• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių koncernai, susižavėję liukso klasės mašinų gamybos mada, pasiturintiems pirkėjams siūlo vis daugiau prabangių modelių. Prieš dešimtį metų mintis apie liukso klasės visureigį galėjo pasirodyti mažiausiai keista, tačiau šiandien tarp tokių automobilių vyksta nuožmi konkurencija. Analitikai jau kalba, kad perpildyta brangių mašinų rinka gali tiesiog žlugti.

REKLAMA
REKLAMA

Ką dar ne taip seniai galėjo įsigyti liukso klasės automobilio trokštantis pirkėjas? Pasirinkimas buvo nedidelis - solidus sedanas arba sportinio tipo mašina. Tačiau dabar, kai įspūdingos sėkmės sulaukė tokie visureigiai kaip “BMW X5”, tarp prabangių automobilių gamintojų kilo neregėtas ažiotažas. Štai neseniai vykusioje Frankfurto automobilių parodoje lankytojai galėjo išvysti keletą kabrioletų, visureigių, kupė, kompaktiškų ir universalių automobilių, skirtų tik labiausiai pasiturintiems klientams.

REKLAMA

Didžiausia staigmena tapo “Jaguar” naujovė - automobilis su “universaliu” kėbulu. Iki šiol ši kompanija gamindavo veržlius, aptakių formų sportinius automobilius, kurie mažai teprimena dabartinį kampuoto dizaino giminaitį. Kaip ir ankstesni sedanai, universalus “Jaguar” turi V formos šešių cilindrų variklį, leidžiantį veržliai palikti stovėjimo aikštelę. Tačiau, priešingai nei senesniuose modeliuose, universaliame “Jaguar” yra pusantro kubinio metro tūrio bagažinė, be to, dalį daiktų dar galima sukrauti ant automobilio stogo.

REKLAMA
REKLAMA

Universalus “Jaguar” Europos automobilių salonuose turi pasirodyti pirmąjį 2004 metų pusmetį, tačiau Jungtinėse Valstijose kompanija jo pardavinėti kol kas neketina.

“Chrysler” ir “Saab” gamintojai taip pat planuoja į rinką įridenti universalius automobilių modelius, nors abi kompanijos žodžio “universalus” vengia. Frankfurto parodoje “Chrysler” jau pristatė įspūdingą automobilį “300C Touring” su pajėgiu V formos aštuonių cilindrų bei 300 arklio galių varikliu. Jo gamyba turi prasidėti dar šiais metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas modelis, sukurtas turtingiems klientams, yra “Bugatti Veyron”, kurio orientacinė kaina siekia 1 mln. JAV dolerių (3 mln. litų). Šiuo metu jis laikomas vienu iš galingiausių lengvųjų automobilių visoje transporto priemonių istorijoje. Praėjusio amžiaus trečiojo dešimtmečio prisiminimais dvelkiantis šio modelio korpusas slepia galingą 16 cilindrų ir 1001 arklio jėgos variklį. Kompanija “Volkswagen”, kuriai priklauso prekinis ženklas “Bugatti”, tvirtina, kad šis automobilis gali išvystyti didesnį nei 400 km/h greitį. Tiesa, per šio automobilio bandymus dideliu greičiu važiavusiems vairuotojams sunkiai sekėsi jį suvaldyti, be to, variklio sukimo momentas, perduodamas į ratus, buvo toks didelis, kad imdavo svilti visos šiuolaikinės padangos. Tačiau kompanija tikisi, kad iki 2004 metų balandžio, kai “Bugatti Veyron” pasirodys rinkoje, pavyks sukurti naujas padangas, kurios atlaikys tokias dideles apkrovas. Pasakojama, kad šią vasarą už šio automobilio vairo sėdo pats “Volkswagen” generalinis direktorius Berndas Pischetsriederis. Tačiau liudininkai teigia, kad “Bugatti” nepateisino kai kurių lūkesčių - automobilis kelyje sunkiai vairuojamas, o jo aerodinaminės savybės neatitiko variklio galimybių.

REKLAMA

Toks nusivylimas, ko gero, yra pats skausmingiausias dalykas, koks gali ištikti išskirtinių automobilių gamintojus. Jau dabar analitikai perspėja, kad liukso klasės modelių rinka yra tik išpūstas burbulas, kuriam ankščiau ar vėliau lemta sprogti. Devintojo dešimtmečio pabaigoje automobilių kompanijos prognozavo smarkų elitinių mašinų paklausos šoktelėjimą, tačiau jis taip ir neįvyko.

REKLAMA

Pernai, kai “Mercedes-Benz” padalinys Europoje “DaimlerChrysler” pristatė limuziną “Maybach”, kainavusį 310 tūkst. JAV dolerių (930 tūkst. litų), kompanija planavo per metus parduoti po tūkstantį šių automobilių. Tačiau, pasak informuotų šaltinių, per pirmus septynis 2003-ųjų mėnesius buvo nupirkti tik 278 limuzinai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiausioje prabangių automobilių rinkoje - Jungtinėse Valstijose - rugpjūčio pabaigoje buvo parduoti tik 48 “Maybach”. Kompanija tikisi, kad per visus 2003 metus pavyks parduoti 800, o per kitus metus - mažiausiai 1000 šių automobilių.

Pagrindinė “Maybach” konkurentė “Rolls Royce” gamintoja, priklausanti vokiečių kompanijai BMW, per 2003 metus JAV pardavė tik 38 savo automobilius. “Autodata” duomenimis, tai yra dvigubai mažiau, nei buvo parduota per tą patį laikotarpį 2002-aisiais.

REKLAMA

Nepaisydami smunkančių pardavimų rodiklių, automobilių gamintojai ir toliau kuria liukso klasės mašinas. Frankfurto salone debiutavo daugiau nei dešimt naujų automobilių modelių, kurių kaina svyruoja nuo 150 tūkst. JAV dolerių (450 tūkst. litų) ir daugiau.

REKLAMA

“Ford” pristatė “Aston Martin DB9”, kuris dar šiais metais bus išleistas į rinką. Šio automobilio bazinės komplektacijos kaina Amerikoje sieks 175 tūkst. dolerių (525 tūkst. litų). “Aston Martin” padalinys viliasi, kad jų naujojo modelio pardavimai išaugs nuo 1500 iki 4000 vienetų per metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Analogiškas viltis puoselėja ir “Bentley”, pasiūliusi pirkėjams naująjį “Continental GT”, kurio orientacinė kaina yra apie 150 tūkst. JAV dolerių (450 tūkst. litų). “Bentley”, priklausanti koncernui “Volkswagen”, planuoja kasmet parduoti po 3500 šių automobilių. Be to, kompanija beveik įsitikinusi, kad pardavimai dar labiau išaugs, kai šio modelio gretas papildys kabrioletai ir kitos modifikacijos.

REKLAMA

“Porsche” automobilininkų teismui atidavė lenktyninį automobilį “Carrera GT”, už kurį tektų pakloti daugiau nei 250 tūkst. JAV dolerių (750 tūkst. litų), o “Mercedes” pristatė pagal “Formulės-1” bolidą sukurtą modelį SLR už 375 tūkst. JAV dolerių (1,125 mln. litų).

Analitikų abejonės dėl brangių modelių ateities automobilių gamintojų ausims skamba grėsmingai. Maždaug prieš penkerius metus, kai atsirado daugybė milijonierių, susikrovusių kapitalą iš interneto kompanijų verslo, idėja gaminti liukso klasės automobilius iš tikrųjų buvo nebloga. Tačiau dabar, kai rinką tiesiog užplūdo tuo metu kūrėjų galvose gimę modeliai, o interneto bendrovių burbulas subliūško, automobilių gamintojų pelnas smarkiai kenčia nuo padidėjusios kainų konkurencijos.Tiesa, vienu trumpu metu amerikiečiai buvo pamėgę prabangius automobilius. Tai buvo po 2001 metų rugsėjo 11-osios tragedijos. Vien 2001 metų spalio mėnesį iš JAV automobilių salonų išvažiavo 1,73 mln. naujutėlaičių blizgančių mašinų, o tai yra absoliutus rekordas per visą rinkos istoriją.

REKLAMA

Ekonomiškų modelių, kurie paprastai perkami nuosmukio laikotarpiu, pardavimo apimtys tik šiek tiek išaugo, o brangių automobilių pardavimas (populiariausių visureigių modelių ir sportinių mašinų) šoktelėjo aukštyn. Pavyzdžiui, kabrioletų "Chrysler Sebring" per šį spalio mėnesį parduota trigubai daugiau nei 2000 metų spalį.

Svarbiausia automobilių bumo priežastimi tapo masinės amerikiečių gamintojų prekybinės kampanijos: po rugsėjo teroro aktų daugelis jų siūlo savo produkciją be procentinių kreditų. Tačiau tai ne vienintelė priežastis. Kai kuriems populiariausiems spalio mėnesio modeliams jokios nuolaidos iš viso negaliojo. Daugelis amerikiečių nusprendė pirkti naują mašiną, pavyzdžiui, dėl to, kad buvo įsitikinę greitu šalies ekonomikos atsigavimu arba tiesiog laikydami save Amerikos patriotais stengėsi paremti šalies gamintojus. Be to, žmonės susimąstė apie tai, kad gyvenimas yra pernelyg trumpas, todėl juo reikia džiaugtis dabar.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų