Vairuotojus už nutrūktgalvišką lakstymą baudęs buvęs kelių policininkas pats savo lėktuvėlį pilotavo perdėm rizikingai.
Kai pirmadienio pavakarę virš Tirkšlių miestelio (Mažeikių priemiestis) ėmė ratus sukti baltas lėktuvėlis, vietiniai pernelyg nekreipė dėmesio – visi žinojo, kad virš kaimo skraido vietinis, A. Strazdelio gatvėje gyvenantis 56 metų Kazimieras Borusas. Atidirbęs milicijoje bei policijoje ir išėjęs į pensiją, Kazimieras susidomėjo mažąja aviacija, maždaug prieš metus įsigijo ne naują, bet modernų dvivietį itališką lėktuvėlį „Storch HS“ ir juo nuolat raižė po apylinkes.
Tądien K. Borusas virš kaimo skraidė itin nutrūktgalviškai ir agresyviai.
„Matėm, kaip vėjas bloškė lėktuvą ir vos neapvertė, bet lakūnas jį sėkmingai suvaldė, - „Akistatai“ pasakojo vienas iš tirkšliškių. – Užuot išsigandęs, Kazimieras ir toliau suko staigius viražus visai pažeme, vienkart vos sparnu nekliudydamas transformatorinės.“
Už tokią drąsą pilotas buvo skaudžiai nubaustas – maždaug pusę šešių vakaro pasigirdo stiprus trenksmas. Žmonės ėmė bėgti prie remontuojamo Rožių gatvės 9-ojo namo, už kurio, visai prie pat ūkinio pastato, gulėjo sumaitotos lėktuvo nuolaužos bei dviejų vyrų lavonai.
Žmonės pažino, kad tai K. Borusas bei gretimoje A. Strazdelio gatvėje gyvenęs 63 metų Česlovas Viliušis. Abu žuvo akimirksniu, nuo smūgio į žemę.
„Mano tėtis sakydavo, kad bijo merdėti, kad jei galėtų rinktis, norėtų staigios mirties, - „Akistatai“ ašarodama pasakojo tėvo laidotuvėms besiruošusi Č. Viliušio dukra.
Pasak moters, ligoninėje suvirintoju bei darbininku triūsęs jos tėvas paskutinę savo gyvenimo dieną – tai lemtis - buvo... laidotuvėse. Į paskutinę kelionę palydėjęs bendradarbio motiną, grįždamas namo Česlovas sutiko kaimyną K. Borusą, kuris pakvietė paskraidyti kartu.
Č. Viliušis dvejojo – jo Šilalės rajone gyvenantis brolis Antanas irgi skraido savadarbiu lėktuvėliu. Ne vienas Antanui pranašavo žūtį, tik šis kaimo aviatorius iki šiol gyvas...
„Dėl saugumo tai gali nebijoti, - dvejones išsklaidė K. Borusas. – Mano lėktuvas – modernus, itališkas, itin patikimas. Jei užgestų variklis, jis lengvai nutūptų šimto metrų pievoje. Net jei nulūžtų sparnas ar kita dalis (o tokiam orlaiviui to dar nėra buvę), yra specialus parašiutas – nutūptume saugiai!“
Pilotui pritrūko atsakomybės ir patirties
Jaunystės metais K. Borusas daug metų dirbo Mažeikių kelių milicijoje bei policijoje. Į pensiją pareigūnas išėjo būdamas gana turtingas. Kazimieras Mažeikių priemiestyje Tirkšliuose prabangiai įsirengė dviejų aukštų namą, įsigijo sodybą kaime, automobilį „Mercedes-Benz“. Prieš porą metų Kazimieras nusipirko ir lėktuvą „Storch“, Klaipėdos rajone lankė pilotų kursus. Vietiniai kalbėjo, kad „žaislas“ buvusiam policininkui atsiėjo apvalius 80 000 litų. Pirkinį pastaruoju metu K. Borusas laikė pas pažįstamą ūkininką prie pats Tirkšlių ir kildavo iš jo ganyklos.
Prieš paskutinįjį skrydį K. Borusas kaimynui Č. Viliušiui nutylėjo vieną aplinkybę – jis turėjo tik piloto mokinio pažymėjimą, todėl dar neturėjo teisės skraidinti keleivių. Bet buvęs policininkas to nepaisė, jau buvo paskraidinęs daugelį kaimynų. Kodėl gi ne – ore policijos juk nėra, niekas nesustabdys.
Prie pat Tirkšlių esančio valstybinio Šerkšnėnų aerodromo, į kurį kartais atskrisdavo ir K. Borusas, viršininkas Rimantas Morkūnas „Akistatai“ pasakojo, kad tas italų firmos “Fly Synthesis“ pagamintas lėktuvėlis „Storch HS“ buvo labai modernus, patikimas ir saugus, skirtas mokytis skraidyti bei turistiniams skrydžiams - pasigrožėti apylinkėmis. Lėktuvą traukia maždaug 80 arklio galių, per valandą vos 12 litrų benzino sudeginantis variklis, orlaivį tempiantis kiek didesniu nei 100 kilometrų per valandą kreiseriniu greičiu.
Manoma, kad lėktuvas nukrito nė dėl gedimo, o dėl „žmogiško faktoriaus“. Paprasčiau kalbant - dėl dar mažai prityrusio piloto pernelyg didelės bravūros. Nustatyta, kad K. Borusas skrido neleistinai žemai, vos keliolika metrų virš žemės. Dar nė 100 skraidymo valandų pilotavimo patirties neturintis lakūnas nemokšiškai darė per staigų posūkį, prarado greitį, todėl lėktuvas, apimtas suktuko, nukrito. Parašiutas niekaip negalėjo padėti, nes jis išsiskleidžia bent iš 60 - 80 metrų aukščio. Jei K. Borusas viražus būtų sukęs bent 200 - 300 metrų virš žemės, būtų turėjęs pakankamą aukščio atsargą išvesti savo gražųjį lėktuvėlį iš nevaldomo kritimo - suktuko.
Sigitas Stasaitis