Prezidento Valdo Adamkaus keliones patikėta rengti savo lėktuvų neturinčiai bendrovei.
Kaip rašo dienraštis "Lietuvos rytas", kitą savaitę Lisabonoje vyksiančiame neformaliame Europos vadovų tarybos susitikime turinčio dalyvauti V.Adamkaus laukia nelengvas išbandymas.Nors iki šio vizito liko mažiau nei 10 dienų, dar nežinoma, kaip šalies vadovas pasieks Portugaliją.
"Dar neaišku. Kol kas nesame sutarę ko nors konkretaus, bet nemanau, kad kils kokių nors problemų",- nuogąstavimų dėl būsimos V.Adamkaus kelionės į Lisaboną neišsklaidė bendrovės "Aeroservisas" vadovas Benas Laurinaitis.
Ši bendrovė neturi nė vieno lėktuvo, tačiau jai pavyko laimėti Prezidentūros skelbtą konkursą teikti užsakomųjų skrydžių paslaugas. "Aeroservisas" buvo vienintelis šio konkurso dalyvis.
Praėjusią savaitę bendrovė kreipėsi į skrydžių paslaugas teikiančias įmones, bet kol kas negavo atsakymo, kas galėtų Lietuvos vadovą nuskraidinti į Portugaliją.
Nepaisant to, konkursą laimėjusios bendrovės vadovas tikino, kad V.Adamkus ir jį lydinti delegacija laiku pasieks Lisaboną. Verslininkas "Lietuvos rytui" vakar užsiminė, kad yra numatyti net keli variantai, kaip V.Adamkus galėtų skristi į Portugaliją, tačiau vakar jų neatskleidė.
"Aeroserviso" vadovas taip pat garantavo, kad šį kartą prezidento kelionė į Portugaliją nekainuos pusės milijono litų. Būtent tiek pasitelkus šią savų lėktuvų neturinčią bendrovę gegužės mėnesį atsiėjo V.Adamkaus skrydis į Lisaboną.
Tuomet į Portugaliją su valstybiniu vizitu vykstantis šalies vadovas buvo priverstas skirsti išnuomotu svetimos valstybės lėktuvu. Maža to, kelionės rengėjai sugebėjo gauti bilietus tik į vieną pusę. Todėl V.Adamkus net nežinojo, kas ir kada jį parskraidins į Lietuvą.
Konkursą dėl užsakomųjų skrydžių paslaugų pirkimo Prezidentūra buvo pratęsusi du kartus, bet į kvietimą atsiliepė vien tik "Aeroservisas". Sutartį su šia bendrove numatyta pasirašyti šią savaitę.
Konkursą surengusios Prezidentūros kanceliarijos vadovas Giedrius Krasauskas "Lietuvos rytui" vakar pareiškė, kad "Aeroservisas" privalės rasti būdą, kaip nuskraidinti prezidentą į Portugaliją.
Kancleris pripažino, kad dar neaišku, kaip V.Adamkus skris į Lisaboną, tačiau džiaugėsi, jog iki vizito dar yra laiko. "Tikimės, kad šią problemą pavyks išspręsti", - vylėsi G.Krasauskas.
Tačiau pareigūnas nebuvo toks įsitikinęs, ar konkursą laimėjusiai bendrovei pavyks sklandžiai skraidinti Prezidentūros darbuotojus. Jis neigė, jog apie konkursą buvo mažai informacijos, tad jame nedalyvavo didžiausi vežėjai. Apie tai skelbta "Valstybės žiniose".
Sutartis su konkursą laimėjusia bendrove galios metus su galimybe pratęsti. G.Krasauskas aiškino, kad sutartis gali būti nutraukta, jei Vyriausybė priims sprendimą pirkti arba nuomoti lėktuvą valstybės vadovų reikmėms.
Valstybinį lėktuvą šalies vadovui numato Prezidento įstatymas, tačiau iki šiol vykdamas į užsienio vizitus šalies vadovas turi prisitaikyti prie reguliariųjų reisų.
Kita išeitis - užsakomieji skrydžiai, tačiau jie - ir brangūs, ir nelabai tinka valstybės vadovo vizitams, mat orlaiviai pažymėti svetimų valstybių simboliais.
V.Adamkui yra ne kartą tekę į užsienį keliauti karinių oro pajėgų transporto lėktuvais, tik iš bėdos pritaikytais keleiviams.
Buvo tikimasi, kad prezidento skrydžių problemą iš dalies pavyks išspręsti Krašto apsaugos ministerijai įsigijus itališkų "Spartan" lėktuvų.
Vadinamoji labai svarbių asmenų kapsulė iki šiol nėra visiškai sukomplektuota, todėl patogiai skristi šiuo lėktuvu kol kas neįmanoma.
Tuo įsitikino ir su vizitu į Ukrainą "Spartan" lėktuvu skridęs V.Adamkus. Prezidentas skundėsi neįprastai dideliu triukšmu, kuris neleido susikalbėti su greta sėdinčiais žmonėmis.