Praėjusių metų pabaigoje Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje vėl nutįsus milžiniškoms eilėms, verslas ragina valdžios institucijas ieškoti alternatyvių būdų, kaip paspartinti krovinių judėjimą per sieną.
,,Jeigu mes neišspręsime laiku šių dalykų, visiems atsibos, ir jie važiuos per Lenkiją, per kitus (postus - red. past.). Kelinti metai kalbame apie tai, kad yra problema. Reikia investuoti iš abiejų pusių, parengti projektus tiek Lietuvoje, tiek Baltarusijoje, nes abiems valstybėms labai svarbu konkuruoti prekių srautais su kitomis valstybėmis“, - pasibaigus Lietuvos verslininkų ir valdžios institucijų atstovų pasitarimui, kuriame svarstyta, kaip galima būtų greičiau išspręsti kasmet besikartojančią eilių Lietuvos-Baltarusijos pasienyje problemą, žurnalistams sakė Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) Lietuvos-Baltarusijos ekonominio bendradarbiavimo verslo tarybos pirmininkas, ,,Vakarų medienos grupės“ valdybos pirmininkas Sigitas Paulauskas.
Anot jo, abi valstybės turi susitarti ir artimiausiu metu rasti sprendimą, užuot kelerius metus rengtus detaliuosius planus.
,,Medininkai – greičiausias, arčiausias, patogiausias važiavimas. Visi kiti – Šumskas, Adutiškis – tik padės. Neturime nukrypti nuo esmės – kaip regionas, koridorius turime būti konkurencingi“, - pabrėžė S. Paulauskas.
Muitinės departamento prie Finansų ministerijos generalinio direktoriaus Antano Šipavičiaus teigimu, ,,šiuo metu esanti infrastruktūra neleidžia mums daugiau darbuotojų ten nukreipti, nes tiek yra darbo vietų“.
,,Projektas, kuris yra parengtas – tai praktiškai (reikėtų – red. past.) statyti ,,Medininkai-2”, antrą tokį patį postą lygiagrečiai. Bet įdiegus naujas technologijas, elektroninę eilių reguliavimo sistemą, manau, kad darbuotojų skaičiaus dvigubai tikrai nereikėtų didinti, tačiau krovinių srautas ženkliai didės”, - aiškino jis.
Jau šių metų pabaigoje tikimasi įdiegti elektroninę eilių valdymo sistemą. Naujų tarptautinių pasienio kontrolės punktų steigimas taip pat vienas iš prioritetų sprendžiant eilių pasienyje problemą. O rengiant naujojo terminalo projektą turės būti numatytos ir vadinamosios palaukimo aištelės. Naująjį terminalą planuojama įrengti rekonstruojant Medininkų pasienio kontrolės punktą.
Tačiau pasitarimo dalyviai pripažino, kad tai – tolimesnės ateities dalykas, todėl reikia sprendimų, kurie bent iš dalies pagerintų padėtį jau artimiausiu metu.
Anot LPK (LPK) viceprezidento, nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos ,,Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, tiek Lietuva, tiek Baltarusija sutinka, kad reikia ne tik plėsti jau veikiančius pasienio kontrolės postus.
,,Vienas iš kelių - pritaikyti dabartinius dvišalius postus tarptautiniam transportui. Šiuo metu abi pusės pripažįsta tokią galimybę ir kiek žinau, darbai vyksta. Bet mes laukiame rezultatų“, - sakė vežėjų atstovas.
,,Ir Lietuva ir Baltarusija suinteresuota, kad šie srautai nedingtų. Mes kalbame apie Medininkų postą ir kelių infrastruktūrą aplink šį postą – jis tiek iš mūsų pusės, tiek iš Baltarusijos pusės plėtojamas“, - aiškino susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovič. Jis neatskleidė, kiek lėšų reikėtų vienam ar kitam projektui įgyvendinti, tačiau sakė, jog tikimasi, kad pasienio kontrolės punktų plėtrai bus galima pasinaudoti ES struktūrinių fondų parama.