Kauno rajone prie magistralės „Via Baltica“ vakar atidarytas pirmasis pretenduojančio tapti didžiausiu Baltijos šalyse logistikos komplekso statinys, penktadienį rašo dienraštis „Kauno diena“.
„Kaunas yra labai tinkamoje logistikos veiklai vietoje, - įsitikinęs bendrovės „Via Baltika Logistika“ direktorius Arūnas Tamauskas. – Šalia šio logistikos centro yra dvi pagrindinės šalies automagistralės, patogus susisiekimas su didžiaisiais miestais, daug erdvės automobiliams statyti. Čia įsikurs degalinė, kavinė, viešbutis.“
Pasak A. Tamausko, pirmajame sandėlyje visos patalpos jau išnuomotos. Taip pat jau rezervuota pusė ploto kitais metais iškilsiančiame statinyje.
„Dauguma didmenine prekyba užsiimančių įmonių čia rūšiuos iš Europos šalių atvežtus produktus ir eksportuos juos į Rusiją“,- aiškino direktorius.
Pirmasis logistikos miesto centras „Via Baltica Logistic“ užima 25 tūkstančius kvadratinių metrų plotą, jame dirbs 42 darbuotojai. Bendrovė „Via Baltika Logistika“ į pirmąją logistikos miesto dalį investavo 50 milijonų litų. Vakar taip pat įkasta simbolinė kapsulė ateities kartoms antrojo statinio statybvietėje. Iš viso čia iškils trys sandėliai, kurių bendras plotas bus 56 tūkstančiai kvadratinių metrų. Į miestelį bendrovė iš viso investuos apie 120 milijonų litų.
„Kol kas Lietuva per menkai išnaudoja savo geografinę padėtį, - mano A. Tamauskas. – Valstybė visiškai neskatina logistikos centrų steigimo - verslininkai priversti investuoti ne į technologijas, bet į inžinerinius tinklus, nes veiklą pradeda plyname lauke.“
Direktoriaus nuomone, krovinių srautas per Lietuvą vis dar didelis tik dėl to, kad Baltarusija yra uždara valstybė.
Tačiau ūkio viceministras Vytautas Naudužas mano, kad verslininkai baiminasi be pagrindo.
„Jei situacija būtų tokia bloga, toks puikus logistikos centras nebūtų atidarytas, - kalbėjo jis. - Verslininkai gali teikti savo pasiūlymus, o mes į juos atsižvelgsime.“
Saulius Tvirbutas