• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prancūzijos naftos milžinės „Total“ vadovas žuvo per lėktuvo katastrofą Maskvoje

Sniego valymo mašinos, kurią kliudė lėktuvas, vairuotojas buvo girtas

Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ generalinis direktorius Christophe'as de Margerie (Kristofas de Maržeri) žuvo per katastrofą viename Maskvos oro uoste, kai jo privatus reaktyvinis lėktuvas kildamas atsitrenkė į sniego valymo mašiną.

Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ generalinis direktorius Christophe'as de Margerie (Kristofas de Maržeri) žuvo per katastrofą viename Maskvos oro uoste, kai jo privatus reaktyvinis lėktuvas kildamas atsitrenkė į sniego valymo mašiną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Total“ patvirtino 63 metų vadovo žūtį antradienį paryčiais.

„Grupė „Total“ patvirtina su didžiuliu ir giliu liūdesiu, kad jos generalinis direktorius Christophe'as de Margerie žuvo praeitą vakarą tuojau po 22 val. (Paryžiaus, 23 val. Lietuvos) laiku per lėktuvo katastrofą Vnukovo oro uoste Maskvoje, susidūrus sniego valymo mašina“, – sakoma bendrovės pranešime.

REKLAMA

Keliomis valandomis anksčiau Ch.de Margerie buvo susitikęs su Rusijos premjeru Dmitrijumi Medvedevu jo užmiesčio rezidencijoje prie Maskvos, kur jiedu aptarė užsienio investicijas Rusijoje, pranešė dienraštis „Vedomosti“.

Vnukovo oro uosto pranešime sakoma, kad verslo klasės lėktuvas „Falcon Dassault“ sudužo ruošdamasis išskristi į Paryžių. Jame buvo vienas keleivis ir trys įgulos nariai.

REKLAMA
REKLAMA

„Įsibėgėjant 23 val. 57 min. įvyko susidūrimas su oro uosto sniego valymo mašina. Per katastrofą žuvo keleivis ir visi trys įgulos nariai“, – nurodė oro uostas. 

Pranešime sakoma, kad matomumas tuo metu siekė 350 metrų. Maskvoje pirmąkart pasnigo pirmadienį.

Oro uostas nurodė, kad jo gelbėjimo tarnybos buvo pasiųstos į nelaimės vietą ir „nedelsiant pradėjo gesinti kilusį gaisrą“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujienų agentūra ITAR-TASS patvirtino, kad žuvo keturi žmonės.

„Lėktuve buvo vienas registruotas keleivis – Prancūzijos pilietis Christophe'as de Margerie. Trys įgulos nariai taip pat buvo Prancūzijos piliečiai. Jie visi žuvo“, – ITAR-TASS citavo vieną aviacijos šaltinį.

REKLAMA

Transporto nelaimių tyrėjų atstovė spaudai Tatjana Morozova agentūrai „Interfax“ sakė, kad žuvo trys vyrai ir 39 metų moteris.

Visi jie buvo Prancūzijos piliečiai: du orlaivio pilotai, stiuardesė ir Ch. de Margerie.

Nelaimę tiria Tarpvalstybinis aviacijos komitetas (TAK), atliekantis tyrimus dėl visų lėktuvų katastrofų Rusijoje, ir ekspertai iš Rusijos federalinės oro transporto agentūros, nurodė oro uostas.

REKLAMA

Tyrimui vadovauja Federalinės oro transporto agentūros vadovas Aleksandras Neradko.

Lėktuvo savirašiai prietaisai, vadinamosios juodosios dėžės, paimti iš katastrofos vietos, agentūrai „RIA Novosti“ sakė oro uosto atstovė spaudai Jelena Krylova.

Maskvos transporto nelaimių tyrėjai savo pareiškime nurodė, kad pradėjo tyrimą dėl aviacijos saugumo taisyklių pažeidimų, dėl kurių per neatsargumą žuvo du ar daugiau žmonių. Už tai gali būti skirta iki septynerių metų kalėjimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sniego valymo mašinos, kurią kliudė „Total“ vadovo lėktuvas, vairuotojas buvo girtas

Maskvos oro uosto sniego valymo mašinos, į kurią įsirėžė Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ generalinio direktoriaus Christophe'o de Margerie (Kristofo de Maržeri) lėktuvas, vairuotas buvo neblaivus, antradienį pranešė tyrėjai.

REKLAMA

„Nustatyta, kad sniego valymo mašinos vairuotojas buvo neblaivus“, - sakoma tyrėjų paskelbtame pareiškime.

Jame priduriama, kad pagal preliminarią versiją, tragiška nelaimė įvyko dėl „oro eismo kontrolierių klaidos ir sniego valymo mašinos vairuotojo kaltės“.

REKLAMA

Taip pat tiriama versija, kad katastrofa galėjo įvykti dėl orlaivio pilotų klaidų.

Prancūzų ekspertai ketina dalyvauti katastrofos tyrime

„Prancūzai informuoti. Jie turėtų atsiųsti ekspertus. Tai įvyks labai greitai“, - agentūrai „Interfax“ sakė vienas nelaimės vietoje dirbantis pareigūnas, pageidavęs neskelbti savo pavardės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po nelaimės oro uostas buvo uždarytas, kad būtų sutvarkyta katastrofos vieta, tačiau 1 val. 30 min. atnaujino įprastą darbą.

„Didieji ūsai“

Ch.de Margerie trečios pagal dydį naftos kompanijos Europoje vadovu buvo nuo 2007 metų. Šioje kompanijoje jis dirbo keturis dešimtmečius - visą savo karjerą, ir buvo švelniai vadinamas „Didžiaisiais ūsais“ (Big Moustache) dėl įspūdingos veido puošmenos, tapusios neatskiriama jo įvaizdžio dalimi.

REKLAMA

Iš diplomatų ir verslo lyderių šeimos kilęs Ch.de Margerie buvo Pierre'o Taittinger (Pierre'as Tetanžė) - „Taittinger“ šampano ir prabangos prekių namų įkūrėjo, anūkas.

Ch.de Margerie buvo vedęs ir su žmona susilaukė trijų vaikų. Puikiu humoro jausmu pasižymėjęs Ch.de Margerie padėjo „Total“ išgyventi nelengvus laikus ir aršiai gynė kompaniją nuo kaltinimų korupcija, susijusių su Jungtinių Tautų „naftos už maistą“ programa Irake.

REKLAMA

Naftos pramonėje didžiulį autoritetą pelnęs Ch.de Margerie pripažino, kad šie įtarimai smarkiai pakenkė kompanijos reputacijai.

„Dauguma žmonių, kalbėdami apie „Total“, nežino, kas tai yra, bet žino, jog tai nieko gera“, - sakė jis 2009-aisiais.

„Total“ rugsėjį pranešė, kad nepaisant Europos Sąjungos ir JAV sankcijų Rusijai, kurios jai buvo įvestos už vaidmenį Ukrainos krizėje, Jamale Sibiro šiaurės vakaruose tęsiami suskystintų gamtinių dujų gamyklos statybų darbai.

REKLAMA
REKLAMA

„Total“ šį projektą įgyvendina kartu su Rusijos dujų bendrove "Novatek" ir Kinijos naftos grupe CNPC.

„Total“ gegužę taip pat paskelbė, kad su antrąja pagal dydį Rusijos naftos kompanija „Lukoil“ pasirašė susitarimą žvalgyti ir eksploatuoti skalūnų naftos telkinius Vakarų Sibire.

Tačiau Ch.De Margerie praėjusį mėnesį verslo dienraščiui „Financial Times“ sakė, kad šis projektas dėl Vakarų sankcijų sustabdytas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų