2022 m. Dakaro ralyje puikius rezultatus ir toliau demonstruoja Dakaro debiutantas 23-ejų metų Rokas Baciuška, kuris motobagių įskaitoje po aštuonių etapų žygiuoja 4-as.
Po šeštojo etapo įvyko konfliktas, kuomet prie finišavusio
R.Baciuškos priėjo Lenkijos ekipažo „Cobant-Energylandia Rally Team“ šturmanas Szymonas Gospodarcykas bei išrašė pylos dėl to, jog lietuvis buvo perspėjamas dėl lenkimo, tačiau nesutiko praleisti šio ekipažo.
„Pats 100 km „valgiau“ Austino Joneso dulkes. Matau, kad lenkai dar toli, bet jie spaudinėja tą mygtuką, erzina, erzina, bet aš nesitrauksiu, nestabdysiu, nes prarasiu labai daug laiko. Važiavau ir nepraleidau. Čia toks žaidimas, nori lenktyniauti, apsilenk kurioje nors kitoje vietoje. Ką čia trauksiesi? Greitesnis buvo, bet prakirto padangą“, – LNK žinioms tada sakė R.Baciuška.
Lenkijos ekipažo šturmanas S.Gospodarcykas savo paskyroje taip pat išreiškė nusivylimą R.Baciuška.
„Džiaugiamės šiandienos tempu, tačiau nesidžiaugiame kitų žaidėjų elgesiu trasoje, kuris atėmė šansą pasiekti geresnį rezultatą. Deja, bet ties 190 km prisivijome R.Baciušką, kuris mus užblokavo apie 90 kilometrų. Jis nereagavo į perspėjimo signalą, buvo daugybę dulkių, o aplinkui buvo dideli akmenys. Jis tikrai buvo lėtesnis ir stipriai mus blokavo. Buvome pavargę, tačiau galiausiai dingo didelį akmenys ir liko maži, todėl pakeitėme trajektoriją, nuvažiavome kairiau ir aplenkėme. Vėliau pasivijome ir Jonesą, po vieno signalo jis tuoj pat pasitraukė ir praleido mus į priekį. Visgi po 280 km pagavome akmenį ir teko sustoti, kad pasikeistume lūžusį ratą. Vietovė buvo minkšta, todėl buvo sunku tai padaryti. Finišo tiesiojoje apsikeičiau keliais žodžiais su varžovais, kurie mus užblokavo. Ką tik sužinojau, kad tai įdėjo ir į lietuviškas žinias“, – rašė Lenkijos šturmanas.
Po aštuntojo greičio ruožo vykusioje klausimų-atsakymų sesijoje apie šią situaciją buvo paklausta ir kito Lietuvos lenktynininko Vaidoto Žalos, kuris prisiminė savo jaunystę.
„Kaip vertini tarp Roko ir lenko kilusį konfliktą?“, – klausė S.Jurgelėnas.
„Pasakysiu taip: prieš 6 ar 7 metus, kai važiavome su „bite“, lygiai tą patį darydavome. Atsimenu paveja mus, o tu važiuoji žvyrkeliu. Jeigu tave pavijo per 200 km, vadinasi yra ženklus greičių skirtumas. Bet tu nenori pasiduoti, nes jeigu praleisi, bus daug dulkių ir tada stoti reikės. Kai pradedi važiuoti Dakarą, tau toks kaip ir instinktas, jog jeigu paveja – tai įžeidimas, kaip aš čia dabar praleisiu. Bet vėliau man pasakė gerą patarimą: pats efektyviausias ir saugiausias būdas, kai tave paveja varžovas ir duoda signalą – iš karto sustoti. Dabar lygiai tą patį darau – sustoju, praleidžiu ir važiuoju toliau. Jeigu pavijo tave vidurį greičio ruožo, tai tikrai yra greičio skirtumas“, – pasakojo lenktynininkas.
„Yra viena išimtis: kai priekyje yra lėtesnis varžovas ir gaunasi traukinukas. Priekinis užlaiko ir tu negali jo pralenkti, tada iš galo tave kažkas pavijo, nes bendras greitis krenta ir gaunasi traukinys. Kol pirmo „nesuvalgai“, visi kenčia. Tai yra vienintelė situacija, kai nėra reikalo trauktis, nes esi situacijos įkaitas. Visais kitais atvejais visiems paprasčiau būtų, kai pasitraukia. Bent jau man taip paprasčiau, tada nesėdi ant nervų, pats nesinervuoji ir kito nenervuoji. Jeigu jis bus lėtesnis, tai kopose pavysi. Bet čia jau kalba žili plaukai, reikia pravažiuoti septynis Dakarus, kad suprastum šiuos niuansus“, – pridūrė jis.
VIDEO
2022 m. Dakaro ralyje puikius rezultatus ir toliau demonstruoja Dakaro debiutantas 23-ejų metų Rokas Baciuška, kuris motobagių įskaitoje po aštuonių etapų žygiuoja 4-as.
Po šeštojo etapo įvyko konfliktas, kuomet prie finišavusio
R.Baciuškos priėjo Lenkijos ekipažo „Cobant-Energylandia Rally Team“ šturmanas Szymonas Gospodarcykas bei išrašė pylos dėl to, jog lietuvis buvo perspėjamas dėl lenkimo, tačiau nesutiko praleisti šio ekipažo.
„Pats 100 km „valgiau“ Austino Joneso dulkes. Matau, kad lenkai dar toli, bet jie spaudinėja tą mygtuką, erzina, erzina, bet aš nesitrauksiu, nestabdysiu, nes prarasiu labai daug laiko. Važiavau ir nepraleidau. Čia toks žaidimas, nori lenktyniauti, apsilenk kurioje nors kitoje vietoje. Ką čia trauksiesi? Greitesnis buvo, bet prakirto padangą“, – LNK žinioms tada sakė R.Baciuška.
Lenkijos ekipažo šturmanas S.Gospodarcykas savo paskyroje taip pat išreiškė nusivylimą R.Baciuška.
„Džiaugiamės šiandienos tempu, tačiau nesidžiaugiame kitų žaidėjų elgesiu trasoje, kuris atėmė šansą pasiekti geresnį rezultatą. Deja, bet ties 190 km prisivijome R.Baciušką, kuris mus užblokavo apie 90 kilometrų. Jis nereagavo į perspėjimo signalą, buvo daugybę dulkių, o aplinkui buvo dideli akmenys. Jis tikrai buvo lėtesnis ir stipriai mus blokavo. Buvome pavargę, tačiau galiausiai dingo didelį akmenys ir liko maži, todėl pakeitėme trajektoriją, nuvažiavome kairiau ir aplenkėme. Vėliau pasivijome ir Jonesą, po vieno signalo jis tuoj pat pasitraukė ir praleido mus į priekį. Visgi po 280 km pagavome akmenį ir teko sustoti, kad pasikeistume lūžusį ratą. Vietovė buvo minkšta, todėl buvo sunku tai padaryti. Finišo tiesiojoje apsikeičiau keliais žodžiais su varžovais, kurie mus užblokavo. Ką tik sužinojau, kad tai įdėjo ir į lietuviškas žinias“, – rašė Lenkijos šturmanas.
Po aštuntojo greičio ruožo vykusioje klausimų-atsakymų sesijoje apie šią situaciją buvo paklausta ir kito Lietuvos lenktynininko Vaidoto Žalos, kuris prisiminė savo jaunystę.
„Kaip vertini tarp Roko ir lenko kilusį konfliktą?“, – klausė S.Jurgelėnas.
„Pasakysiu taip: prieš 6 ar 7 metus, kai važiavome su „bite“, lygiai tą patį darydavome. Atsimenu paveja mus, o tu važiuoji žvyrkeliu. Jeigu tave pavijo per 200 km, vadinasi yra ženklus greičių skirtumas. Bet tu nenori pasiduoti, nes jeigu praleisi, bus daug dulkių ir tada stoti reikės. Kai pradedi važiuoti Dakarą, tau toks kaip ir instinktas, jog jeigu paveja – tai įžeidimas, kaip aš čia dabar praleisiu. Bet vėliau man pasakė gerą patarimą: pats efektyviausias ir saugiausias būdas, kai tave paveja varžovas ir duoda signalą – iš karto sustoti. Dabar lygiai tą patį darau – sustoju, praleidžiu ir važiuoju toliau. Jeigu pavijo tave vidurį greičio ruožo, tai tikrai yra greičio skirtumas“, – pasakojo lenktynininkas.
„Yra viena išimtis: kai priekyje yra lėtesnis varžovas ir gaunasi traukinukas. Priekinis užlaiko ir tu negali jo pralenkti, tada iš galo tave kažkas pavijo, nes bendras greitis krenta ir gaunasi traukinys. Kol pirmo „nesuvalgai“, visi kenčia. Tai yra vienintelė situacija, kai nėra reikalo trauktis, nes esi situacijos įkaitas. Visais kitais atvejais visiems paprasčiau būtų, kai pasitraukia. Bent jau man taip paprasčiau, tada nesėdi ant nervų, pats nesinervuoji ir kito nenervuoji. Jeigu jis bus lėtesnis, tai kopose pavysi. Bet čia jau kalba žili plaukai, reikia pravažiuoti septynis Dakarus, kad suprastum šiuos niuansus“, – pridūrė jis.