Jose šį kartą startavo keletas lietuviškų ekipažų. Antanas Kanopkinas šiose varžybose dalyvauja su keturračiu, Rokas Baciuška – su bagiu, o Vaidotas Žala – su jam puikiai pažįstamu automobiliu.
Vaidotas Žala į Portugalijoje vykstančias varžybas atvyko kartu su savo ištikimu šturmanu Paulo Fiuza. Šių sportininkų duetas „BP Ultimate Rally Raid Portugal“ varžybose atstovauja portugalų „Unique Racing Team“ ekipą.
Pirmoji varžybų diena ekipažui klostėsi permainingai – prologe jų laukė šaltas dušas, tačiau vėliau buvo pasiekta solidi pozicija – užimta ketvirtoji vieta.
Varžybų starto nuotykiai priminė Dakaro pradžios scenarijų Trečiadienį „BP Ultimate Rally Raid Portugal“ varžybų dalyvių laukė trumpas vos 3,5 km prologas ir pirmasis, jau 148 km ilgio greičio ruožas. Visgi Vaidoto Žalos ir Paulo Fiuza ekipažui varžybos prasidėjo ne visai pagal planą.
Aplenkė Carlosą Sainzą ir Nasserą Al-Attiyah
Prologe ekipažas prarado šiek tiek laiko dėl klaidos ir nusirito pozicijomis žemyn. Tačiau netrukus paaiškėjo, kad nėra to blogo, kas neišeitų į gerą – gavęs žemą starto poziciją pirmam greičio ruožui Vaidoto Žalos ir Paulo Fiuza duetas prieš akis turėjo jau „nuvalytą“ trasą ir būtent čia įgijo pranašumą prieš anksčiau startavusius oponentus. Galiausiai duetas pirmojo greičio ruožo finišą pasiekė ketvirtoje pozicijoje, už nugaros palikęs legendinius Carlosą Sainzą bei Nasserą Al-Attiyah. Nuo lyderio ekipažas atsiliko mažiau nei minute.
„Rytas buvo pilnas streso, nes kaip ir Dakare, čia irgi prologas gavosi su „kliurka“. Vienoje vietoje smarkiau susukus ratus pradėjo „dainuoti“ vairo kolonėlė, tai šiek tiek išsigandau, pradėjau kompiuteryje ieškoti klaidų ir tuomet „prapyliau“ posūkį bei užgesau. Žodžiu, iškart krūva reikalų. Dėl to prologe finišavome lyderiui Nasserui Al-Attiyah nusileisdami 22 sek. ir buvome tik 36-oje vietoje. Kaip ir praėjusiame Dakare, taip ir čia prologo rezultatas buvo keistokas.
Bet kaip paaiškėjo vėliau, ta mano klaida konvertavosi į gana gerą poziciją startui pirmame greičio ruože, kur trasos buvo itin siauros, su daug purvo. Pirmasis ešelonas gerokai pradaužė purvą, padarė vėžę, todėl galėjome važiuoti maksimaliai tiksliai. Finišavome treti ir dėl tokio revanšo labai smagu“, – įspūdžiais dalijosi Vaidotas Žala.
Į kelią žiūri keturiomis akimis
Pasak Vaidoto Žalos, pirmasis greičio ruožas pasižymėjo itin siauromis vietomis. Kaip pasakojo pilotas, važiuoti teko ir šešta pavara, nors atstumas tarp medžių ir ekipažo „Mini“ veidrodėlių siekdavo vos po sprindį.
Vaidotas Žala pripažįsta, kad niekur kitur tokios specifikos keliais nėra lenktyniavęs, todėl tai buvo išties didelis iššūkis. Visgi su klastingais Portugalijos miškais lietuviui padėjo tvarkytis šturmanas Paulo Fiuza. Šios varžybos vyksta būtent jo tėvynėje, tad Vaidoto Žalos vedlys čia jautėsi tarsi žuvis vandenyje.
„Miškai, siaura, susukta, labai techniška. Po pertraukos nuo praėjusio Dakaro ši diena buvo tarsi lengvas šokas. Tokiuose greičio ruožuose navigacija nėra labai klaidi. Buvo pora klastingesnių vietų, bet nieko labai sudėtingo navigacine prasme. Tačiau Paulo mūsų ekipaže yra ne tik šturmanas. Tai dar dvi akys automobilyje, kurios stebi kelią, reljefą“, – sakė sportininkas.
„Dažnai būna taip, kad vairuotojas bando matyti viską – ir kas arti, ir kas toli. Tuomet būna, kad kažko nepamatai. Tai šioje vietoje Paulo labai gelbėja ir pasako, kad laukia staigus posūkis ar koks kelmas arti kelio krašto. Aš praktiškai važiuoju turėdamas dvi rankas, bet keturias akis. Tai didžiulis tokio šturmano privalumas, nes Paulo pats yra labai geras vairuotojas, jaučia situaciją, automobilio dinamiką ir mane įspėja apie pavojingas vietas“, – džiaugėsi Vaidotas Žala.
Ketvirtadienį ekipažų lauks dar didesnis atstumas – 166 greičio ruožo kilometrų.
„BP Ultimate Rally Raid Portugal“ lenktynėse dalyviams numatytos penkios varžybų dienos. Iš viso bendras greičio ruožų ilgis viršys net 1700 kilometrų.