Pastarąsias kelias savaites policija vykdė specialias priemones, kuriose tikrino vairuotojų blaivumą, taip pat ar jie nesinaudoja mobiliaisiais telefonais.
Per savaitę iš viso išaiškinta daugiau nei 10,8 tūkst. Kelių eismo taisyklių pažeidimų, tarp kurių 135 atvejai – transporto priemonių vairavimas neturint teisės vairuoti, 46 atvejai – prie vairo, nors teisė vairuoti atimta.
Užfiksuoti ir 24 pavojingo vairavimo atvejai, daugiau negu 180 pėsčiųjų padarytų Kelių eismo taisyklių pažeidimų, per 200 atvejų – saugos diržų nenaudojimas, beveik 600 atvejų, kai vairuotojai vairuodami naudojosi mobiliojo ryšio priemonėmis.
„Lietuvos kelių policijos tarnyba atkreipia dėmesį, kad eismo dalyvių elgesio kelyje kontrolė vykdoma nuolat. Policijos pareigūnai tikslines respublikines prevencines priemones organizuos ir šią, ir kitą savaitę“, – informuoja pareigūnai.
Taisykles pažeidžiantiems vairuotojams gresia ne tik baudos, bet ir papildomi nemalonumai, jeigu pažeidimo metu įvyksta eismo įvykis ir nukenčia žmonės ar automobiliai.
Be kita ko, kiekvienas vairuotojas privalo paruošti transporto priemonę žiemos sezonui. Vienas iš svarbiausių reikalavimų – žieminių padangų naudojimas.
Už lipduku nepažymėtą transporto priemonę – bauda
Nors Lietuvoje dygliuotų padangų naudojimas leidžiamas žiemos sezonu, visgi Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis ragina nepamiršti svarbaus reikalavimo.
Vairuotojai, naudodami dygliuotomis padangas Lietuvoje, privalo ant savo transporto priemonės užklijuoti specialų lipduką.
„Su dygliuotomis padangomis galima važinėti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d.
Naudojant tokias padangas, ant automobilio galo turi būti priklijuotas nustatytas skiriamasis ženklas – baltas lygiakraštis trikampis su raudonu apvadu ir padangos dyglio simboliu viduryje“, – teigė policijos atstovas.
R. Siaurusaitis pastebi, kad jeigu tokio reikalavimo nesilaikoma, vairuotojai gali sulaukti ir baudos.
„Už tokį KET pažeidimą vairuotojams gresia bauda nuo 10 iki 12 eurų“, – teigė policijos atstovas.
Galima gauti ne tik baudą, bet ir prarasti draudimo išmoką
Pašnekovas A. Žiukelis paaiškina, kad specialaus lipduko vairuotojams pamiršti nevalia ne tik dėl galimos baudos, kurią skirtų policija.
Pasak pašnekovo, jeigu lipdukas, žymintis dygliuotas padangas, nebuvo užklijuotas, gali kilti keblumų ir įvykus eismo įvykiui, mat draudimo išmoka vairuotojui būtų nesuteikiama.
„Tokioje situacijoje kilus ginčui, policijos pareigūnai galėtų skirti baudą už tai, kad transporto priemonė nebuvo tinkamai paženklinta. Taip pat, galima būtų kelti klausimą ir dėl įvykio kaltininko – pavyzdžiui, esant plikledžiui, jei kažkas atsitrenktų į priekyje važiavusią transporto priemonę su dygliuotomis padangomis, kuri nebuvo tinkamai pažymėta.
Tuomet galėtų būti keliamas atsakomybės klausimas. Na ir tai galėtų būti keblumas, mokant išmoką“, – kalbėjo pašnekovas.
Draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius paaiškina, kad kiekvieno eismo įvykio aplinkybės tikslinamos individualiai.
„Jei automobilis su dygliuotomis padangomis ir be atitinkamo lipduko ant galinio bamperio staigiai stabdė, o iš paskos važiuojantis automobilis nespėjo sustoti ir atsitrenkė į galą, gali būti kad iš galo važiuojantis vairuotojas nežinojo, kad priekyje važiuojantis automobilis eksploatuojamas su dygliuotomis padangomis ir neteisingai įvertino saugų atstumą pagal kelio sąlygas.
Tokiu atveju gali būti atliekama ekspertizė ir kaltė dėl eismo įvykio gali būti paskirstyta tarp eismo dalyvių. Tačiau būtų atsižvelgiama į visas sąlygas. Pavyzdžiui, ar dygliuotos padangos iš tikrųjų turėjo didelę reikšmę įvykiui. Bet kuriuo atveju reikia laikytis tokio atstumo, kad nereikėtų priklausyti nuo priekyje esančio vairuotojo pareigos užsiklijuoti lipduką“, – kalbėjo pašnekovas.
Tuo metu ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pasakoja, kad lipduko užklijavimas neturi reikšmės išmokos gavimui.
„Draudimo išmokai įtakos neturi tai, ar ant į eismo įvykį patekusio automobilio yra užklijuotas informacinis ženklas apie dygliuotas padangas, ar nėra užklijuotas“, – teigė jis.
Policija primena, kad jeigu transporto priemonė neeksploatuojama su dygliuotomis padangomis, užklijuotą lipduką vertėtų nuimti tam, kad nebūtų klaidinami kiti vairuotojai.
Į užsienį su tokiomis padangomis irgi geriau nekeliauti
Tiesa, vairuotojai turėtų prisiminti, kad su dygliuotomis padangomis daugelyje Europos valstybių negalėsite važiuoti.
Remiantis portalo „The Scandinavian Tire & Rim Organization“ duomenimis, pagrindinės valstybės, kurios draudžia dygliuotų padangų eksploatavimą, yra šios:
- Bulgarija;
- Vengrija;
- Vokietija;
- Olandija;
- Lenkija;
- Portugalija;
- Rumunija;
- Kroatija.
Visgi draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas A. Žiukelis vairuotojams savo ruožtu, prieš išvykstant į keliones, pataria pasidomėti, ar toje valstybėje iš tiesų galima naudoti dygliuotas padangas.
„Prieš kažkur vykstant, rekomenduočiau papildomai pasidomėti informacija apie konkrečią šalį.
Kaip ir pas mus Lietuvoje, taip ir kitose šalyse, įstatymai, tvarkos keičiasi – tai, kas buvo leidžiama prieš metus, nebūtinai liks šiemet“, – teigė jis.
Už kalbėjimą telefonu – bauda arba teisių atėmimas
Policijos atstovai skelbė, kad gruodžio mėnesį vykdomos prevencinės saugumo priemonės, viena iš jų – stebėjimas, ar vairuotojai nenaudoja telefonų vairuodami automobilį.
Patikrinimų metu nustatytas ne vienas pažeidėjas, todėl jiems gresia baudos nuo 60 iki 90 eurų. Pakartotinai pažeidus taisykles, taip pat gali tekti atsisveikinti ir su vairuotojo pažymėjimu nuo 1 iki 3 mėnesių.
Šiuo metu kalbėtis telefonu vairuojant leidžiama tik vienu būdu – naudojant laisvų rankų įrangą.
Policija primena, kad visi eismo dalyviai, o ypač automobilių ar kitų transporto priemonių vairuotojai, kelyje turi elgtis itin atsakingai, laikytis visų KET reikalavimų, saugoti ne tik save, bet ir kitus eismo dalyvius.