Rankose laikant išsilavinimą ir turimą kompetenciją įrodantį diplomą, belieka susirasti vietą, kurioje visas įgytas žinias bus galima išbandyti praktiškai. Žinoma, pasitaiko atvejų, kai darbas randamas dar studijuojant, universitetų organizuojamų „darbo mugių“ metu, tačiau dažniausiai po studijų būsimų darbuotojų laukia nemažas iššūkis – reikia parengti įspūdį darantį gyvenimo aprašymą (CV) ir jį išsiuntinėti svajonių darbovietėms, sakoma Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto pranešime.
„Šiandien studentams galimybių atrasti svajonių darbą yra kur kas daugiau nei anksčiau. Darbo skelbimai talpinami ne tik laikraščiuose ar skelbimų portaluose, tačiau išnaudojamos ir kitos komunikacijos priemonės – naują žmogų rekomenduoja patyręs kolega, žinutės apie atsilaisvinusias darbo vietas talpinamos socialiniuose tinkluose, taip pat yra ir atskiras, profesionaliems darbo santykiams skirtas, socialinis tinklas „LinkedIn“, – sako Valentina Dagienė, Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto profesorė.
Nors darbuotojų paieškos būdai keičiasi ir modernėja, popierinis CV vis dar dažnai atsiduria ant darbdavio stalo – net jei ir buvo gautas elektroniniu paštu. Tačiau į rinką po truputį braunasi alternatyva, kuri, tikėtina, popierinius ar el. paštu siunčiamus CV išstums už borto.
„Standartinis, įprasta tekstų rengykle sukurtas CV, darbdaviui didelio įspūdžio jau nesukels. Norintys išsiskirti iš kitų, pradeda daugiau išnaudoti internetinės erdvės teikiamus privalumus – savo gyvenimo aprašymą, pasiekimus ir kitą darbdaviui aktualią informaciją sudeda į elektroninius aplankus“, – sako prof. V. Dagienė.
Elektroninio portfelio rengyklę „Mahara“ sulietuvinę vykdyto projekto „Visuomenei aktualios programinės įrangos lokalizavimas, programoms reikalingų priemonių sukūrimas“ metu, projekto rengėjai tikisi, kad naujoji programa bus aktyviai naudojama savo viso gyvenimo įgūdžių ir tobulėjimo demonstravimui.
„Programoje galima susikurti gyvenimo aprašą ir jame pateikti duomenis apie savo išsilavinimą, darbo patirtį, profesinius gebėjimus, akademinius ir karjeros tikslus bei daug kitų dalykų, – sako prof. V. Dagienė. – Nuo kitų panašių sistemų „Mahara“ skiriasi tuo, kad jos vartotojai turi teisę kontroliuoti, kas gali matyti įkeltą ir viešinamą informaciją. Taip pat yra galimybė tą informaciją komentuoti“.
Elektroninio aplanko ir socialinių tinklų programa gali praversti ne tik darbo paieškoms pasirengusiam jaunimui, bet ir įmonėms ar švietimo įstaigoms, pavyzdžiui, vyresniųjų klasių mokiniams. „Mokiniai programos aplinkoje galėtų susikurti savo darbų elektroninį aplanką, saugoti jame dokumentus, juos pateikti viešinimui ar įvertinimui bei sulaukti komentarų iš kitų mokinių ar mokytojų. Taip pat programoje mokiniai galėtų burtis į grupes ir jose, tarsi mėgstamame socialiniame tinkle, bendrauti, viešai skelbti savo tinklaraščio įrašus ar rašyti privačius laiškus“, – sako projekto vadovė.