Didžiųjų prekybos tinklų atstovai pasidalijo planais 2021-iesiems ir klientams žada dar patogesnį apsipirkimą.
Plės parduotuvių tinklus
„Rimi Lietuva“ Viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė sako, kad nors jau metus laiko tenka gyventi neeilinėmis aplinkybėmis, tačiau numatoma laikytis užsibrėžtos plėtros strategijos.
„Šiemet planuojame atidaryti mažiausiai 12 naujų parduotuvių įvairiuose Lietuvos miestuose. Viena „Rimi“ parduotuvė bus rekonstruojama. Artimiausios naujos „Rimi“ duris atvers jau vasarį didžiųjų šalies miestų priemiesčių rajonuose“, – planais dalijasi R. Keršienė.
„Iki“ prekybos tinklo Komunikacijos vadovė Vaida Budrienė sako, kad planuojama atidaryti iki 10 naujų parduotuvių, tačiau žadama investuoti ne tik į prekybos centrų plėtrą.
„2021 m. „Iki“ bus didelių investicijų metai. Naujų parduotuvių statybai ketiname skirti apie 10 mln. eurų, pačių parduotuvių atnaujinimui – apie 20 mln. eurų, trečia kryptis – visos skaitmeninės ir technologinės inovacijos. „Iki“ garsėjo kaip technologijų pionieriai, todėl mes norime susigrąžinti šias pozicijas.
Mokomės įdarbinti dirbtinį intelektą ir mašininį mokymąsi. Kitais metais tikimės paleisti darbo išteklių planavimo (DIP) projektą, kuris mums leis turėti parduotuvėse žmonių tiek, kiek reikia ir kada reikia, kad pirkėjai parduotuvėse apsipirktų kuo greičiau, kas pagal mūsų šiandieninius tyrimus yra jų prioritetas. Ir toliau investuosime į technologinius klientų aptarnavimo sprendimus. Iš viso inovacijoms ketiname skirti apie 5 mln. eurų“, – planais dalijasi V. Budrienė.
„Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė sako, kad taip pat turima planų plėtrai, tačiau detaliau komentuoti, kiek ir kur parduotuvių galėtų atsidaryti, atstovė negalėjo.
„Planuodami plėtrą 2021-aisiais laikomės ilgalaikės strategijos, kurią pastaraisiais metais sėkmingai įgyvendiname. „Maximos grupės“, kuriai priklauso ir prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“, išleistos obligacijos yra kotiruojamos NASDAQ Vilniaus bei kitose tarptautinėse biržose, todėl informacija apie investicijų planus konkrečioje šalyje pagal galiojančius teisės aktus pirmiausiai turi būti atskleista per biržą. Dėl šios priežasties detalizuoti plėtros planų 2021 m., deja, negalime“, – nurodo E. Dapkienė.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė sako, kad vykdydami plėtros planą šiais metais jau atidarė pirmąją planuotą parduotuvę.
„2021 metais „Lidl“ ir toliau nuosekliai vykdys savo plėtros planus, o pirmoji tinklo parduotuvė šiais metais buvo atidaryta sausio 21 dieną Vilniuje, Pavilnio rajone“, – sako L. Skersytė.
Plės savitarnos kasas, skaitmeninius produktus
„Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė sako Covid-19 pandemijos metu dar labiau išpopuliarėjo tiek savitarnos kasų naudojimasis, tiek kiti savarankiško apsipirkimo sprendimai.
„Ir toliau investuosime į klientų savarankiško apsipirkimo patirties gerinimą. Planuojame plėsti savarankiško pirkinių skenavimo technologijos „Scan&Go“ naudojimąsi.
Šiuo metu jau turime 944 savitarnos kasas visoje Lietuvoje ir praktiškai jos yra įrengtos visose „Maxima“ parduotuvėse, kur yra laisvos vietos. Jau yra bandomi papildomi savitarnos kasų funkcionalumai.
Taip pat karantino metu stebime vis labiau populiarėjantį bekontaktį atsiskaitymo būdą ir aktyvesnį mobiliosios „Maximos“ programėlės naudojimąsi. Planuojame tobulinti mobiliąją „Maximos“ programėlę papildomais funkcionalumais ir galimybėmis“, – planais dalijasi E. Dapkienė.
Plėsti savitarnos kasas planuoja ir „Lidl“.
„Viena iš naujovių, kurią pristatėme praėjusių metų lapkritį bei tęsime šiais metais – savitarnos kasos. Šiuo metu savitarnos kasos veikia šešiose „Lidl“ parduotuvėse, šių kasų plėtra numatoma ir artimiausiu metu. „Lidl“ savitarnos kasose įdiegta paprastai ir lengvai suprantama sistema, kuri pirkėjams leidžia greitai ir patogiai apsipirkti“, – sako „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.
„Rimi Lietuva“ Viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė sako, kad planuojama investuoti ir plėsti į internetinę parduotuvę.
„Toliau bus tobulinama jos svetainė, prisijungimo ir atsiskaitymo būdai, kad pirkėjai galėtų lengviau, greičiau ir patogiau naršyti bei apsipirkti, dirbama vystant tvaresnius ir gamtai draugiškesnius pakuočių ir prekių pristatymo sprendimus. Tęsiant „Rimi.lt“ plėtrą, šiais metais taip pat ieškoma galimybių įžengti į daugiau Lietuvos miestų, stiprinamas ir plečiamas prekių atsiėmimo punktų tinklas“, – pasakoja R. Keršienė.
Nei vienas didysis prekybos tinklas esminių darbo laiko pokyčių 2021-iesiems metams kol kas neplanuoja, o apie sezoniškus darbo laiko pokyčius planuoja paskelbti atskirais pranešimais.