Skelbimuose galima surasti 320 tūkst. eurų kainuojantį „Aston Martin DBS“ arba 258 tūkst. eurų įvertintą „Mercedes-Benz SLS AMG“. Yra nemažai pasirinkimo ir „kuklesniems“ pirkėjams.
Vienas tokių – už 155 tūkst. eurų parduodamas „Porsche 911 GT3“ modelis. Susisiekėme su šį 2018 m. pagamintą išskirtinį automobilį parduodančiu asmeniu. Jis sutiko papasakoti apie prabangių sportinių automobilių rinką Lietuvoje.
Svarbus išskirtinumas
Kompanijos parduodančios minėtą „Porsche“ automobilį vadovas Ričardas teigė, kad šios markės transporto priemonės turi stiprų argumentą „už“ lyginant su daugeliu kitų Lietuvoje parduodamų prabangių automobilių.
„Sportinių automobilių rinkoje „Porsche“ vilioja pirkėjus ne tik solidžiu vardu. Pavyzdžiui, Lietuvoje originalų paslaugų servisą gali pasiūlyti būtent tik „Porsche“ ir „Bentley“ atstovybės.
Jei žmogus nusipirks „Ferrari“, tai gedimo atveju jam teks gabenti jį į Lenkiją, kur yra arčiausia šios markės automobilių atstovybė. Sutikite, šiek tiek nepatogu. Todėl oficialaus serviso turėjimas savo šalyje yra didelis privalumas“, – pabrėžė Ričardas.
Perka verslininkai
Naujienų portalo tv3.lt pašnekovas atkreipė dėmesį, kad prabangius sportinius automobilius daugiausia perka verslo pasaulio žmonės arba kolekcionieriai:
„Tokio automobilio pirkėjas yra žmogus, kuris gyvenime, greičiausia, turi ne vieną sportinį automobilį. Reikia suvokti, kad tokie automobiliai nėra perkami kasdieniam važiavimui.
Įprastai pirkėjas yra verslo pasaulio žmogus, įmonės savininkas. Pastebiu, kad prabangūs automobiliai pastaraisiais metais populiarėja tarp lietuvių. Užtenka vien pasižvalgyti, kokios transporto priemonės važinėja miestų gatvėmis.
Tokie automobiliai dažnai yra naudojami įmonės reprezentacijai. Atkreipsiu dėmesį, kad prabangūs sportiniai automobiliai dažnai būna vienetiniai, todėl jie itin domina ir kolekcionierius.“
Ričardas atkreipia dėmesį, kad prabangūs sportiniai automobiliai vertinant jų kainą yra labai „jautrūs“ dėl ridos:
„Sportinis automobilis gali būti laikomas nauju, jei per metus su juo būna pravažiuota 2-3 tūkst. km. Tai nėra didelis skaičius. Bet jei automobiliu bus pravažiuota daugiau, tada stipriai krenta jo kaina.
Galima sakyti, kad kiekvienas kilometras sportiniu automobiliu kainuoja labai brangiai. Bet tikrai ne dėl kuro sąnaudų, o dėl nuvažiuoto atstumo. Į tai yra labai atsižvelgiama.“
Išskirtinis jausmas
Sportinių automobilių entuziastams save priskiriantis Ričardas teigia, kad žmones jais susižavi dėl skirtingų priežasčių:
„Suveikia labai skirtingi faktoriai. Vieniems tokiu automobiliu norisi nuvažiuoti į lenktynių trasą, pajausti variklio galią. Žinoma, nereikia važiuoti autostradoje maksimaliu greičiu, nes tai pavojinga gyvybei. Baltijos šalyse turime puikių trasų.
Daugelį žavi tokių automobilių galia. Juk į tokius automobilius sudedama viskas, kas galingiausia. Vien ko vertas galingo variklio skleidžiamas garsas. Sėdėti už tokio automobilio vairo – ypatingas jausmas.“
Perka užsieniečiai
Vis dėlto, anot Ričardo, Lietuvoje sportinius automobilius perka tik labai siauras ratas žmonių:
„Lietuva yra per maža šalis šiai rinkai. Pas mus tik retas gali įpirkti tokį automobilį. Nors ir teko girdėti, kad anksčiau buvo parduotas automobilis už 1,5 mln. eurų. Tad milijonas eurų tikrai nėra kažkokia riba.
Bet dažniausia pirkėjų pasitaiko iš Skandinavijos šalių, tos pačios Lenkijos. Viskas labai priklauso nuo automobilio markės. Vieni mėgsta itališkus, kiti – vokiškus automobilius.“
Pokalbio pabaigoje Ričardas perspėjo visus prabangių automobilių pirkėjus: „Perkant automobilį už tokią sumą, jis visada turės išsamią serviso istoriją. Tokie automobiliai nėra tvarkomi „garažuose“. Jei pardavėjas nepateiks serviso istorijos, tai tokio automobilio pirkti tikrai nereikėtų.“