Patys kandidatai, vardijo, ką reikia gerinti Lietuvoje, tačiau nė vienas nenurodė iš kur paims trūkstamų pinigų.
Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
Prieš dvi dienas kandidatė į ministres Inga Ruginienė jau buvo atvykusi į prezidentūrą.
„Atsiprašome, labai. — Jau pas prezidentą? — Ne ne ne. Dar ne“, – sakė kandidatė į Socialinės apsaugos ir darbo ministres (SADM) Inga Ruginienė.
Prezidentas išreiškia pasitikėjimą
Įprastai kandidatai prieš susitikdami su Nausėda, susitinka su jo patarėjais. Patarėjai surenka informaciją apie kandidatų planus ir požiūrį į galimą darbą ministerijoje. Bet šiandien pagrindinis pokalbis dėl darbo – į jį būsimoji ministrė atvyksta su pavėžėju.
„Aš taip paprastai labai“, – į Prezidentūrą atvyko I. Ruginienė.
Pati Ruginienė su prezidentu ir jo patarėjais bendravusi ne kartą – iki šiol ji vadovavo profesinių sąjungų konfederacijai, atstovavo dirbančiųjų interesus. Bet jai tenka dar gerokai palūkuriuoti – Nausėda į darbo vietą atvyksta tik prieš pat suplanuoto susitikimo pradžią. O kol laukia, kandidatė jaudinasi.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija socdemams viena svarbiausių. Niekas neabejoja, kad Ruginienė prezidentui įtiks. Ir tą jis duoda suprasti jau nuo pirmųjų akimirkų.
„Laba ryta. — Labas rytas. — Ponia gerovės valstybė, prašom“, – susitiko su kandidate į SADM Lietuvos Prezidentas Gitanas Nausėda.
Gerovės valstybė, tai Nausėdos pirmosios kadencijos šūkis. Tad ir dabar į Ruginienę jis žvelgia, kaip į galimą partnerę, įgyvendinant savas vizijas socialinėje politikoje.
Tad ir per valandinį susitikimą Nausėda išdėstė kandidatei, kokių darbų iš jos laukia per kadenciją.
„Antra pensijų pakopa. Kaip žinia, Konstitucinis Teismas dar kovo mėn. yra priėmęs sprendimus ir tikrai žmonės laukia pokyčių. Antras akcentas, tikrai daug dėmesio skiriame vyresnio amžiaus žmonių gerovei, kas yra labai ryškus prezidento prioritetas. Trečias momentas, kurį norėtųsi akcentuoti, tai yra šeimų politika“, – pagrindinius prioritetus išdėstė Prezidento patarėja Irena Segalovičienė.
„Sveiki visi. Na ką, praėjo, turbūt, vienas iš svarbiausių mano pokalbių dėl darbo“, – teigė kandidatė į SADM ministres.
Ruginienė, įpratusi spausti valdžią ir verslus dėl darbuotojų gerovės, dabar atsidurs kitoje barikadų pusėje. Dabar, ieškant pinigų žmonėms, tikėtina, teks spausti savo vadovą – premjerą.
„Aš tikiuosi, kad pavyks. Mano vertybės niekur nedingo. Ir jeigu ir anksčiau ieškodavau sprendimų tiek su kieta, tiek ir su derybine pozicija, tai lygiai taip pat ir dabar darysiu. Reikia suprasti, kad ateina socialinė darbotvarkė ant stalo“, – akcentavo situaciją I. Ruginienė.
Kebli situacija su keliais
Bet ant stalo ir daugiau darbotvarkių. Prezidentūra vis kartoja, kad kiekviena sritis yra prioritetas. Tiek socialinė politika, tiek gynyba, tiek sveikatos, ar švietimo sritys. Lygiai taip pat, Nausėda susirūpinęs ir keliais. Tą akcentavo ketvirtadienį pas jį atvykusiam kandidatui į Susisiekimo ministrus, socdemui Eugenijui Sabučiui.
Pastaraisiais metais garsiau kalbėta, kad šalies kelių būklė tragiška, griuvo net ir tiltai. Vis dar iki galo nebaigta strateginė „Via Balticos“ jungtis su Vakarais, tamsūs debesys ir virš amžiaus projekto „Rail Baltica“. Jis gerokai išbrango, o iš kur bus pinigai – niekas nekalba.
„Pirmiausia ir opiausia problema, kuri buvo paliesta, ilgalaikis kelių ir tiltų finansavimo trūkumas“, – teigė Prezidento patarėjas Ramūnas Dilba.
Prezidentas nurodė gerinti ir tarpmiestinį susisiekimą. Valstybės kontrolė neseniai skelbė, kad po rinkos liberalizavimo reformos, sumažėjo vežėjų skaičius, kai kurie maršrutai išnyko, o keliaujančiųjų skaičius neauga.
„Matydami Lietuvos kelių infrastruktūros tolimesnę degradaciją, tiltų griuvimą ir matant poreikį sukurti tvarią finansavimo sistemą, sutinkame, jog reikia kurti kelių fondą iš kur galėsime tvariai finansuoti visus projektus ir kelių priežiūrą“, – sakė kandidatas į Susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis.
Verslininkus atstovaujanti asociacija skaičiuoja, kad kasmet šalies keliams reikia skirti bent po milijardą eurų. Bet kitų metų biudžete konservatoriai atidėjo 780 milijonų.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.