• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nemokami užkandžiai, sporto klubas ar kitos pramogos darbe – svajonė ar realybė Lietuvoje dirbančiam žmogui? Apie tai, kokie paskatinimai lietuviams siūlomi dažniausiai, pasakoja darbo rinkos portalo „CV-Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė, o Lietuvos startuoliai – „Vinted“ ir „Kilo Health“ atskleidžia, kaip motyvuoja savo darbuotojus.

Nemokami užkandžiai, sporto klubas ar kitos pramogos darbe – svajonė ar realybė Lietuvoje dirbančiam žmogui? Apie tai, kokie paskatinimai lietuviams siūlomi dažniausiai, pasakoja darbo rinkos portalo „CV-Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė, o Lietuvos startuoliai – „Vinted“ ir „Kilo Health“ atskleidžia, kaip motyvuoja savo darbuotojus.

REKLAMA

Anot darbo rinkos portalo „CV-Online“ marketingo vadovės Ritos Karavaitienės, viena populiariausių motyvacinių priemonių, kuri jau pradedama traktuoti ne kaip priedas, o kaip savaime suprantamas dalykas – nuotolinio darbo galimybė arba hibridinio darbo modelis. Antras pagal populiarumą – laisvas darbo grafikas.

„Žinoma, abi šios nefinansinės motyvacinės priemonės siūlomos tose pozicijose, kuriose yra tokio darbo galimybė, pavyzdžiui, IT, finansų, rinkodaros ir kt. srityse“, – sako R. Karavaitienė.

REKLAMA
REKLAMA

Išskyrė populiariausius nefinansinius priedus

Pasak darbo rinkos portalo „CV-Online“ marketingo vadovės, atlyginimo tyrimų portalas manoalga.lt atliko tyrimą, kurio metu išskyrė populiariausių gaunamų nefinansinių priedų dešimtuką. Tyrime šiais metais per 9 mėnesius iš viso sudalyvavo 8450 skirtingų amžiaus grupių ir lyties respondentų, dirbančių skirtingose srityse ir regionuose. Atsakydami jie galėjo pažymėti visus gaunamus nefinansinius priedus.

REKLAMA

Tyrimo duomenimis, pirmoje vietoje atsidūrė įmonės renginiai. Anot R. Karavaitienės, nors darbo pasiūlymuose tai ne itin dažnai minima, tačiau šis paskatinimas prieinamas apie 40 procentų darbuotojų. Kiek mažiau, 38 procentai respondentų, atsakė, kad jiems suteikiama galimybė dirbti iš namų. 36 proc. apklaustų darbuotojų įvardijo, kad jiems siūlomi nemokami gėrimai biure (kava, arbata, mineralinis vanduo). Darbo rinkos portalo „CV-Online“ marketingo vadovė pastebi, kad šis priedas taip pat labai retai nurodomas darbo skelbimuose.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat kaip vieną iš gaunamų privalumų 32 proc. respondentų nurodė lanksčias darbo valandas. Darbo vietos suteikiamą mobilųjį telefoną asmeniniam naudojimui išskyrė 26 proc. apklaustųjų, o nešiojamąjį kompiuterį asmeniniam naudojimui – 25 proc. respondentų. R. Karavaitienė atkreipia dėmesį, kad neretai kai kuriuos įmonės mobilųjį telefoną ar nešiojamąjį kompiuterį traktuoja kaip papildomą motyvacinę priemonę, o darbuotojai – kaip darbo priemonę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laisvą dieną ligos atveju išskyrė 24 proc. apklaustųjų. Anot darbo rinkos portalo „CV-Online“ marketingo vadovės, tai yra sparčiai populiarėjanti motyvacinė priemonė.

Paskutinėse populiariausių nefinansinių priedų sąrašo vietose atsidūrė – automobilio parkavimo vieta – 22 proc. Įmonės įmokos papildomam sveikatos draudimui – 20 proc. Priedai ypatingomis gyvenimo progomis – 14 proc.

Įmonės turi ką pasiūlyti, tačiau nesivargina to paminėti darbo skelbimuose

R. Karavaitienė atkreipia dėmesį į tai, kad konkurencingos įmonės dažnu atveju siūlo ne tik aukštesnį nei rinkos vidurkis atlyginimą, bet ir dosnų priedų krepšelį. Tačiau pastebi ir tokių atvejų, kai įmonės, nors ir turi ką pasiūlyti kandidatui, tačiau nesivargina to atskleisti darbo pasiūlymuose ir apsiriboja gana abstrakčiais žodžiais – „siūlome nuolat pildomą naudų paketą“.

REKLAMA

„Tokiu atveju, tikrai sunku įsivaizduoti, kas įeina į įmonės naudų krepšelį. Kandidatams belieka spėlioti ir derėtis su darbdaviu priimant darbo pasiūlymą“, – svarsto darbo rinkos portalo „CV-Online“ marketingo vadovė.

Taip pat yra ir tokių įmonių, kurios gal ir negali pasiūlyti rinkos vidurkį viršijančio atlyginimo, tačiau stengiasi pritraukti kandidatus siūlydami nefinansinių papildomų naudų krepšelį.

„Naudų krepšelis yra viena iš sudedamųjų dalių priimant sprendimą – kandidatuoti ar ne, bet, žinoma, siūlomi patrauklūs priedai gali palengvinti apsisprendimą. Tačiau, dažniausiai gausus naudų krepšelis siūlomas patyrusiems, kvalifikuotiems profesionalams, todėl reikalavimai skelbimuose tokiems darbuotojams būna gan aukšti, ir ne kiekvienas gali juos atitikti“, – pastebi R. Karavaitienė.

REKLAMA

Bendrovės vardija, ką siūlo darbuotojams Lietuvoje

Lietuviško startuolio „Vinted“ atlygio ir papildomų naudų valdymo vadovė Alice Hu sako, kad be darbo užmokesčio, „Vinted“ darbuotojams siūlo Lietuvoje dar ne tiek dažnai sutinkamą darbuotojų opcionų programą, kuri leidžia jiems pretenduoti į tam tikrą bendrovės akcijų dalį.

„Turime ir papildomą privatų sveikatos draudimą, personalinius darbuotojų mokymosi ir tobulėjimo biudžetus, kurie siekia 13,2 proc. darbuotojo metinės algos“, – priduria Alice Hu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vinted“ atlygio ir papildomų naudų valdymo vadovė pasakoja, kad darbuotojams taip pat yra toliau taikomas hibridinis darbo modelis, skiria papildomus biudžetus darbuotojams, kad galėtų įsigyti patogius baldus ergonomiškam darbui iš namų.

„Taip pat kiekvienas darbuotojas per metus gali praleisti iki 90 dienų dirbdamas „workation“ principu“, – vardija Alice Hu.

Anot „Vinted“ atlygio ir papildomų naudų valdymo vadovės, biure taip pat stengiamasi užtikrinti sąlygas, kad darbuotojai jaustųsi patogiai – Vilniuje esančiame biure yra įrengta vidinė kavinė, kurioje taikoma speciali kainodara darbuotojams. Taip pat yra sporto salė ir net tokios netikėtos erdvės, kaip miego kambarys ar mini garso studija.

REKLAMA

Visgi Alice Hu pastebi, kad šiais laikais, kaip niekad, svarbi ir darbuotojų psichologinė gerovė. Todėl „Vinted“ skatina įvairias vidines iniciatyvas, kurios padeda rūpintis šiuo aspektu.

„Pavyzdžiui, visi kolegos gali naudotis programėle „Mindletic“, kuri leidžia rinktis kiekvienam tinkamiausius būdus rūpintis savo psichologine gerove ir užtikrina darbuotojams iki 15 susitikimų su terapeutu per metus“, – nurodo „Vinted“ atlygio ir papildomų naudų valdymo vadovė.

REKLAMA

Alice Hu teigimu, daugiau nei pusė „Vinted“ darbuotojų jau aktyviai naudojasi „Mindletic“ ir nuo pandemijos pradžios daugiau nei 1000 kartų konsultavosi su psichologais.

Sveikatos technologijų įmonės „Kilo Health” žmogiškųjų išteklių verslo partnerė Roberta Mikalauskaitė mano, kad vien konkurencingo atlyginimo jau nepakanka, todėl kiti kriterijai tampa vis svarbesni. Pašnekovė sako, kad labai svarbu suprasti, kad kiekvieną talentą gali motyvuoti skirtingi dalykai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Turime tokią poziciją kaip experience manager (liet. patirties vadovas įmonėje), kad įsitikintumėte, jog kiekvienas ras vietą mūsų komandoje, galbūt, žaidžiant stalo žaidimus, sportuojant sporto salėje ar kino mėgėjų klubuose. Šiuolaikinis žmogus darbe praleidžia apie 8 valandas per parą, tad mūsų įmonės filosofija aiški – norime, kad tas laikas būtų praleistas išties gerai“, – tikina R. Mikalauskaitė.

„Kilo Health” žmogiškųjų išteklių verslo partnerė sako, kad įmonė taip pat nemažai investuojama į mokymosi, kvalifikacijos kėlimo biudžetus, vidinės karjeros platformą.

REKLAMA

„Pavyzdžiui, organizuojame Kilo lyderystės akademiją, kurią netrukus baigs trečioji vadovų laida. Taip pat turime „Co-found“ programą ir kviečiame talentus kurti skaitmeninius sveikatos technologijų produktus įmonės resursais. Svarbu būtų paminėti ir Kilo Akademiją, kurioje tiek išoriniai, tiek vidiniai kandidatai gali kelti savo kvalifikaciją arba persikvalifikuoti į kitą specialybę“, – tikina R. Mikalauskaitė.

Anot R. Mikalauskaitės, tokie dalykai kaip – maistas biure ar privatus sveikatos draudimas – turėtų būti  prieinami kiekvienam šiuolaikiniam darbuotojui. Todėl įmonė siūlo nemokamus pietus penktadieniais, nuolat pilnus šaldytuvus skanaus maisto. Taip pat darbuotojai gali naudotis privačia sporto sale, jiems suteikiamos papildomos atostogų dienos, privatus sveikatos draudimas, galimybė naudotis įmonės produktais bei lėšos taksi paslaugų išlaidoms padengti. O komandos – skatinamos vykti į darbostogas.

Teksto autorė: praktiką atliekanti žurnalistė Sniežana Juckevič.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų