• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš lygiai keturiasdešimt metų, automobilių gamintoja „
Porsche“, pristatė naują šeimos narį - kompaktišką, klasikinės komponuotės kupė - „Porsche 924“. Automobilį, kuris ne tik pirmą kartą „Porsche“ istorijoje turėjo variklį aušinamą skysčiu, bet ir pasižymėjo kaina, kuri buvo prieinama žymiai platesniam ratui žmonių, tačiau „
Porsche 924“ nebuvo pirmasis kompanijos modelis, kuris dėvėjo „pigiausio modelio“ etiketę. 

Kai gamintojas 1963 metais pristatė „
Porsche 356“ įpėdinį - „
Porsche 911“, naujasis modelis už savo pirmtaką tapo didesnis, erdvesnis, prabangesnis ir brangesnis. „Porsche“ atsižvelgdama į ištikimiausių klientų poreikius, po dviejų metų pristatė „Porsche 912“.
Iš pirmo žvilgsnio, naujasis modelis atrodė taip pat kaip ir „Porsche 911“, tačiau šalia galinės ašies buvo sumontuotas ne šešių, bet keturių cilindrų variklis, o tiksliau - 1,6 litro, keturių cilindrų agregatas, kuris daugelį metų buvo naudojamas „Porsche 356“.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
1969 metais „Porsche 912“ modelį pakeitė bendras „Volkswagen“ ir „Porsche“ inžinierių projektas - „Porsche 914“. Nors automobilio komponuotė pasikeitė, tačiau „Porsche 914“ tikslas buvo toks pats kaip ir „Porsche 912“. Dvivietis sportiškas automobilis buvo kelis kartus pigesnis už „Porsche“ flagmaną, buvo varomas keturių cilindrų varikliais ir turėjo džiuginti tuos automanus, kurie neturėjo nei noro, nei pinigų įsigyti legenda tapusį vokišką automobilį.
Trečiasis biudžetinis „Porsche“ modelis pasirodė 1976 metais. Tuomet sportiškų automobilių gamintoja pristatė „Porsche 924“, kuris nuo anksčiau gamintų kompanijos modelių išsiskyrė netradicine komponuote. Iki „Porsche 924“ pasirodymo, visi kompanijos sukurti automobiliai turėjo variklį sumontuotą gale arba per vidurį, tuo tarpu „Porsche 924“ motoro vieta buvo priekyje. Be to, „Porsche 924“ buvo pirmasis kompanijos automobilis, kuris buvo gaminamas su automatine transmisija.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
Biudžetinis „Porsche“, „Volkswagen flagmanas
„Porsche“ ir „Volkswagen“ sąjunga abiems gamintojams nuolatos atnešdavo abipusės naudos. Ne išimtis turėjo būti ir „Project 425“ vardu pavadintas automobilis, kuris turėjo atnešti naudos ne tik „Porsche“, bet ir „Volkswagen“ markei, kuri tuomet ieškojo įvairiausių būdų kaip pagerinti markės įvaizdį.
Dviejų kompanijų inžinieriai pradėję dirbti prie „Project 425“ turėjo du visiškai skirtingus tikslus. „Porsche“ norėjo turėti pilnavertę „Porsche 914“ modelio įpėdinį, tuo tarpu „Volkswagen“ svajojo apie markės flagmaną.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
Šiais laikais „Volkswagen“ inžinieriai laikomi geriausiais visoje automobilių pramonėje, tačiau tuomet situacija buvo visiškai kitokia. Prasidėjus „Project 425“ kūrimo darbams, „Volkswagen“ kompanijos specialistams trūko ne tik patirties, bet ir žinių kuriant klasikinės komponuotės automobilį. Kol „Volkswagen“ dirbtuvėse automobilio kūrimo darbai strigo, „Porsche“ kompanijos darbuotojai per tą patį laikotarpį spėjo sukurti judantį prototipo egzempliorių.
Pagal pirminį planą, naujas modelis turėjo pasirodyti 1974 metų vasarą, tačiau 1973 metais visą pasaulį apgaubusi naftos krizė pakoregavo visos automobilių pramonės planus. „Volkswagen“ atsižvelgdama į padėtį automobilių rinkoje, atsisakė visų teisių į „Project 425“ ir nusprendė sukurti pigesnę alternatyvą - „Volkswagen Scirocco“, kuris naudojo pirmos kartos „Volkswagen Golf“ variklius, platforma, pavarų dėžę ir pakabos komponentus.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
„Porsche“ partneriui nusprendus pasitraukti, sportiškų automobilių gamintoja nenuleido rankų - atvirkščiai. Atlikę keletą pakeitimų, 1975 metų lapkritį „Porscshe“ pristatė ilgai lauktą sportišką kupė, kurio prekyba prasidėjo vieneriais metais vėliau.
Automobilis buvo 4200 milimetrų ilgio, 1685 milimetrų pločio ir svėrė vos 1080 kilogramų. Priekyje sumontuotas variklis, o tiksliau - variklio blokas, atkeliaudavo iš „Volkswagen“ gamyklos. „Porsche“ specialistams pakeitus variklio „galvą“ ir sumontavus „Bosch“ kuro įpurškimo sistemą, motoro pajėgumą pavyko padidinti nuo 95 iki 125 arklio galių ir 164 Nm. Sujungus visus anksčiau išvardintus ingridientus, naujasis „Porsche“ modelis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 9,6 sekundės ir pasiekdavo 204 km/val. maksimalų greitį.

Prieš lygiai keturiasdešimt metų, automobilių gamintoja „
Porsche“, pristatė naują šeimos narį - kompaktišką, klasikinės komponuotės kupė - „Porsche 924“. Automobilį, kuris ne tik pirmą kartą „Porsche“ istorijoje turėjo variklį aušinamą skysčiu, bet ir pasižymėjo kaina, kuri buvo prieinama žymiai platesniam ratui žmonių, tačiau „
Porsche 924“ nebuvo pirmasis kompanijos modelis, kuris dėvėjo „pigiausio modelio“ etiketę. 

Kai gamintojas 1963 metais pristatė „
Porsche 356“ įpėdinį - „
Porsche 911“, naujasis modelis už savo pirmtaką tapo didesnis, erdvesnis, prabangesnis ir brangesnis. „Porsche“ atsižvelgdama į ištikimiausių klientų poreikius, po dviejų metų pristatė „Porsche 912“.
Iš pirmo žvilgsnio, naujasis modelis atrodė taip pat kaip ir „Porsche 911“, tačiau šalia galinės ašies buvo sumontuotas ne šešių, bet keturių cilindrų variklis, o tiksliau - 1,6 litro, keturių cilindrų agregatas, kuris daugelį metų buvo naudojamas „Porsche 356“.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
1969 metais „Porsche 912“ modelį pakeitė bendras „Volkswagen“ ir „Porsche“ inžinierių projektas - „Porsche 914“. Nors automobilio komponuotė pasikeitė, tačiau „Porsche 914“ tikslas buvo toks pats kaip ir „Porsche 912“. Dvivietis sportiškas automobilis buvo kelis kartus pigesnis už „Porsche“ flagmaną, buvo varomas keturių cilindrų varikliais ir turėjo džiuginti tuos automanus, kurie neturėjo nei noro, nei pinigų įsigyti legenda tapusį vokišką automobilį.
Trečiasis biudžetinis „Porsche“ modelis pasirodė 1976 metais. Tuomet sportiškų automobilių gamintoja pristatė „Porsche 924“, kuris nuo anksčiau gamintų kompanijos modelių išsiskyrė netradicine komponuote. Iki „Porsche 924“ pasirodymo, visi kompanijos sukurti automobiliai turėjo variklį sumontuotą gale arba per vidurį, tuo tarpu „Porsche 924“ motoro vieta buvo priekyje. Be to, „Porsche 924“ buvo pirmasis kompanijos automobilis, kuris buvo gaminamas su automatine transmisija.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
Biudžetinis „Porsche“, „Volkswagen flagmanas
„Porsche“ ir „Volkswagen“ sąjunga abiems gamintojams nuolatos atnešdavo abipusės naudos. Ne išimtis turėjo būti ir „Project 425“ vardu pavadintas automobilis, kuris turėjo atnešti naudos ne tik „Porsche“, bet ir „Volkswagen“ markei, kuri tuomet ieškojo įvairiausių būdų kaip pagerinti markės įvaizdį.
Dviejų kompanijų inžinieriai pradėję dirbti prie „Project 425“ turėjo du visiškai skirtingus tikslus. „Porsche“ norėjo turėti pilnavertę „Porsche 914“ modelio įpėdinį, tuo tarpu „Volkswagen“ svajojo apie markės flagmaną.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
Šiais laikais „Volkswagen“ inžinieriai laikomi geriausiais visoje automobilių pramonėje, tačiau tuomet situacija buvo visiškai kitokia. Prasidėjus „Project 425“ kūrimo darbams, „Volkswagen“ kompanijos specialistams trūko ne tik patirties, bet ir žinių kuriant klasikinės komponuotės automobilį. Kol „Volkswagen“ dirbtuvėse automobilio kūrimo darbai strigo, „Porsche“ kompanijos darbuotojai per tą patį laikotarpį spėjo sukurti judantį prototipo egzempliorių.
Pagal pirminį planą, naujas modelis turėjo pasirodyti 1974 metų vasarą, tačiau 1973 metais visą pasaulį apgaubusi naftos krizė pakoregavo visos automobilių pramonės planus. „Volkswagen“ atsižvelgdama į padėtį automobilių rinkoje, atsisakė visų teisių į „Project 425“ ir nusprendė sukurti pigesnę alternatyvą - „Volkswagen Scirocco“, kuris naudojo pirmos kartos „Volkswagen Golf“ variklius, platforma, pavarų dėžę ir pakabos komponentus.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
„Porsche“ partneriui nusprendus pasitraukti, sportiškų automobilių gamintoja nenuleido rankų - atvirkščiai. Atlikę keletą pakeitimų, 1975 metų lapkritį „Porscshe“ pristatė ilgai lauktą sportišką kupė, kurio prekyba prasidėjo vieneriais metais vėliau.
Automobilis buvo 4200 milimetrų ilgio, 1685 milimetrų pločio ir svėrė vos 1080 kilogramų. Priekyje sumontuotas variklis, o tiksliau - variklio blokas, atkeliaudavo iš „Volkswagen“ gamyklos. „Porsche“ specialistams pakeitus variklio „galvą“ ir sumontavus „Bosch“ kuro įpurškimo sistemą, motoro pajėgumą pavyko padidinti nuo 95 iki 125 arklio galių ir 164 Nm. Sujungus visus anksčiau išvardintus ingridientus, naujasis „Porsche“ modelis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 9,6 sekundės ir pasiekdavo 204 km/val. maksimalų greitį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Turbo era
„Porsche 924“ visame pasaulyje buvo giriamas dėl patrauklios išvaizdos, valdymo savybių, patikimumo ir kuro ekonomijos. Tačiau daugelis automobilių tema rašančių žurnalistų „Porsche 924“ peikė dėl vangaus ir silpno benzininio variklio. Labiausiai šį automobilį kritikavo amerikiečiai, kurie turėjo tenkintis 95 - 110 arklio galių išvystančiais motorais.
„Porsche“ atsižvelgdama į žurnalistų kritiką, 1979 metais pristatė „Porsche 924 Turbo“. Naują modifikaciją, kuri iš pirmo žvilgsnio mažai kuo skyrėsi nuo standartinio „924“ modelio. Tačiau eksterjero pokyčiai mažai kam rūpėjo, nes „Porsche 924 Turbo“ pagaliau gavo motorą, kurį jis turėjo turėti nuo pat pradžių.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
„Porsche 924 Turbo“ buvo aprūpintas 170 arklio galių ir 245 Nm sukimo momentą išvystančiu varikliu, kuris 1180 kilogramų sveriantį kupė priversdavo iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7,8 sekundės ir pasiekti 225 km/val. maksimalų greitį.
Naujoji modelio versija buvo sutikta palankiai, tačiau gamintojas apie poilsį negalvojo. Kol „Porsche 924 Turbo“ buvo liaupsinamas Europoje ir Jungtinėse Valstijose, „Porsche“ inžinieriai pradėjo tobulinti „924 Turbo“.
Vos po dviejų metų rinką pasiekė nauja „Porsche 924 Turbo“ versija, kuri turėjo mažesnę turbiną, naują išmetimo kolektorių, aukštesnę variklio kompresiją. Šių pakeitimų rezultatas - 177 arklio galios ir 230 km/val. maksimalus greitis.

REKLAMA


Ekstremalūs pokyčiai
Nuo kitų panašaus kalibro automobilių gamintojų, Vokietijoje įsikūrusi „Porsche“, labai aktyviai dalyvaudavo automobilių sporto arenoje. Gamintojas lenktynių trasoje nuolatos išbandydavo visus serijinėje gamyboje esančius modelius. Pradedant nuo „Porsche 356“ iki „Porsche Cayman“. Ne išimtis buvo ir „Porsche 924“.
1980 metais „Porsche“ pristatė „924 Carrera GTP“, kuris buvo labai panašus į bendro naudojimo keliams skirtą modelį, tačiau po visiems pažįstama išvaizda slypėjo grynaveislis lenktyninis bolidas.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
Naujasis kompanijos bolidas turėjo 2,0 litrų benzininį variklį su turbina, kurio pajėgumas siekė net 320 arklio galių. 1980 metais vykusiose Le Mano 24 valandų lenktynėse šis „Porsche“ bolidas sugebėjo iškovoti šeštą vietą bendroje įskaitoje ir trečią vietą „GTP“ klasėje. Praėjus vieneriems metams, variklio galia buvo padidinta iki 410 arklio galių.
Vėliau „Porsche“ pristatė dar dvi lenktynines „924“ modelio versija : „Porsche 924 Carrera GT“ ir „Porsche 924 Carrera GTS“, tačiau pačiu įspūdingiausiu „Porsche 924“ šeimos nariu tapo „Porsche 924 Carrera GTR“, kuris buvo aprūpintas 380 arklio galių ir 405 Nm sukimo momentą išvystančiu motoru. Pasaulį išvydo tik 17 šio modelio vienetų.



Atsisveikinimo giesmė
Automobilio serijinei gamybai artėjant prie pabaigos, „Porsche“ kompanijos vadovai nusprendė sukurti naują „924“ modelio versiją, kurios dėka gamintojas galėtų pažymėti sėkmingą „Porsche 924“ pasirodymą pasaulinėje rinkoje.
„Porsche“ savo mylimą modelį aprūpino 2,5 litro, 150 arklio galių ir 190 Nm išvystančiu varikliu. Motoru, kuris iš pradžių buvo skirtas tik „Porsche 944“, tačiau „Volkswagen“ koncernui nusprendus sustabdyti 2,0 litrų benzininio variklio gamybą, sportiškų automobilių gamintojai neliko nieko kito, tik pigesnį ir kompaktiškesnį „924“ aprūpinti sunkesniu ir pajėgesniu agregatu.
„Porsche 944“ modeliui skirtas motoras, vos 1190 kilogramų sveriančiam kupė suteikė labai neblogas dinamines savybes. Iki 100 km/val. naujoji versija įsibėgėdavo per 8,5 sekundės ir pasiekdavo 215 km/val. maksimalų greitį.
„Porsche 924“ : Nuo biudžetinio kupė iki nuostabaus atleto
Paskutiniais gamybos metais variklio galia buvo padidinta iki 160 arklio galių ir 220 Nm.
Nuo 1976 iki 1988 metų „Porsche“ pagamino net 121 289 šio automobilio vienetus. Kaip ir „Porsche Cayenne“, taip ir „Porsche 924“ padėjo kompanijai išbristi iš sudėtingos finansinės situacijos.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų