Prancūzijoje surengtame aukcione didžiulio susidomėjimo sulaukė viršgarsinio keleivinio lėktuvo "Concorde" prietaisai bei detalės - nuo lakūnų ausinių iki unitazų.
Beveik visos pirmajai dienai skirtos 60 detalių buvo parduotos penkis kartus brangiau nei iš pradžių siūlyta.
Bendros anglų ir prancūzų gamybos lėktuvas 17 metų turtuolius bei įžymybes skraidino per Atlanto vandenyną dvigubai didesniu už garsą - 2625 kilometrų per valandą - greičiu. Paskutinį skrydį "Concorde" atliko 2003 metais.
Prancūzijos aviacijos sostinėje Tulūzoje, kur elegantiškas smailianosis lėktuvas kadaise buvo surinktas, aukcionas vyks iki pirmadienio. Jame gauti pinigai bus skirti muziejui įrengti.
Tarp aukcione parduodamų daiktų yra pora unitazų, sveriančių po 5,8 kilogramo. Kiekvieno iš jų pradinė kaina - 400 eurų (1400 litų), tiek pat, kiek ir "Concorde" piloto ausinės.
Daugiasluoksnis lakūnų kabinos priekinis langas pirmąją aukciono dieną buvo parduotas už 3100 eurų (10 tūkst. litų), dešimt kartų brangiau už pradinę kainą.
Turintiems daug vietos namuose siūloma įsigyti dvi po toną sveriančias "Concorde" važiuokles, kurių kiekvienos pradinė kaina 2-3 tūkst. eurų (7-10 tūkst. litų). Bet važiuoklių ratus derėtų nusipirkti atskirai.
Viena labiausiai simbolinių lėktuvo dalių gerbėjams neabejotinai yra "Machmetras", kuris sveria tik kiek daugiau nei kilogramą. Jo pradinė siūloma kaina - 1,5-2 tūkst. eurų (5-7 tūkst. litų).
Šis instrumentas fiksuodavo, kaip "Concorde" viršydavo garso barjerą (dar vadinamą "Mach 1"), jis turėjo būti parduodamas aukcione šeštadienio vakarą.
"Labai džiaugiamės, jog šis išpardavimas sudomino žmones, nes tai vienintelė proga įsigyti "Concorde" detalių", - teigė aukciono rengėjas Marcas Labarbe'as (Markas Labarbas).
Septintajame dešimtmetyje sukonstruoto "Concorde" lakūnų kabinos prietaisai atrodo šiek tiek pasenę, palyginti su skaitmeniniais prietaisais šiuolaikiniuose lėktuvuose, tačiau "Concorde" iki šiol neturi sau lygių - 100 keleivių ir 9 įgulos narius jis skraidindavo beveik tris kartus greičiau nei modernusis "Boeing 747".
Dauguma iš 20-ies pagamintų "Concorde" lėktuvų yra eksponuojami muziejuose ir Londono bei Paryžiaus oro uostuose.
"Concorde" skrydžiai buvo sustabdyti po avarijos netoli Paryžiaus 2000 metų liepą. Vėliau jie buvo trumpam atnaujinti, tačiau juos valdančioms oro linijų bendrovėms pasiskundus per dideliais veiklos kaštais, šie lėktuvai nuo 2003 metų nebeskraidė.