels jums susierzinimo. Priešingai, pastebėsite, kad iš spūsties išvažiavote greičiau, nei planavote.
3. Padėkite sau gerai jaustis. Jeigu žinote, kokia muzika Jus atpalaiduoja, ramina, įsijunkite ją. Galvokite apie malonius dalykus. Tai sumažina įtampą.
4. Nusišypsokite. Kelyje šypsena (bet jokiu būdu ne ironija) apsaugo nuo konfliktų ir padeda juos spręsti.
5. Jei važiuojate su vaikais, pasinaudokite proga suteikti jiems gero vairavimo ir mandagaus elgesio kelyje pamokas. Aptarkite su jais pasitaikiusias situacijas, komentuokite ir klauskite jų nuomonės. Taip prisidėsite prie naujos vairuotojų kartos ugdymo, spūstyje praleidžiamą laiką išnaudosite ne susierzinimo auginimui, be to, pokalbio metu dėmesys savaime nukryps nuo spūsties keliamų nepatogumų.
Mažinti vairuotojų patiriamą pyktį šalies keliuose pasiryžęs „Lietuvos draudimas“ atliko išsamų vairuotojų tyrimą. Jis atskleidė, kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent kartais patiria neigiamų emocijų. Pykčio lygį šalies keliuose vairuotojai vertina kaip aukštesnį nei vidutinį – 6,6 balo iš 10 maksimalių. Be to, tyrimo duomenys parodė, kad 61 proc. vairuotojų vienaip ar kitaip sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį.
„Lietuvos draudimas“ yra pirmaujanti šalies ne gyvybės draudimo bendrovė, savo paslaugas teikianti pusei milijono privačių ir verslo klientų ir per metus atlyginanti klientams žalų už beveik 200 mln. litų. Klientais kasdien rūpinasi daugiau nei 1100 „Lietuvos draudimo darbuotojų. „Lietuvos draudimas“ du kartus iš eilės pelnė „Geriausio darbdavio“ apdovanojimą, yra patekęs į geriausių Vidurio ir Rytų Europos darbdavių dešimtuką. „Lietuvos draudimas“ priklauso vienai didžiausių pasaulio draudimo grupių RSA, kuri savo filialus turi 33 šalyse ir aptarnauja daugiau kaip 20 mln. klientų iš 150 pasaulio šalių. Įkurtas prieš 300 metų, RSA yra vienas iš didžiausią patirtį pasaulyje sukaupusių draudimo aljansų ir vienas iš pripažintų pasaulio draudimo rinkos vizionierių.