Policijos generalinis komisaras Vytautas Grigaravičius antradienį (03.25) nurodė Vilniaus miesto Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) vadovui Erikui Kaliačiui atšaukti sprendimą automobilių greitį sostinės gatvėse matuoti tik per specialius reidus.
"Gavau Viešosios policijos biuro Eismo priežiūros tarnybos vyresniojo komisaro Jono Blaževičiaus tarnybinį pranešimą, kuriame reiškiamas didžiulis susirūpinimas dėl padidėjusio avaringumo sostinėje, buvo pateikti ir statistiniai duomenys", - paprašytas pakomentuoti savo nurodymo priežastis, antradienį savo sprendimo priežastis BNS motyvavo generalinis komisaras.
V. Grigaravičius neneigė, kad tokį sprendimą priimti paskatino ir pirmadienį Prezidentūroje vykęs pokalbis su prezidento patarėju nacionalinio saugumo klausimais Remigijumi Aču ir patarėju teisėtvarkos klausimais Visvaldu Račkausku.
Kaip skelbta, nuo vasario 10 dienos kelių policininkai greičio matavimo prietaisus naudojo tik per specialias akcijas, prieš tai visuomenę informavę, kokiose gatvėse ir kokiu metu bus tikrinamas transporto priemonių greitis.
Prezidentūroje vykusiame posėdyje pareigūnai sukritikavo naująją eismo priežiūros taktiką Vilniaus mieste, dėl kurios, jų manymu, padaugėjo žuvusiųjų avarijose skaičius.
Be to, Lietuvos policijos vadovas nurodė Vilniaus miesto VPK Vidaus tyrimų tarnybai atlikti tarnybinį patikrinimą ir įvertinti R. Kaliačiaus parengtą įsakymą ir jo įgyvendinimo padarinius.
"Žuvusiųjų avarijose skaičius per laikotarpį, kai buvo vykdomos tik viešos greičio matavimo akcijos, išaugo net tris kartus. Tyrimas parodys, kas buvo teisus", - sakė V. Grigaravičius.
Tačiau eismo priežiūros taktikos pakeitimo iniciatorius Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas BNS teigė matąs generalinio komisaro sprendimo politinę potekstę.
"Statistika yra manipuliuojama. Tai ne generalinio komisaro problema, o tam tikra politinė valia, kuri parodyta vakarykščiame susitikime Prezidentūroje. Kviečiu ne priešpriešai, o bendram darbui, konstruktyviai sprendžiant problemas", - BNS sakė sostinės meras.
A. Zuokas teigė, kad "Vilniaus mieste greičio kontrolę pakėlus į viešą lygmenį, pradėjus informuoti visuomenę apie reidus", sumažėjo pareigūnų piktnaudžiavimų matuojant greitį.
"Pradėjus viešai matuoti greitį, padaugėjo nubaustų už jo viršijimą vairuotojų skaičius, - sakė A. Zuokas. "Žuvusių žmonių padaugėjimas - tik maža dalimi susijęs su greičio viršijimu", - teigė meras.
Vilniaus savivaldybė antradienį planuoja paskelbti išsamią statistiką apie avaringumą, pakeitus greičio matavimo principus.
Avaringumo miesto gatvėse sumažėjimą rodo ir Vilniaus miesto VPK duomenys - nuo vasario 10-osios, kai buvo pradėtos vykdyti tik viešos greičio matavimo akcijos, iki kovo 10 dienos Vilniuje užregistruotos 48 avarijos, per tą patį 2002 metų laikotarpį buvo užregistruota 80 avarijų.
Sumažėjo ir avarijose sužalotų žmonių skaičius - šiemet per minėtąjį laikotarpį eismo nelaimėse nukentėjo 55 žmonės, pernai - 92.
Vilniaus miesto VPK pareigūnų teigimu, nors ir išaugo žuvusiųjų avarijose skaičius, dauguma avarijų kilo ne dėl viršyto greičio. 1999-2003 metų to paties laikotarpio - nuo vasario 10 iki kovo 17 dienos - statistika rodo, kad dėl greičio viršijimo įvykusių avarijų, kuriose žuvo žmonės, skaičius išliko panašus.
BNS