• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau sausį nemažai Seimo narių turės pamąstyti, iš kokių pinigų mokėti už prabangių mašinų nuomą, nes parlamentinei veiklai jie gaus mažiau lėšų. Tačiau sumanę nutraukti sutartis su automobilių nuomos bendrovėmis, parlamentarai būtų priversti iš savo kišenės mokėti netesybas.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu kai kurie Seimo nariai automobilio nuomai per mėnesį išleidžia maksimalią parlamentinei veiklai skiriamą sumą pinigų - 3,2 tūkst. litų. Tačiau nuo sausio, kai bus apkarpytos jų išlaidas, išlaikyti prabangius automobilius politikams gali tapti per sunku. Už mašinos nuomą dalį pinigų Seimo nariams teks arba mokėti iš asmeninių lėšų, arba nusileisti ant žemės ir persėsti į pigesnius automobilius.

REKLAMA

Be to, Seime girdėti siūlymų iš viso uždrausti parlamentarams už kanceliarinėms reikmėms skirtus pinigus nuomotis mašinas. Automobilių nuomos skandalas jau sulaukė net prokurorų dėmesio.

Teks atverti pinigines

Lapkričio pradžioje Seimas priėmė Statuto pakeitimus, kuriais apkarpytos reprezentacijai ir parlamentinei veiklai numatytos lėšos. Todėl jau nuo kitų metų Seimo narių išlaidos parlamentinei veiklai mažės nuo 3,2 tūkst. iki maždaug 2 tūkst. litų per mėnesį.

REKLAMA
REKLAMA

Dauguma politikų šiuos pinigus iki šiol skiria lengvųjų automobilių nuomai ir jų išlaikymui. Dabar naujomis, brangiomis nuomotomis mašinomis važinėja beveik 90 parlamentarų.

Mažiausiai dešimt Seimo narių, nepaisydami visuomenės pasipiktinimo ir Lietuvą krečiančio ekonominio drebulio, per tris mėnesius už automobilių nuomą lengva ranka sumokėjo po 7-9 tūkst. litų mokesčių mokėtojų pinigų. Tarp rekordininkų - Vincas Babilius, Birutė Vėsaitė, Valentinas Bukauskas, Vytautas Grubliauskas, Asta Baukutė, Vida Marija Čigriejienė, Mečislovas Zasčiurinskas, Dalia Teišerskytė ir kiti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kol kas neaišku, ar Seimo švaistūnai kitais metais persės į pigesnius automobilius. Tikra situacija ims aiškėti po Naujųjų, kai politikams teks rinktis: primokėti trūkstamą nuomos dalį iš savo kišenės, persėsti į pigesnę mašiną ar visiškai jos atsisakyti. Tačiau beveik visi automobilius išsinuomoję parlamentarai sutartis su nuomos bendrovėmis yra sudarę iki kadencijos pabaigos. Vadinasi, norėdami jas nutraukti keleriais metais anksčiau ir atsisakyti brangiai kainuojančių mašinų, Seimo nariai tikriausiai bus priversti mokėti netesybas.

REKLAMA

Erzina dėmesys

LŽ kalbinti politikai net ir sumažėjus finansavimui teigė neketinantys atsisakyti malonumo važinėti šimtus tūkstančių litų kainuojančiais garsių firmų modeliais. Kai kurie parlamentarai, sulaukę klausimų apie automobilius, neslėpė susierzinimo ir nenorėjo atskleisti, kokias mašinas nuomojasi už mokesčių mokėtojų pinigus.

REKLAMA

Lietuvos socialdemokratų partijos ir Ekonomikos komiteto narė B.Vėsaitė, per tris mėnesius automobilio nuomai ir priežiūrai išleidusi 8919 litų, apie pigesnių "ratų" nuomą kol kas nė negalvoja. Politikė LŽ aiškino, kad dabartinė mašina jai be galo patinka, todėl artimiausiu metu neketinanti jos keisti. Tačiau parlamentarė atsisakė įvardyti, kokio modelio automobilį vairuoja, jei per mėnesį jo nuoma mokesčių mokėtojams atsieina apie 3 tūkst. litų. "Tai gera mašina, man patinka ja važinėti, o ar sumažėjus parlamentinei veiklai skirtoms lėšoms persėsiu į pigesnį automobilį, tiesą pasakius, dar nesvarsčiau", - LŽ savo nuomonę išdėstė B.Vėsaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbo partijos frakcijos narys Mečislovas Zasčiurinskas, per tris mėnesius už automobilio nuomą ir priežiūrą paklojęs 7669 litus, taip pat nepanoro atskleisti, kokios markės transporto priemonę vairuoja. Į klausimą, ar nederėtų sunkmečiu pagalvoti apie pigesnę mašiną, jis irgi neatsakė. Parlamentaras net įsitikinęs, kad šie dalykai visuomenei neturėtų pernelyg rūpėti. "Koks skirtumas, kokį automobilį vairuoju. Dabar apie tai diskutuoti neturiu laiko. Atleiskite, viso gero", - LŽ telefonu kalbėjo Etikos ir procedūrų komisijos narys M.Zasčiurinskas.

REKLAMA

Seimo Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas Algimantas Salamakinas LŽ sakė manantis, kad kai kurių kolegų nenoras paviešinti, kokius automobilius jie nuomojasi, yra kvailokas. "Nematau prasmės slėpti tai, ką galima nesunkiai išsiaiškinti. Apskritai su tuo automobilių nuomos burbulu reikia vieną kartą baigti. Išeičių tikrai yra. Pavyzdžiui, būtų galima paskelbti viešą Seimo automobilių parko atnaujinimo konkursą, nupirkti vienodas vidutinės klasės mašinas ir kadencijos laikotarpiui išdalyti jas visiems parlamentarams. Taip, kaip sykį jau buvo padaryta prieš 15 metų. Tokiu atveju neliktų spekuliacijų, kad Seimo nariai važinėja prabangiais automobiliais", - aiškino A.Salamakinas.

REKLAMA

Sudomino prokurorus

Praėjusią savaitę dėl galimos nesąžiningos automobilių nuomos Seime kilo ginčai ir tarp pačių parlamentarų. Mašinų nesinuomojantys politikai įtaria, jog daugelis jų kolegų yra sudarę su bendrovėmis, iš kurių už tūkstančius nuomojasi prabangius automobilius, neformalius susitarimus, kad pasibaigus kadencijai jie galės tas mašinas nusipirkti už likutinę vertę. Šis skandalas sudomino ir prokurorus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie galimą suktybę prabilęs Kazimieras Uoka ir dar 20 parlamentarų žada siekti, kad Seimo valdyba visai uždraustų politikams iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų nuomotis automobilius. "Problema tebėra neišspręsta, kyla per daug įtarimų dėl skaidrumo. Būtina išsiaiškinti, ar Seimo nariai tikrai sąžiningai nuomojasi automobilius", - LŽ sakė K.Uoka.

REKLAMA

Seimo narys Saulius Stoma LŽ tikino, kad pritaria kolegų iniciatyvai uždrausti parlamentarams iš kanceliarinėms reikmėms skirtų lėšų nuomotis automobilius. Šio ir dar keliolikos seimūnų žvilgsniai pirmiausia krypsta į Etikos ir procedūrų komisiją. Visi jos nariai kaltinami tuo, kad, užuot rodę gerą pavyzdį, nuomojasi brangius automobilius. "Noriu atkreipti dėmesį, jog Etikos ir procedūrų komisijos nariams derėtų pirmiems parodyti pavyzdį ir atsisakyti brangiai nuomojamų automobilių. Ši komisija turi būti pavyzdys, o ne priešingai", - kalbėjo S.Stoma.

REKLAMA

Be ratų - kaip be batų

Seimo frakcijos "Tvarka ir teisingumas" seniūnas Valentinas Mazuronis kategoriškai nesutinka, kad būtų uždrausta už parlamentines lėšas nuomotis automobilius. Tiesa, jis laikosi pozicijos, kad nuomojantis transporto priemonę "negali būti peržengiama protingumo riba". "Nors aš automobilio nesinuomoju, važinėju nuosava mašina, vis dėlto manau, jog Seimo nariams turi būti skiriama lėšų transportui išlaikyti. Bėda ta, kad kai kurie parlamentarai nuomojasi naujus ir prabangius automobilius, o tai, esant dabartinei ekonominei situacijai, kelia papildomą įtampą ir visuomenės nepasitenkinimą. Galbūt reikėtų taikyti tam tikras išlaidų "lubas" ir skirti šiam reikalui daugiau skaidrumo, tačiau visiškai atimti galimybę nuomotis mašinas būtų neteisinga", - mano V.Mazuronis.

REKLAMA
REKLAMA

D.Teišerskytė įsitikinusi, jog Seimo "pėsčiųjų" ketinimas uždrausti politikams naudoti parlamentines lėšas automobiliams nuomotis tėra populistinės kalbos. "Kad ir kaip žiūrėtume, Seimo nariams privalu bendrauti su rinkėjais, o šiam reikalui transporto priemonė būtina. Priešingu atveju gyvas bendravimas su rinkėjais taptų neįmanomas. Juk mums tenka važinėti po visą Lietuvą", - dėstė Liberalų frakcijos seniūno pavaduotoja.

Beje, trečiąjį šių metų ketvirtį 7650 litų už mašinos nuomą nepašykštėjusi D.Teišerskytė LŽ tvirtino netrukus atsisakysianti dabartinio brangaus automobilio, nes apkarpius parlamentinei veiklai skirtas lėšas nebepajėgs jo nuomotis. Parlamentarė prasitarė, kad po Naujųjų persės į perpus pigesnę mašiną - "Honda Jazz".

"Kiti kolegos gal ir gali važinėti prabangiais automobiliais, tačiau man dabar - per brangu. Jau susitariau, kad nuo kitų metų dabartinį automobilį pakeisiu į mažesnį ir pigesnį. Jo nuoma irgi mažiau kainuos - apie 1200 litų per mėnesį", - atviravo dar neseniai beveik 8 tūkst. litų už mašinos nuomą atrėžusi politikė.

Paulius Ugianskis

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų