• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siaubinga avarija šeštadienį Kaune, Islandijos plente, pareikalavo dviejų žmonių gyvybių. Neaiškiomis aplinkybėmis į priešpriešinę eismo juostą išvažiavęs Mercedes vairuotojas – 42-iejų šiaulietis, verslininkas Tomas Rauba kaktomuša rėžėsi į BMW automobilį. Mercedes trenkęsis į atitvarus užsidegė. Šioje byloje – daug neatsakytų klausimų. Po tragedija virtusios avarijos teisėsaugos atstovai kreipiasi į gyventojus, įspėdami, kaip elgtis, kad tokie įvykiai nepasikartotų.

25

Siaubinga avarija šeštadienį Kaune, Islandijos plente, pareikalavo dviejų žmonių gyvybių. Neaiškiomis aplinkybėmis į priešpriešinę eismo juostą išvažiavęs Mercedes vairuotojas – 42-iejų šiaulietis, verslininkas Tomas Rauba kaktomuša rėžėsi į BMW automobilį. Mercedes trenkęsis į atitvarus užsidegė. Šioje byloje – daug neatsakytų klausimų. Po tragedija virtusios avarijos teisėsaugos atstovai kreipiasi į gyventojus, įspėdami, kaip elgtis, kad tokie įvykiai nepasikartotų.

REKLAMA

Primename, kad Vasario 18 d. apie 22.35 val. Kaune, Islandijos pl., kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda 99-ame km, automobilis „Mercedes-Benz GL550“, vairuojamas vyro, gimusio 1980 m., važiuodamas prieš eismą atsitrenkė į pirma eismo juosta važiavusį automobilį „BMW 540“, vairuojamą vyro, gimusio 1961 m.

Po susidūrimo automobilis „Mercedes-Benz GL550“ trenkėsi į kelio atitvarus ir užsidegė. Per eismo įvykį žuvo automobilių „Mercedes-Benz GL550“ ir „BMW 540“ vairuotojai bei sužalota automobilio „Škoda Octavia“ keleivė, gimusi 1994 m., kuri gydoma ambulatoriškai.

REKLAMA
REKLAMA

Policija pranešimo sulaukė dar prieš avariją

Anot Kauno policijos Reagavimo valdybos viršininko Mindaugo Kairio, pranešimo apie neadekvačiai besielgiantį vairuotoją policija sulaukė dar prieš mirtiną avariją.

REKLAMA

„Reagavo keli ekipažai tiek iš Jonavos, tiek iš Ateities plento A1 keliu. Tačiau iki įvykstant nelaimei mums užkardyti [įvykio] nebuvo galimybės“, – Žinių radijo laidoje „Dienos klausimas“ kalbėjo jis.

„Automobilis buvo pastebėtas kaip jau keliantis įtarimą vairuotojams, eismo dalyviams, kaip besielgiantis keistai. Tačiau žmonės ignoravo nieko blogo neįtardami ir galbūt nepranešė anksčiau – tada, kada reikėjo, nes čia kiekviena sekundė tokiame kelyje, priėmus tokį sprendimą vairuotojui važiuoti prieš eismą yra brangi“, – priduria M. Kairys.

REKLAMA
REKLAMA

Ar būtų policija sugebėjusi užkardyti šį siaubingą įvykį?

„Čia priklauso nuo labai daug aplinkybių. Kur tuo metu yra mūsų ekipažai, kiek jų yra ir panašiai. Bet jeigu ekipažas netoli, tikrai į tokį įvykį yra prioritetas aukščiausio lygmens – A kategorijos įvykis ir į jį vykstama nedelsiant“, – sako M. Kairys.

Šiuo metu tiriamos dvi pagrindinės įvykio versijos. Pirmoji versija – vairuotojas buvo neblaivus ar apsvaigęs nuo narkotinių medžiagų. Pagal antrąją, vairuotoją galėjo suklaidinti navigacinė sistema.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau kol kas visa tai tik prielaidos – vyksta tyrimas, kurio metu bus atsakyta į klausimus.

„Tyrimo metu atsakys į šiuos klausimus, bet niekas čia negali paneigti nei GPS varianto, nei žmogaus nežinojimo miesto ir panašiai. Nes pagal video, kuriame jis buvo užfiksuotas stovintis A1 kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda kryptimi, prie nuvažiavimo prie Jonavos gatvės, jis greičiausiai ten nenusuko ir nuvažiavo link Vilniaus. Ir kur jis ten apsisuko, ir kaip jis apsisuko, manau, tyrimo metu bus išsiaiškinta“, – nurodo pareigūnas.

REKLAMA

Kiek tokie tyrimai trunka laiko, priklauso nuo daugelio aplinkybių.

„Per įmanomą trumpiausią laiką“, – sako M. Kairys.

Priešpriešinis susidūrimas – vienas mirtingiausių

Priešpriešinis susidūrimas yra vienas mirtingiausių. Šansai išgyventi – tik stebuklas.

„Iš vaizdo įrašo turbūt daugelis žmonių matė, kad stabdymas, jeigu jis ir buvo, tik buvo paskutiniu metu. O jeigu važiavimo greitis buvo toks, koks jis toje vietoje leistinas <…> gaunasi apie 160 km/h į nejudantį objektą. Tai yra didžiulis greitis“, – nurodo M. Kairys.

REKLAMA

Kas gali gauti pranešėjo duomenis?

Ar tikrai užfiksavus pažeidimus vaizdo registratoriumi, pranešus apie pažeidimą per e.policiją, pažeidėjas gauna visus pranešėjo asmens duomenis?

„Ne visai taip. Duomenų apsaugos įstatymas tikrai pas mus galioja. Visi atsakymai yra pateikiami pagal jo galiojimo ribas ir nuostatas. Tai jeigu jis yra pranešėjo statuse, tai procese dalyvauja ir kažkokius duomenis pažeidėjas galbūt ir žino“, – sako M. Kairys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis sako stebintis ir geras tendencijas – policija sulaukia labai daug pranešimų apie pažeidimus iš piliečių.

„Ne visi jie pasitvirtina, bet kaip aš ir sakau, mums geriau patikrinti negu palikti abejonę ir tik atsitikus nelaimei galvoti, ką aš padariau. Kaip pavyzdys, galiu pasakyti, kad iš 10 paskutinių nagrinėtų apie neblaivius vairuotojus pranešimų 3 buvo pasitvirtinę. Tarp jų buvo ir virš pusantros promilės nustatytas neblaivumo rezultatas vairuotojui. Pilietiškumas yra svarbus ir žymiai lengviau tada policijai nustatyti tokius atvejus“, – sako M. Kairys.

REKLAMA

Jis paragino gyventojus susimąstyti ne tada, kai kažkas įvyksta, o dar gerokai prieš tai: „Iš kur žmogus išvažiuoja, kokios būklės išvažiuoja. Ką mes galime padaryti, kad jis neišvažiuotų ir jeigu matome, kad tas žmogus kelia pavojų, padaryti viską, kad nelaimė neįvyktų. Čia kiekvieno iš mūsų, ne tik pareigūnų pareiga“, – sako M. Kairys.

Neturėjo teisės vairuoti

Aiškėja, kad avariją sukėlęs ir pats žuvęs T. Rauba neturėjo teisės vairuoti. Atsakomybė už bet kokius pažeidimus tokiam žmogui yra griežta.

REKLAMA

„Jis žinomas policijos pareigūnams dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Vairuotojas neturėjo teisės vairuoti transporto priemonę, ši jam buvo atimta“, – BNS sakė Kauno apskrities policijos atstovė Reda Zarauskienė.

Nuo praeitų metų lapkričio 1 dienos įsigaliojo įstatymo pataisos, pagal kurias ą už pakartotinį vairavimą, kai teisė vairuoti yra atimta ar žmogus neturi teisės, yra galima automobilio konfiskacija.

„Manau, kad tai ilgalaikėje perspektyvoje turės reikšmės – tokių pažeidimų mažės“, – sako M. Kairys.

Visą Žinių radijo pokalbį klausykite:

Nepasakokit pasakų. Gal prieš porą metų skambinau į policiją, sakiau, kad vienas vairuotojas greitkelyje elgiasi neadekvačiai, bando provokuoti, nustumti nuo kelio, elgiasi įtartinai. Manęs pradėjo klausinėti, kelintas kilometras, aš pasakiau apytikslę vietą (kilometrų nuo miestų neskaičiuoju, tiksliai nežinojau), ar aš esu tikra, kad jis elgiasi neadekvačiai ir t. t. Galutinis rezultatas – niekinis. Nežinau, ar policiją siuntė ar ne, bet manęs neinformavo, ar siųs. Kitas kartas – pranešiau e.policijoj apie tai, kad kieme vienas automobilis atsitrenkė į kieme stovėjusį. Nurodžiau numerius. Rezultatas? Gal po savaitės supjaustytos padangos. Sutapimas? Abejoju. Gal pirmiausia išmokit užtikrinti, kad informacija apie pranešėją nenutekės, tada gal daugiau atsiras tokių, kurie „neakli“ ir „nekurti“.
Siandien dar rase, kad niekas nepranese del ivykio.... Dabar jau pranese, bet nespejo sureaguoti? KLOUNU salis
Ironiškas klausimas - ar buvo įmanoma užkardyti? Yra gelesnis palyginimas keliantis analogišką klausimą - 2015m lapkričio antra pusė. Narkomanas "priglaudė" policijos automatinį karabiną AK-74 ir užsikišęs užantin važinėjo po Vilnių viešuoju transportu... Apkaboje 30 šovinių. Kas būtų buvę, jei tas idiotas autobuse ar troleibuse būtų pradėjęs šaudyti? Aukų būtų buvę daugiau nei pačių šovinių. Iš mažo atsumo 5.45 kaliblo kulkos "eina" kiaurai. Visiško atsitiktinumo dėka tas narkomanas dar nebuvo "po adatos"... Galima buvo užkardyti? vargu, kada VRM ministeriu buvo S.Svernelis, kuris policiją pavertė nusikalstamu klanu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų