Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nurimus Omnitel 1000 kilometrų lenktynių aistroms pakalbinome vieną pagrindinių renginio organizatorių Darių Grinbergą. Pokalbis buvo ilgas ir atviras. Jūsų dėmesiui, kelios mintys ne tik apie šias lenktynes, bet ir apie autosportą apskritai.
Kaip dabar įvardintum Omnitel 1000 km lenktynių statusą?
Be jokios abejonės tai rimtos tarptautinės lenktynės, kuriojse lenktyniauja ne tik vietiniai lenktynininkai, bet ir svečiai iš daugelio Europos valstybių. Taip pat mus labai giria WTCC - Fia World Touring Car Championship rengėjai. Dažnai jie kitiems mus rodo kaip gerų lenktynių pavyzdį. Taip pat šiais metais mus aplankė Dubajaus, Nurburgring‘o ir Barselonos ilgų distancijų lenktynių organizatoriai.
Kokia buvo 1000 kilometrų lenktynių pradžių pradžia?
Viskas prasidėjo nuo to, jog mes du metus organizavome BMW taurės lenktynes. Vėliau, pasibaigus sutarčiai su BMW, nutarėme organizuoti ilgų distancijų lenktynes. Apsilankėme Niuburgring‘e vykstančiose lenktynės ir supratome, kad įmanoma ir mums suorganizuoti tokias lenktynes. Pradžioje galvojome lenktynes organizuoti Vilniuje. Tačiau vasarą Vilnius ištuštėja, ir žvilgsnis nukrypo į Palangą. Pirma mintis buvo trasą rasti pačiame Palangos mieste, tačiau gan sunku buvo surasti tinkamą kelio ruožą neapsunkinant vietinių gyventojų kasdienybes. Taip ir prisirišome prie trasos šalia miesto.
Ar dar 100 metų organizuosite 1000 kilometrų lenktynes?
Taip! Žinoma, tą savaitę vyksta ne tik 1000 kilometrų lenktynės. Šiais metais vyko Fast Lap lenktynės. Taip pat jau kelis metus vyksta istorinių lenktyninių automobilių ir Volgos lenktynės. Ateityje renginių turėtų tik daugėti.
Pasaulyje vis daugėja automobilių varomų alternatyvia energija. Vis dažniau jie pasirodo lenktynėse. Ar yra galimybė jiems lenktyniauti Omnitel 1000 km lenktynėse?
Jau dabar mes įvedę įvairių alternatyvių motorų klasę, kurioje gali važiuoti tiek elektromobiliai, tiek hibridiniai ar dujomis varomi automobiliai. Reikalavimai tokiems automobiliams yra sukurti ir manau kelių metų bėgyje, pirmieji turėtų pradėti lenktyniauti mūsų lenktynėse.
Jei pas tave ateitų draugas, ir paklaustų kiek jam reikia turėti pinigų, kad galėtų dalyvauti 1000 km lenktynėse? Ką atsakytu?
Entuziastų komandai, kurie turi bent minimaliai tinkamą automobilį, reikėtų turėti bent 10.000 litų. Pagrindinės išlaidos būtų skiriamos keliems padangų komplektams, kurui, startiniam mokesčiui, tepalams ir kitoms dalims, bei žinoma pragyvenimo išlaidoms. Visą kitą entuziazmo pagalba galima gauti nemokamai. Komandoje gali važiuoti iki 4 lenktynininkų, tad suma vienam gaunasi apie 2500 Lt. Kas gal būt nėra jau taip daug. O kaip parodė šie metai, laimėti gali tikrai ne galingiausias automobilis. Ilgų distancijų lenktynėse svarbiau už greitį yra stabilus važiavimas, greitas aptarnavimas ir mažų incidentų vengimas. Būtent tokie automobiliai dažniausiai ir laimi. Viską lemia strategija.
Dabar pakalbame apie tave. Kada pirma kartą „susituokei“ su autosportu?
Pirmą nuotrauką su tėvais iš Vilniaus kartodromo turiu kai man buvo apie 7 metus. Tačiau reikia paminėti, kad aš pats nesėdu už bolido vairo. Tačiau atsigriebiu lenktyniaudamas kalnų slidinėjime. Ten greičiai ne ką mažesni nei lenktyniaujant su automobiliu. Taip pat nėra saugos lankų.
Promo Sportas neapsiriboja vien 1000 km lenktynių organizavimu?
Tikrai taip. Šiuo metu mes jau ruošiamės Sartų žirgų lenktynėms. Taip pat kuruojam BMW formulė mini kartingo čempionatą.
Ar tarp jaunųjų kartingistų yra būsimų Vasiliauskų?
Tokių kaip Vasiliauskas yra daug. Tačiau autosporte didelę įtaką turi pinigai. Visi vaikai, kurie važiuoja kartingais gali būti Schumacheriais. Čia tik praleistų už vairo valandų skaičiaus klausimas. Kas BMW formulėje mini važiuoja jau antrą sezoną pasiekia kur kas geresnius rezultatus. Tačiau smagu matyti, kaip naujokai sekundėmis vejasi labiau patyrusius.
Dariau, pats esi ne tik lenktynių organizatorius, bet ir LASF žiedo komiteto pirmininkas. Tai kada Lietuvoje atsiras kitos autosporto šakos, apart ralio?
Na dar ilgai žmonės visą auto sportą vadins raliu. Tačiau kitose autosporto šakose nėra labai jau blogai. Gal tik problema su Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatu. Tačiau didžiausia bėda, kad nėra organizatorių.
Daugelis žmonių klaidingai mano, kad LASF turėtų imtis organizuoti renginius. Federacija tik formuoja taisykles ir prižiūri jų vykdymą. Juk negali patys leisti įstatymus, patys juos vykdyti ir patys kontroliuoti? Todėl sėkmingiems renginiams reikia stiprių organizatorių. Ir tokie šiais metais atsirado. Likusius 2 žiedinių lenktynių etapus organizuos Fast Lap ir Mini žiedo organizatoriai. Artimiausias etapas rugsėjo 3 dieną Kačerginėje, Fast Lap renginio metu.
Savo ruoštu LASF tikrai realiai žiūri į situaciją ir taisykles maksimaliai taiko esamoms aplinkybėms. Mes suprantame, kad ne visi lenktynininkai turi didelius biudžetus, todėl nemažai būtinų dalykų padarome kaip rekomenduojamus.
Tai tiek trumpai iki susitikimo kitais metais Omnitel 1000 km lenktynėse. Sėkmės darbuose.Ir žinoma sveikiname su gimtadieniu, kuris kaip tik šiandien.
Foto iš asmeninio albumo Facebook'e.
Nurimus Omnitel 1000 kilometrų lenktynių aistroms pakalbinome vieną pagrindinių renginio organizatorių Darių Grinbergą. Pokalbis buvo ilgas ir atviras. Jūsų dėmesiui, kelios mintys ne tik apie šias lenktynes, bet ir apie autosportą apskritai.
Kaip dabar įvardintum Omnitel 1000 km lenktynių statusą?
Be jokios abejonės tai rimtos tarptautinės lenktynės, kuriojse lenktyniauja ne tik vietiniai lenktynininkai, bet ir svečiai iš daugelio Europos valstybių. Taip pat mus labai giria WTCC - Fia World Touring Car Championship rengėjai. Dažnai jie kitiems mus rodo kaip gerų lenktynių pavyzdį. Taip pat šiais metais mus aplankė Dubajaus, Nurburgring‘o ir Barselonos ilgų distancijų lenktynių organizatoriai.
Kokia buvo 1000 kilometrų lenktynių pradžių pradžia?
Viskas prasidėjo nuo to, jog mes du metus organizavome BMW taurės lenktynes. Vėliau, pasibaigus sutarčiai su BMW, nutarėme organizuoti ilgų distancijų lenktynes. Apsilankėme Niuburgring‘e vykstančiose lenktynės ir supratome, kad įmanoma ir mums suorganizuoti tokias lenktynes. Pradžioje galvojome lenktynes organizuoti Vilniuje. Tačiau vasarą Vilnius ištuštėja, ir žvilgsnis nukrypo į Palangą. Pirma mintis buvo trasą rasti pačiame Palangos mieste, tačiau gan sunku buvo surasti tinkamą kelio ruožą neapsunkinant vietinių gyventojų kasdienybes. Taip ir prisirišome prie trasos šalia miesto.
Ar dar 100 metų organizuosite 1000 kilometrų lenktynes?
Taip! Žinoma, tą savaitę vyksta ne tik 1000 kilometrų lenktynės. Šiais metais vyko Fast Lap lenktynės. Taip pat jau kelis metus vyksta istorinių lenktyninių automobilių ir Volgos lenktynės. Ateityje renginių turėtų tik daugėti.
Pasaulyje vis daugėja automobilių varomų alternatyvia energija. Vis dažniau jie pasirodo lenktynėse. Ar yra galimybė jiems lenktyniauti Omnitel 1000 km lenktynėse?
Jau dabar mes įvedę įvairių alternatyvių motorų klasę, kurioje gali važiuoti tiek elektromobiliai, tiek hibridiniai ar dujomis varomi automobiliai. Reikalavimai tokiems automobiliams yra sukurti ir manau kelių metų bėgyje, pirmieji turėtų pradėti lenktyniauti mūsų lenktynėse.
Jei pas tave ateitų draugas, ir paklaustų kiek jam reikia turėti pinigų, kad galėtų dalyvauti 1000 km lenktynėse? Ką atsakytu?
Entuziastų komandai, kurie turi bent minimaliai tinkamą automobilį, reikėtų turėti bent 10.000 litų. Pagrindinės išlaidos būtų skiriamos keliems padangų komplektams, kurui, startiniam mokesčiui, tepalams ir kitoms dalims, bei žinoma pragyvenimo išlaidoms. Visą kitą entuziazmo pagalba galima gauti nemokamai. Komandoje gali važiuoti iki 4 lenktynininkų, tad suma vienam gaunasi apie 2500 Lt. Kas gal būt nėra jau taip daug. O kaip parodė šie metai, laimėti gali tikrai ne galingiausias automobilis. Ilgų distancijų lenktynėse svarbiau už greitį yra stabilus važiavimas, greitas aptarnavimas ir mažų incidentų vengimas. Būtent tokie automobiliai dažniausiai ir laimi. Viską lemia strategija.
Dabar pakalbame apie tave. Kada pirma kartą „susituokei“ su autosportu?
Pirmą nuotrauką su tėvais iš Vilniaus kartodromo turiu kai man buvo apie 7 metus. Tačiau reikia paminėti, kad aš pats nesėdu už bolido vairo. Tačiau atsigriebiu lenktyniaudamas kalnų slidinėjime. Ten greičiai ne ką mažesni nei lenktyniaujant su automobiliu. Taip pat nėra saugos lankų.
Promo Sportas neapsiriboja vien 1000 km lenktynių organizavimu?
Tikrai taip. Šiuo metu mes jau ruošiamės Sartų žirgų lenktynėms. Taip pat kuruojam BMW formulė mini kartingo čempionatą.
Ar tarp jaunųjų kartingistų yra būsimų Vasiliauskų?
Tokių kaip Vasiliauskas yra daug. Tačiau autosporte didelę įtaką turi pinigai. Visi vaikai, kurie važiuoja kartingais gali būti Schumacheriais. Čia tik praleistų už vairo valandų skaičiaus klausimas. Kas BMW formulėje mini važiuoja jau antrą sezoną pasiekia kur kas geresnius rezultatus. Tačiau smagu matyti, kaip naujokai sekundėmis vejasi labiau patyrusius.
Dariau, pats esi ne tik lenktynių organizatorius, bet ir LASF žiedo komiteto pirmininkas. Tai kada Lietuvoje atsiras kitos autosporto šakos, apart ralio?
Na dar ilgai žmonės visą auto sportą vadins raliu. Tačiau kitose autosporto šakose nėra labai jau blogai. Gal tik problema su Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatu. Tačiau didžiausia bėda, kad nėra organizatorių.
Daugelis žmonių klaidingai mano, kad LASF turėtų imtis organizuoti renginius. Federacija tik formuoja taisykles ir prižiūri jų vykdymą. Juk negali patys leisti įstatymus, patys juos vykdyti ir patys kontroliuoti? Todėl sėkmingiems renginiams reikia stiprių organizatorių. Ir tokie šiais metais atsirado. Likusius 2 žiedinių lenktynių etapus organizuos Fast Lap ir Mini žiedo organizatoriai. Artimiausias etapas rugsėjo 3 dieną Kačerginėje, Fast Lap renginio metu.
Savo ruoštu LASF tikrai realiai žiūri į situaciją ir taisykles maksimaliai taiko esamoms aplinkybėms. Mes suprantame, kad ne visi lenktynininkai turi didelius biudžetus, todėl nemažai būtinų dalykų padarome kaip rekomenduojamus.
Tai tiek trumpai iki susitikimo kitais metais Omnitel 1000 km lenktynėse. Sėkmės darbuose.Ir žinoma sveikiname su gimtadieniu, kuris kaip tik šiandien.
Foto iš asmeninio albumo Facebook'e.