Kovo 30 d. 18 val. - J.W.Goethe „FAUSTAS“
Kovo 31 d. 18 val. – W.Shakespeare „HAMLETAS“
Nepraleiskite progos pamatyti pasaulio teatro kritikų pripažintų Eimunto Nekrošiaus klasikinių kūrinių sceninių interpretacijų.
Bilietus parduoda www.tiketa.lt
Bilietų kaina 40-60 litų.
Režisieriaus Eimunto Nekrošiaus, pagal legendinę J.W.Goethes poemą „Faustas“ sukurtas spektaklis 2009 metais žavėjo Seulo, Paryžiaus, Tamperės ir Tbilisio teatro gerbėjus. Spektaklis Nacionaliniame dramos teatre yra reta galimybė pamatyti šį senokai Lietuvoje nevaidintą vieno geriausių lietuvių režisieriaus darbą. Vlado Bagdono kuriamas daktaro Fausto personažas pavergia ne tik savo filosofinių apmąstymų gyliu, bet ir nuoširdžiai ieškančio, nerimstančio žmogaus emocijų spalvų spektru. Jaunatviškas Elžbietos Latėnaitės kuriamos Margaritos žavesys, šmaikštus ir savotiškai simpatiškas Salvijaus Trepulio Mefistofelio personažas daro šį spektaklį suvokiamą jausmais net ir tiems, kuriems Goethes poema atrodo neįveikiamas filosofinis traktatas.
Faustas - V.Bagdonas
„Goethes „Faustas“ – didžiulis filosofinis kūrinys, eiliuota tragedija, skirta ne scenai, o skaitymui. Nekrošius atliko žygdarbį – jis išvertė šią uolą iš literatūrinės ir filosofinės kalbos į teatrinę kalbą. Tame kaip jis tai padarė labiausiai žavi kerintis paprastumas.....
Dmitrij Cilikin,Rusija
„Spektaklis, kurį lengvai galima būtų priskirti prie egzistencinio pesimizmo, išėjo, tiesą pasakius, labai šmaikštus, labai džiaugsmingas. Bet šį žavesį ir džiaugsmą sukelia ne Fausto kančios, ne žmogaus didingumas šiame pasaulyje, o „Meno Forto“ teatrinės kalbos galia. Ne Fauste reikalas, bet iš tiesų yra didis žmogus, jeigu jis gali taip statyti ir taip vaidinti. Tai gal ir ne stipriau, bet ir ne silpniau nei Goethe’s “Faustas”.
Jelena Gerusova, Rusija
„Galima tvirtinti: šiam “Faustui” lemta įeiti į pasaulinio teatro istoriją kartu su kitais Eimunto Nekrošiaus šedevrais.
Ar ši Margarita sukurta iš kūno ir kraujo, ar ji irgi tik Fausto vizija? Ar, galbūt, ji tarsi Stanislavo Lemo “Soliaryje” gimusi iš kažkokio mąstančio okeano, iš herojaus besiblaškančios sąmonės? Kaip kiekvienas tikras šedevras, Nekrošiaus “Faustas” neduos tikslių atsakymų į šiuos klausimus. Bet vieną galima tvirtinti be abejonių: šis “Faustas” – idealus poetinio teatro pavyzdys. “Pradžioje buvo žodis” - tai apie jį.“
Glebas Sitkovskis, Rusija
„Jeigu Dievas ant pečių neša visą naikinančio pasaulio naštą, žmogus, Faustas, savyje neša likimo prakeiksmą, kuris veda, kaip lunatikus, į pabaigą, į nelaimę, kad galbūt nesvarbu žinoti, ar tai išsigelbėjimas, ar prakeiksmas. Nekrošiaus „Faustas“ – intensyvus, stiprus, dirginantis – meta iššūkį bet kokiam mūsų tingumui, žavėdamas Elžbietos Latėnaitės Margaritos jaunatviška energija, Vlado Bagdono Fausto jėga, Salvijaus Trepulio Mefistofelio ironija.“
Nuova Gazzetta di Modena, Italija
„Lietuvių režisierius transformuoja Gėtę, kad sukurtų stulbinantį pastatymą. Jo „Faustas“ – tai vokiečių autoriaus priešinga interpretacija, bet atlikta nebe prancūzo, o lietuvio; tai Čechovo interpretuotas Gėtė su savo perkusiniu, hipnotišku, stulbinančiu ritmu. Šedevro ritmu.“
Franco Cordelli, Italija
Nekrošiaus genialumas ypač matomas – tai būdingasis jo bruožas – kuriama vaizdų, gestų, judesių, rastų ar išgalvotų daiktų partitūra, kuri yra ir nepriklausoma, ir visiškai atitinka žodinę partitūrą. Nuostabiai vaidina abu pagrindiniai veikėjai, kurių pečius prometėjiškai slegia spektaklis. Vladas Bagdonas juodu drabužiu kiekvieną akimirką žino, kaip savo Faustui suteikti gilaus humaniškumo akcentų. O Salvijus Trepulis kuria netradicišką Mefistofelį: kruviną ir primenantį klouną, tačiau vis dar turintį blogio dvasią. Ir jų dėka šis „Faustas“ pasiekia pastatymų, vertų patekti į teatro istoriją, Olimpą.
Domenico Rigotti, Italija
Klaudijus - V.Rumšas
Eimunto Nekrošiaus „Hamletas“ - gyvąja teatro legenda virtęs spektaklis. Per trylika metų spektaklis apkeliavo visą pasaulį ir buvo suvaidintas bemaž 200 kartų.
Nekrošiaus sukurtos unikalios sceninės kalbos, įspūdingos spektaklio atmosferos, teatrinių priemonių emocinės jėgos, puikių aktorių darbų dėka „Hamletas“ ir šiandien ryškiai išsiskiria, bei jaudina žiūrovus visame pasaulyje.
„Nekrošiaus spektaklio pasaulis – didžiulis, gyvas, nenuspėjamas – alsuoja ir mąsto, kaip Soliaris. Stebėti šios gyvos materijos pulsaciją neišmatuojamai įdomiau, negu mėginti išskaityti kažkokias prasmes. Būtent tuo Nekrošius radikaliai skiriasi nuo kitų režisierių, kūriusių savo poetinio teatro versijas. Visa, kuo teatro festivalius stebina Wilson`as ir Marthaler`is, atrodo moksleiviškomis pratybomis šalia šito „Hamleto“.
Viktorija Nikiforova
„Galima teigti, kad Piteris Brukas ir Eimuntas Nekrošius pastatė Šekspyro tragedijas tam, kad mes visi turėtume kuo kvėpuoti.“
prof. Aleksejus Bartoševičius
„Nekrošiaus Hamletas išniro lyg milžiniškas ledkalnis iš vandenyno. Tai ledo ir ugnies, energijos ir metalo sprogimas. Hamletas sukurtas įgudusio teatro meistro, vizionieriaus ir žmogaus, matančio pasaulį stulbinančiai aiškiai ir prasiskverbiančio pro žmogaus sielos tuštybę.”
„Tokie spektakliai kaip Hamletas sukelia perversmą sąmonėje. Jie apverčia aukštyn kojom viską, ką žinojai anksčiau. (…) Žiūrint spektaklį, pribloškia ne tie dalykai, kuriuos žinojai anksčiau, ne tai, kad režisierius toks ypatingas, bet tai, kad daugybę metų net neįsivaizdavai, kokią pjesę Shakespeare`as parašė iš tikrųjų.”
Marina Zajonc
Hamletas - A. Mamontovas