• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Alytaus politikui gimusią idėją specialiai ženklinti vyresnio amžiaus vairuotojų automobilius neigiamai pasitiko ir patys pensininkai, ir saugaus eismo specialistai. Nors politikas ginasi, kad tik siekia apsaugoti vairuotojus, senjorai čia įžvelgia diskriminaciją.

Alytaus politikui gimusią idėją specialiai ženklinti vyresnio amžiaus vairuotojų automobilius neigiamai pasitiko ir patys pensininkai, ir saugaus eismo specialistai. Nors politikas ginasi, kad tik siekia apsaugoti vairuotojus, senjorai čia įžvelgia diskriminaciją.

REKLAMA

Alytaus miesto savivaldybės tarybos ir miesto Saugaus eismo komisijos narys Saulius Janulevičius savo „Facebook“ paskyroje iškėlė idėją, kuri netruko pasklisti ir žiniasklaidoje – politikas siūlo vyresnių nei 70 m. vairuotojų automobilius ženklinti rudo klevo lapo lipduku.

Diskriminacijos neįžvelgia

Tokia idėja S. Janulevičiui kilo diskutuojant su Alytaus kelių policija, vairavimo instruktoriais, kai kuriais politikais ir, kaip jis pats sako, pačiam porą kartų vos nepakliuvus į eismo įvykius su senjorais.

„Vyresnio amžiaus žmonės, jų vairavimo įgūdžiai suprastėję. Šiandien dienai analizavome policijos duomenis apie eismo įvykius, tai senjorų procentas yra nemažas, apie 20 proc. Alytuje“, - tv3.lt kalbėjo S. Janulevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Politikas siūlo sveikatos priežiūros įstaigose tikrinti senjorų sveikatą, budrumą, regėjimą ir reakciją, o įsitikinus, kad vyresnio amžiaus žmogus dar gali vairuoti – jo mašiną ženklinti specialiu lipduku.

REKLAMA

S. Janulevičius pripažįsta, kad po jo idėja „Facebook“ kilo diskusija, kur vyresnio amžiaus žmonės nepalaikė pasiūlymo, laikė tai jų diskreditavimu.

„Čia daug kas sako, kad diskriminacija. Bet aš nematau diskriminacijos. Nes mes neva diskredituojame juos, laikome prastais vairuotojais. Aš tikrai nesakau, kad jie prasti vairuotojai, aš tik noriu, kad atkreiptume dėmesį į vyresnio amžiaus vairuotojus. Kuo vyresnis amžius, tuo labiau reakcija ir budrumas suprastėja“, - teigė pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Lipduko nesiklijuotų

Tačiau tokia idėja stebina ir visai nedžiugina Lietuvos pensininkų sąjungos „Bočiai“ pirmininkės Vilniuje Vilijos Tūrienės. Daug metų vairuojanti moteris nesupranta, kam reikalinga toks žymėjimas.

„Man tai čia nepatinka, aš tokio nesiklijuočiau. Aš mėgstu greitai važinėti. Tai yra iš karto išskyrimas, kad esi už ribos. Jeigu esi invalidas, tai būtinai turi dėtis, kad žmonės žinotų ir būtų atsargesni tie, kurie už tavęs yra. Jeigu tu visą gyvenimą vairavai, dabar tu kažkoks... Nežinau, nelabai man šitas patinka. Aš nesutikčiau, ne“, - tv3.lt kalbėjo V. Tūrienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Senjorus vienijančios sąjungos pirmininkė mano, kad tokiais lipdukais būtų verta žymėti tik vyresnių nei 80 metų vairuotojų automobilius, bet tada suabejojo, ar tokių vairuotojų apskritai yra daug.

Pavojingesni ne vairuotojai, o pėstieji

Alytiškio siūlymo nepalaiko ir Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyrius. Anot skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio, stereotipas, kad vyresnio amžiaus vairuotojai sukelia daugiau avarijų – melas.

REKLAMA

„Senyvo amžiaus vairuotojai nesukelia tiek mirtinų įvykių, jie važiuoja atsargiau, bet dėl to juos kažkaip išskirti, manome, neverta. Pagrindinė problema su vyresnio amžiaus pėsčiaisiais. Jie pakankamai dažnai papuola po ratais užmiesčio keliuose. Tai čia dažniausiai būtent vyresnio amžiaus žmonės, kurie yra virš 60 metų. Taip, pėsčiųjų sutinkame, kad yra problema, bet dėl vairuotojų – tikrai ne. Ir kitose šalyse tikrai nėra tokios praktikos“, - tv3.lt kalbėjo V. Pumputis.

REKLAMA

Specialistas politiko idėjoje taip pat įžvelgia lengvą diskriminaciją. Jis primena, kad esama įvairių informacinių ženklų vairuotojams, pavyzdžiui, lipdukai moterims ar šeimoms, bet jie grynai savanoriški.

„Tikrai nemanome, kad moterys vairuoja prasčiau. Tai čia kažkokios analogijos. O pradedančiajam vairuotojui – taip, kadangi jis neturi įgūdžių, jį reikia pažymėti, kad į jį atkreiptų dėmesį, nes jis daro daugiau klaidų“, - sakė V. Pumputis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apžvelgdamas S. Janulevičiaus pateiktą statistiką apie senjorų sukeliamas avarijas, V. Pumputis, pastebėjo, kad panašus skaičius vyrauja visose amžiaus grupėse, todėl šis procentas nerodo, kad senjorai kelyje kelia grėsmę.

Draudikų duomenimis, 18-25 m. vairuotojai 1,5 karto dažniau sukelia eismo įvykius nei bet kurios amžiaus grupės vairuotojai. 2017 m. senjorai sukėlė 1 proc. visų eismo įvykių, tačiau jų avaringumo augimo tempas buvo sparčiausias.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų