Tai paradoksalu, turint omenyje Lietuvos pomidorų augintojų skundus dėl užsitęsusios žiemos ir didesnių išlaidų už šiltnamių išlaikymą.
Importiniai nustelbia lietuviškus
Kai lygiai prieš metus Lietuvos vartotojai stebėjosi net du kartus išaugusiomis metinėmis vietos pomidorų kainomis, teisintasi prastu derliumi ir dviejų didelių šiltnamių kombinatų užsidarymu. Šiemet mūsų augintojai baksnoja į stipriai išaugusias išlaidas už šildymą, dėl to gegužės mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, pirmųjų lietuviškų pomidorų kainos šoktelėjo dar beveik dešimčia procentų.
Tačiau panašu, kad prekybos centrai su šia tendencija nusprendė nesitaikstyti: jau kurį laiką vitrinos lūžta nuo beveik trečdaliu pigesnių už lietuviškus importinių pomidorų. Gali būti, kad pastaruoju metu tai paskatino skelbti nuolaidas ir vietos pomidorams: birželio 3–9 d. vidutinė jų kilogramo kaina buvo jau apie 10% mažesnė nei gegužės pabaigoje.
Kur pomidorai, ten ir nuolaidos
Daugiausia iš nuolaidų pomidorams pasišovė laimėti „Maxima“. Gegužės 30 – birželio 12 dienomis prekybos centras vykdė kampaniją „Sezono hitai – pomidorai“. Kampanijos metu daržovei ne tik taikytos nuolaidos, bet ir siūlyta paragauti bei įsigyti egzotiškesnių, Lietuvoje retai pardavinėjamų pomidorų rūšių, pavyzdžiui, ispaniškų trumpavaisių pomidorų „Papidu“. Iš viso vartotojui pasiūlyta apie 20 rūšių.
„Lyginant su piečiau esančiais kraštais, Lietuvos parduotuvėse siūlomų vaisių ir daržovių įvairovė nėra labai plati. Todėl bet kokie mėginimai pasiūlą išplėsti ir vartotojui pasiūlyti ką nors naujo yra sveikintini“, – „Maximos“ kampaniją komentavo akcijų paieškos ir kainų lyginimo portalo PriceOn.lt vadovas Tomas Gudžiauskas: „Kita vertus, nederėtų aklai tikėti tokioms prekėms taikomomis nuolaidomis. Galbūt kokie nors reti, egzotiški pomidoriukai be nuolaidos niekada ir nebuvo pardavinėjami?“
Anot kainų specialisto, apie realų prekybos centro pasiryžimą žeminti kainą daugiau pasako nuolaidos populiariausioms prekėms, pavyzdžiui, pomidorams su šakelėmis. Ir čia situacija jau žymiai įdomesnė. Maxima savo kampanijos metu šios prekės kainą sumažino drastiškai – net 43 %. Tačiau identiškai pasielgė ir pagrindiniai konkurentai: nuo 6.99 Lt iki 3.99 Lt kilogramo kainą sumažino tiek „Rimi“, tiek „Iki“. Pastarajame tinkle akcija taikyta šiek tiek ilgėliau, ir nustojo galioti tik antradienį.
Trys pešasi, ketvirtas laimi?
Šią savaitę estafetę perėmė „Prisma“. Konkurentams grįžus prie aukštos 6.99 Lt kainos už kilogramą, „Prisma“ nuo birželio 10 d. peršoko prie 3.99 Lt akcijos, kurią pomidorams su šakelėmis taikys iki kitos savaitės trečiadienio. Anot T. Gudžiauskio, „Prisma“ panašios taktikos imasi jau ne pirmą kartą.
„Gegužės pabaigoje stebėjome „Maximos“, „Iki“ ir „Rimi“ susirėmimą taikant dideles nuolaidas šviežioms importinėms bulvėms. „Prisma“ ramiai išlaukė karo pabaigos, o savąją nuolaidą pasiūlė tik birželio pradžioje, pasibaigus galioti didžiųjų konkurentų nuolaidoms. Tai vis bandymai vadovautis taisykle – kur du pešasi, trečias laimi“, – tvirtina PriceOn.lt vadovas.
Tiesa, savaitgalį „Prisma“ nuolaidų pomidorams monopolį praras – su ta pačia 43 % nuolaida „Iki“ nuo penktadienio iki pirmadienio prekiaus didžiaisiais BEEF pomidorais (3.99 Lt).