Bankai tikina, kad pinigus grąžina, tačiau prieš tai gyventojai turi parašyti prašymą. O jo svarstymas gali trukti ir ilgiau nei savaitę.
Pinigų bankomate nebuvo
Panašioje situacijoje atsidūrė portalo tv3.lt skaitytojas vilnietis Romas. Jis pasakojo, kad bankomate imdamas pinigus pasiėmė tik kortelę, o grynuosius pamiršo.
„Buvo vėlyvas vakaras, tuo metu prie bankomato buvau vienas, kai pro šalį ėjo kaimynas. Pradėjau su juo kalbėtis, todėl visai pamiršau pinigus. Pasiėmiau banko kortelę ir nuėjau“, – pasakojo vyras.
Po pusvalandžio grįžau prie bankomato, tačiau pinigų ten nebebuvo.
„Pagalbos ieškojau socialiniame tinkle, vienoje mikrorajono grupėje, klausiau, galbūt kas nors po manęs atėjo išsiimti pinigų ir rado manuosius.
Tačiau niekas neatsiliepė, o komentatoriai rašė, kad tikriausiai tuos pinigus pasiėmė pats bankas. T. y. jie buvo grąžinti atgal į bankomatą“, – pasakojo Romas.
Jis teiravosi, kada tuos pinigus bankas jam grąžins į sąskaitą ir ar dėl to reikia kažkur kreiptis.
Pinigams pasiimti bankai duoda apie 30 sekundžių
SEB banko atstovė spaudai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė komentavo, kad jeigu klientas nepaima išgrynintų pinigų, po 35 sekundžių bankomato sklendė užsidaro ir pinigai grįžta atgal į bankomatą.
„Tokiu atveju klientas turi kreiptis į banką (telefonu arba per interneto banką). Bankas, patikrinęs ir nustatęs, kad pinigai iš tiesų grįžo atgal į bankomatą, grąžina juos į kliento sąskaitą per 2–7 darbo dienas“, – sakė banko atstovė.
Tuo metu „Luminor“ banko kasdienės bankininkystės vadovė Aušrinė Mincienė irgi sakė, kad jeigu klientas nepasiima savo pinigų, bankomatas juos susigrąžina atgal po 30 sekundžių.
„Tokios situacijos realybėje yra ganėtinai retos, tačiau klientams verta žinoti, kad tokiu atveju jie turėtų susisiekti su banku. Bankomato inkasacijos metu patikrinama, kas nutiko su pinigais ir jeigu jie tikrai sugrįžo atgal į bankomatą, suma būna grąžinama klientui atgal į sąskaitą.
Pinigų grąžinimo trukmė priklauso nuo bankomato inkasacijos dažnio ir gali užtrukti iki poros savaičių, nors įprastai tai nutinka greičiau“, – įspėjo banko atstovė.
Nuostolius atlygina?
„Swedbank“ Lietuvoje atstovė ryšiams su visuomene Daiva Taučkėlaitė tikslaus laiko neįvardijo, tik paminėjo, kad jeigu žmogus per nustatytą laiką pinigų nepasiima, jie grįžta atgal į bankomatą.
„Tokiais atvejais visi banknotai yra sulaikomi dėl saugumo ir iš karto nėra įskaitomi į kliento sąskaitą, o patalpinami į atitinkamą bankomato skyrių (pinigų kasetę). Bankomate atpažintus ir suskaičiuotus banknotus po papildomo patikrinimo galima greitai įskaityti į sąskaitą. Neatpažinti ir nesuskaičiuoti banknotai gali būti įskaityti tik po papildomo patikrinimo atlikus inkasaciją.
Noriu atkreipti dėmesį, kad su grynųjų pinigų įmokėjimu ar išmokėjimu susijusius klausimus visada stengiamės išspręsti per kuo trumpesnį laiką. Prašome mūsų klientų kuo greičiau su mumis susiekti, o mes kiekvienu atveju dedame visas įmanomas pastangas išspręsti kilusią situaciją ir visuomet siekiame atlyginti nuostolius, jei tokių patirta“, – tikino banko atstovė.
D. Taučkėlaitė tikino, kad gyventojai ne tik pasiima pinigus į banko korteles, bet juos ir įneša.
„Per dieną visoje šalyje atliekama tūkstančiai grynųjų pinigų įnešimo bei išėmimo operacijų. Tuo metu dažniausios sutrikimų priežastys yra tarp banknotų palikti pašaliniai daiktai, sulankstyti, netvarkingai sudėti ar pažeisti banknotai.
Bankomatui aptikus neatpažintus banknotus, juos grąžina kortelės naudotojui pro grynų pinigų įdėjimo ir išdavimo angą pinigų skyrelį. Asmuo turi apie vieną minutę laiko grąžintus banknotus pasiimti. Tuo metu bankomato ekrane rodomas atitinkamas informacinis tekstas, o kortelės naudotojo dėmesį bandoma atkreipti garsiniu signalu. Jei per tą laiką neatpažintų banknotų, kuriuos ketino įnešti į sąskaitą, nepasiima dėl mums nežinomų priežasčių, laikoma, kad jis pasitraukė nuo bankomato neužbaigęs pinigų įnešimo operacijos. Todėl bankomatas pinigus įtraukia atgal“, – komentavo banko atstovė.