Apie juos rašė „The Guardian“ ir dar bent 5 populiarūs pasauliniai blogai apie IT. Jų sukurtus žaidimus „Mėnulis“ bei „Miestas“ populiarus užsienio tinklalapis „Jayisgames.com“ išrinko geriausiais 2007-ųjų nuotykių žaidimais. Kalbame apie 3J, dviejų Jurgių ir Justino komandą, kuri šiandien portalui „Balsas.lt“ pristato savo naujausiąjį projektą „Pragaras“.
Papasakokite apie savo komandą.
Mūsų komandą sudaro trys asmenys: Justinas Malijonis, Jurgis Tamulis ir Jurgis Jonaitis. Dėl to ir pasivadinome 3J. Justinas yra mūsų programuotojas. Jurgiai yra dailininkai. Idėjas, siužetus ir scenarijus kuriame visi kartu. Mums visiems po 17 metų. Užsiimame kompiuterinių žaidimų, filmukų kūryba, piešiame, eksperimentuojame pasitelkdami tiek tradicines, tiek kompiuterines priemones, filmuojame, fotografuojame, dalyvaujame festivaliuose, internetiniuose konkursuose, kartais kuriame reklamas pagal užsakymus.
Kuomet susidomėjote kompiuteriniais žaidimais?
Kompiuteriniais žaidimais susidomėjome būdami visai maži. Dar prieš pradedant eiti į mokyklą.
Koks buvo pirmasis išbandytas žaidimas?
Pirmas mūsų susidūrimas su kompiuteriniais žaidimais buvo su Sega, Ziliton konsolių žaidimais, tokiais kaip „Sonic“, „Contra“, „Ninja Turtles“. Bet rimčiau susidomėjome kompiuteriniais žaidimais gavę savo pirmuosius personalinius kompiuterius. Pirmieji mūsų žaidimai: „Age of Empires“, „The Lost Vikings“, „Alone in the Dark“.
Koks žaidimas labiausiai patinka kiekvienam komandos nariui?
Justinas: „The Elder Scrolls III: Morrowind“. Mane sužavėjo milžiniškas pasaulis, turtingas gamta, gyvūnais, žmonėmis, miestais. Jį galėjau tyrinėti kiek ir kaip noriu, nesekdamas pagrindinės siužeto linijos.“
Jurgis Jonaitis: „Syberia. Šis žaidimas tiesiog užburia savo nuotaika, vaizdais, atmosfera. Dar dabar kartais niūniuoju šio žaidimo garso takelį.“
Jurgis Tamulis: „Need for Speed: Porsche Unleashed“. Man labai patiko, kad galėjau pamatyti, kaip nuo senų laikų keitėsi automobiliai, ir visus juos galėjau išmėginti pats.“
Kuo žaidžiate: PC ar konsole?
Viskuo, prie ko prikišame rankas, bet dažniausiai tai būna PC.
Papasakokite apie naujausią savo projektą „Pragaras“. Kaip gimė jo idėja?
Iš pradžių žaidimą planavome kurti keturiese, bet vienas kūrėjas pasitraukė. Seniai galvojome sukurti ką nors bendro (nes anksčiau žaidimus kūrė tik Justinas Malijonis su Jurgiu Jonaičiu – red. past.). Visi susitikome ir pradėjome svarstyti, kokį projektą galėtume sukurti. Jurgis Jonaitis pasiūlė kurti ką nors su tautiniais motyvais. Justinas norėjo sukrėsti žiūrovą ir pasiūlė kurti nepatogius ir sukrečiančius vaizdinius. Tada Jurgis Jonaitis pasiūlė įpinti globalines ir socialines visuomenės problemas. Palaipsniui tautinių motyvų buvo atsisakyta, nors iš pradžių galvojome, kad žaidimo veiksmas galėtų vykti Vilniuje. Iš visos šios košės gimė „Pragaras“.
Apie ką jis yra, kokia esmė?
Tai - interaktyvi kelionė po iškreiptą, neįprastą pasaulį. Juo atskleidžiame įvairias globalines bei socialines problemas. Žaidėjui nenustatome tikslo būtinai jas išspręsti, tiesiog atkreipiame dėmesį į egzistuojančias problemas. Visa tai yra lyg šių dienų pragaras.
Kaip žadate populiarinti šį projektą? Galbūt juo jau kažkas susidomėjo?
Na, pradžioje, be abejo, „Balsas.lt“. Taip pat bendradarbiaujame su kolegomis iš JAV „Armorgames“. Žaidimą ketiname „patalpinti“ didžiausiame pasaulyje nepriklausomų kūrėjų sukurtų „flash“ žaidimų ir filmukų tinklalapyje „Newgrounds“. Jei pasiseks, pirmą kartą dalyvausime ir dideliame kompiuterinių žaidimų festivalyje „Independent Games Festival“.
Kokius dar žaidimus esate sukūrę? Kaip jie buvo įvertinti?
Esame sukūrę apie 5 kompiuterinius žaidimus. Populiariausi iš jų – „Mėnulis“ ir „Miestas“. Pastarieji du susilaukė nemažo populiarumo internete. Apie juos rašė įvairūs portalai, žaidimų tinklapiai, blogai. Šiuos mūsų projektus galima rasti ne tik angliškose interneto svetainėse, bet ir prancūziškose, rusiškose, lenkiškose ar japoniškose. Su „Mėnuliu“ „Armorgames.com“ rengtame žaidimų konkurse laimėjome 10 vietą.
Ar savo ateitį siesite su kompiuterinių žaidimų kūrimu?
Taip, visi trys planuojame ir toliau juos kurti. Svajojame iš kompiuterinių žaidimų, filmukų ir panašių dalykų ateityje pragyventi.